-
Innholdsteller
1,144 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om kimoajajaj
- Bursdag 09/03/1985
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
motocross,moped,guitar
-
Modell (eks S4)
Golf 2 GTI 16V
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1986
-
Yrke eller sivil status
school
-
Motor (eks 1.6)
1.8
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Simons 2.5" effektanlegg, 2 x 2.5" DTM enderør, AEZ 15" sommer felger, ++
Contact Methods
-
Website URL
http://www.djmongoriders.com
-
Bosted
Myklebostad
kimoajajaj's Achievements
Oberstløyntnant (8/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei folkens! VEEELDIG lenge siden jeg har skrevet noe her på forumet nå! Jeg har fortsatt Golfen og den har fungert feilfritt og går fortsatt både godt og pent. Har nettop byttet høyre forskjerm, (ble pårygget), framfanger, blinklys med led, tåkelys, hovedlys og sideblinklys med led. Ettersom at jeg begynner å bli "stor" så trenger jeg nå ny bil, tenker spesielt på at jeg vil ha en stv med krok som jeg kan trekke scooterhenger med. GOLFEN ER DERFOR TIL SALGS! En bil som det er lagt mye kjærlighet i og som (i allefall for meg) har mye sjel i seg. Det er veldig vanskelig for meg å selge men av og til så må man bare bite i det sure eplet. Hadde nylig av alle skjermbue listene og fjernet rust under dem, har også fjernet rust beskyttelses filmen langsetter kanalene og sprøytet på ny beskyttelses masse. Det er rust under bilen, det må sansynligvis kappes vekk en del av platene og legges i nye platebiter. Utvendig er karosseriet i veldig bra stand med tanke på bilens alder. Lakk under lister på dører er ganske slitt. Hvis du lurer på bilens historikk så er det bare å lese igjennom tråden. Motormessig så er den original bortsett fra D&W Powerrohr & KN innsats filter. Motoren starter momentant og jeg vil påstå at det er en artig sprek liten bil som går godt. Bilen har nå gått 258.000km. Jeg har ikke lagt ut bilen noen andre stedet da jeg håper at det er større skjangse for å finne en som vil ta vare på bilen her på forumet. Ring meg på 99584601 eller mail på kimoaj@hotmail.com hvis du er interessert.
-
Halla tusen takk for svar!:) Men nå ble jeg litt usikker, jeg har jo 90 bakfanger på min bil, hvordan blir det da med hengerfeste?. Må fangeren vike for hengerfeste eller kan jeg lage hull i fangeren?. Devil: Ja det hørtes bra ut:) Så fremst at jeg finner ut at jeg skal montere hengerfeste:).
-
Halla! Er det noen som vet om det er mulig å montere hengerfeste på en 86mod GTI 16V?. Vil et feste fra en hvilken som helst golf 2 passe ?. Begynner å bli lei av å måtte låne bil når jeg skal til Sverige for å kjøre scooter:). Joakim
-
Folkens, ingen som har noen formening om dette?. Skal jo hjem å skru i helga:)
-
Heisann folkens! Lenge siden jeg har skrevet på forumet nå! . I går når jeg var ute å kjørte skjedde det noe rart med clutchen min. Kom fram mot et lyskryss og det ble selvfølgelig rødt lys. Da jeg trykte inn clutchen var den plutselig helt rar, først trodde jeg at den ikke koblet fri i det hele tatt, men det gjorde den. Pedalen er helt "løs" når den er helt ute, før følte man "motstand" hele veien når man trykte den inn, men nå kan jeg rekle på pedalen når den er helt ute. Men somsagt så kobler den fri når jeg trykker pedalen i bunnen, men jeg er bekymret for den skal jo ikke være sånn. Når jeg kjenner på den armen som wiren er festet i på clutchen/gearkassen, så er armen veldig løs av seg. Kan liksom enkelt rikke den opp/ned, tror ikke det skal være sånn?. Forøvrig så har bilen 231.000km på telleren, har vært byttet clutch en gang før. (mens forrige eier hadde den). Eller så kan jeg nevne at jeg har kjørt bilen ekstremt pent, har ikke burnet en eneste gang, har aldri herja på vinterstid eller noe. Så jeg skjønner ikke hvorfor clutchen skulle takke for seg?. Regner med at det er noe leamikk i forbindelse med clutch pinnen eller noe sånt, som holder på å ta kveld?. Hadde vært supert kjekt om noen kunne skrevet noen ord om dette.. hvis noen vet.. . Forøvrig så er bilen still going strong:). Mvh. Joakim.
