Gå til innhold

hjinx

Bruker
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hjinx

  • Bursdag 11/18/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    525ia
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2.5

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.asperheim.no
  • Bosted
    Oslo

hjinx's Achievements

  1. Nå kan det hende vi er inne på noe her. Hvordan kan man bytte denne da? og hvor sitter den ?
  2. Takk for svar. Men ny info er tilkommet. Bilen startet helt ok etter en natt stille der den 'havarerte'. Jeg utelukker ikke noen av problemene dere har skissert her, men min mistanke rettes videre mot automatchocken. Tomgangen var på underkant av 2000 (!!) når den faktisk fungerte også. Jeg synes også jeg leste noe om dette et annet her på forumet, hvordan høres dette ut i de lærdes ører?
  3. Takk for godt svar Tore! Dette skal jeg prøve. Men så lurer jeg på hvordan dette problemet kan forårsake at bilen rett og slett ikke starter? Det er strøm på batt og motoren tørner problemfritt.
  4. Laderegulatoren har vært en av mine hovedmistenkte også, og sjeg skal måle ladinga. Men så kommer problemstilling. batteriet er blitt ladet under hele prosessen. og starting har aldri vært ett problem. Utslitt motor er ett noe arrogant forslag synes jeg :) Den høres helt fin ut..
  5. Nå må dere komme en stakkars jævel til unnsettning alle dere vise motormenn. Historien bak. Vi tar én stykk nissan cherry 1,3 85' og én stykk jente på 21 år (hvilket i utgangspunktet er en noget spesiell kombinasjon). Denne symbiosen har fungert tilsynelatende smertefritt i godt over ett år nå, men i desse tider begynnte kirsebæret en særdeles obsternasig adferd som resulterte i en bil som ikke ville flytte seg av flekken. Problemet er i klartekst at bilen har svært store problemer med å bygge opp fart og da naturligvis turtall når det er motstand. Dvs motbakker selv en hvor slake de måtte være er entydig med en slags hosting, dårlig drag og fallende hastighet. Nøkking eller napping kan det vel også beskrives som men uten noe smelling i potta. Videre har batterilampen lyst mer eller mindre kontinuerlig fra problemet inntraff og slukket permanent ett halvt minutt før bilen ble stanset i anledning fôring av både kjøretøy og passasjer på shell. riktignok har lysstyrken på nevnte lampe variert i takt med turtall. høyere turtall - sterkere lys og vice versa. Turtall på kupevifte er også varierende med turtall. Høytt turtall på motor - høyere turtall på kupevifte og motsatt. Videre er en annen kuriositet at bilstereon detter ut litt ettersom turtallet varierer. Etter vellykket seanse ville den da ikke starte. Starteren går fint rundt og alt høres forøvrig OK ut men faenskapet fyrer da altså ikke. Bilen ryker nok litt mer en hva en kan vente av en slik type bil, men det er ikke noe som er kommet i det siste. Luftfilter og plugger er byttet for ikke lenge siden. Kan dere hjelpe? Bilen er forøvrig veldig fin og er i daglig - og - høyst nødvendig bruk. mvh, Frustert frue og hennes venn
  6. fjern hele dritten og erstatt med shortshift. evt en overhaling av girkassa. da blir den porno å gire med. orgasmisk.
  7. Nå har ikke jeg mekka så mye på ford. men girmansjetter pleier ofte å være med strikk øverst og nederst eller ett bånd som du strammer inn, eller en kombinasjon. Det er ingen skam å ødelegge girmansjetten. om du skal gjøre bilen porno fresh bling så må jo gamle ford girmansjetten dø uansett. husker ikke hvaslags spak du har på mondeo'n men enten skrur du av kula CCW eller så er det ett lokk oppå der girvalgene står som du må vippe av med morakniv/skrutrekker e.l. Men det er -mange- varianter på det der så du må bare være veldig bestemt og bruke fingernem vold. men som nevnt tidligere så er tapetkniv det mest effektive mot vrange mansjetter.
  8. heh.. da er problemet ditt veldig enkelt (heldigvis.. girkassetrøbbel er fort dyrt) Det er rett og slett bare en irriterende lyd .. hvis ofte forekommer ofte i bil type ford. Mitt råd er å leve med det, men det du kan prøve er å bytte ut litt detaljer på girspaken. Det vil si sjekke slark på alt av plastikk o.l. og evt prøve å få stoppet det ved å lime, stappe, vri, banke eller dytte. Grunnen til at jeg er såpass sikker på dette er at lyden kommer uavhengig av belastning og i så tilfeller så er det som regel kun motorvibrasjonen som finner ressonansfrekvensen til en irriterende liten plastbit :) og if all else fails hadde jeg rett og slett fjerne den dra-dingsen og holdt tunga rett i munn når jeg giret
  9. Det som er litt viktig her er om den slutter og dirre fordi du