-
Heisann folkens! Takker for mange informative svar:). Noen som vet hvilke årsmodeller man må se etter hvis man skal hente dynamo fra en Passat?. Eller blir det det samme stortsett?. Hvor sitter kaldstarts dysa og er det mulig å sjekke denne?. Dra den ut å prøve å tørne å se om den spruter bensin?. Er det mulig å rengjøre den eller er det som med de andre dysene at man ikke bør røre dem?. Meget mulig at den kaldstarts dysa er den del av problemet mitt.. . Men jeg er ikke i tvil om at det vil hjelpe på med mere futt på batteriet. Jeg husker i vinter når jeg skulle starte. Var litt merkelig for av og til kunne jeg faktisk stå å tørne ganske lenge, noen ganger måtte jeg stoppe å tørne for så å prøve på nytt, og etter litt tørning startet den plutselig. Kan jo virke som at det er noe med denne kaldstarts dysen som forårsaker dette. Det er så sinnsykt irriterende å måtte grue seg til å sette seg i bilen pga. at man er redd for å ikke få start og at man skal komme for sent på jobb.. . :).
-
Heisann! Begynner å bli år og dag siden jeg sist posted noe på forumet.. desverre. :). Nå er det snart vinter og jeg minnes enda alle de gangene jeg måtte fram med batteriladern, trøtt & frustrert, tidlig på morgenen. Jeg tror problemet er relatert til for mye strømbruk sammenlignet med lading. Man spiller jo ofte ganske høy musikk, bruker varmetrådene i bakruta & kjører med tåkelys. I går monterte jeg (ikke skyt meg) tusenmetringer og det gjør ikke saken værre. Jeg har derfor tenkt å montere en 90A dynamo, men jeg sliter litt med å finne ut hva slags 90A som passer. Har hørt rykter om at Passaten leveres med 90A dynamo?. Når det er kaldt å jeg vrir rundt nøkkelen, så er det ikke noen super fart på starteren, går greit rundt men det er ikke nok futt til å få motoren i gang. Virker som at KR systemet ikke er det beste på kalde dager?. Skal flytte til byen nå og begynne i ny jobb, vil helst ikke komme for sent hele tiden pga. startproblemer:). Har også hørt at man kan bytte regulatoren i dynamoen til en som lader med høyere spenning?. Batteriet mitt er 2-3 år gammelt, skulle ikke tro at det er det som er årsaken til problemet?. På vinterstid når bilen står i litt over en uke, så hender det ofte at batteriet er nesten flatt. Montro om det er noe som stjeler strøm når bilen står?. Hadde vært fint om noen kunne sagt noen ord om dette.. sikkert mange som kjenner seg igjen:). Mvh. Joakim
-
Heisann folkens! Takker så mye for replyene, humøret steg et par hakk nå:). Siget mitt er ganske nærme en kant så det kan bli en utfordring å klare å holde pussepapiret borte fra kanten.. pusser jo utrolig fort igjennom på kanter. Skal ta bilder før/etter jeg har gjort det, men vet ikke nårtid jeg får tak i pussepapir, antakeligvis ikke før på Torsdag.. . Jeg lakket først et støv-strøk, så et relativt tjukt første strøk, å så et tydeligvis for tjukt andre strøk.. . Men jeg har vell kanskje ikke så mye å gå på likevell når det kommer til dette med å pusse igjennom lakken.. hehe. :)
-
Halla folkens! Lakket en motorsykkel i helga, bensintanken hadde en del "kanter", med andre ord ikke rund for å si det sånn. Det så strøkent ut like etter at jeg var ferdig, men i minuttene etterpå dannet det seg et sig nedenfor en av kantene. Ikke noe big deal, men jeg vil ikke levere den i fra meg uten å ha gjort noe med det. Kan jeg klare å fjerne det ved å vannslipe med 2000 papir & klosse, og så rubbe/polere glansen tilbake?. Hadde vært flott om noen kunne sagt noe om dette dersom du/dere har gjort dette før. :). Joakim.
-
Dette er kanskje et merkelig spørsmål, men jeg lurer på hva slags type filler dere bruker når dere avfetter med silikonfjerner?. Man har jo en del alternativer: -Rive opp gamle laken/skjorter -Papir som ikke loer ? - ?. Hva er best?. :).
-
kan man legge 2k fyller rett på 1k plast primer?
emne svarte i kimoajajaj sin kimoajajaj i Lakk og Karosseri
Hei Bead-Lock:). Takker for reply. Så du mener at jeg kan bruke Jotun sin tynner hvis jeg bare kjøper riktig type?. Eller misforstod jeg?. Hadde vært flott om det hadde vært mulig å få tak i rett sort hos en vanlige fargehandler.. . Hva er forskjellen på cellulose tynner og vanlig tynner?. :) -
kan man legge 2k fyller rett på 1k plast primer?
emne svarte i kimoajajaj sin kimoajajaj i Lakk og Karosseri
BossCat, takker for svar:). Er veldig enig med deg i det du sier, men jeg tenkte bare at "tynner er tynner" og i og med at det er snakk om fyller og ikke lakk, så burde det vell gå med jotun sin tynner. Saken er den at jeg glemte av at jeg sansynligvis blir nødt til å tynne fylleren siden den største dysa til sprøyta mi er 1.8. Jeg måtte tynne fylleren sist når jeg brukte fyller som jeg fikk hos TopGun. Får sende mail til CChristoffersen å spørre om deres fyller kan tynnes med vanlig jotun tynner.. . Jaja takk for alle svar BossCat, ikke bli frustrert når det ikke virker som at jeg hører på deg:). -
kan man legge 2k fyller rett på 1k plast primer?
emne svarte i kimoajajaj sin kimoajajaj i Lakk og Karosseri
Okei bossCat da vet jeg det:). Har bestilt 1 liter MM 1k plast primer og 2,5liter MM Top fyller HS 3011 + herder. Et lite generelt spørsmål, når det kommer til tynning av lakk/grunning/fyller, kan en bruke lynol som man kjøper hos vanlige fargeforhandlere?. (type JOTUN fks.) . Er vell samme suppa.. ?. -
kan man legge 2k fyller rett på 1k plast primer?
emne svarte i kimoajajaj sin kimoajajaj i Lakk og Karosseri
Ok BossCat takk for reply!. For å stille spørsmålet på en annen måte, vil det få konsekvenser hvis jeg får plast primer på tidligere lakkerte overflater?. Dette er delene (minus tanken som lå ute da jeg tok bildet) Etter fjerning av lakk. Det vises kanskje ikke men det er mange plasser hvor jeg har pusset igjennom. Hvis jeg skulle fått til å ha plast primer kun hvor jeg hadde pusset igjennom så måtte jeg nesten brukt pensel, og det blir jo bare tøv. Jeg ser for meg at jeg bare sveiper over alt sammen med plast primer så fremst det vil by på problemer. Huff ikke meningen å motsi alle sammen, ikke bli sint:). -
kan man legge 2k fyller rett på 1k plast primer?
emne svarte i kimoajajaj sin kimoajajaj i Lakk og Karosseri
hmm ok tror du det?. Er forsåvidt ganske mange plasser hvor jeg har pusset igjennom (alt av skarpe kanter fks.) Er jo nesten like greit å bare sprøyte alt da?. Liker i grunn ikke å "flekke" , redd for å få krakeleringer der hvor jeg ikke flekket, selv om det ikke er plast under.. men jeg tror bare det er lurt at overflaten består av samme art.. . Mulig jeg er helt på villspor men.. . ?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.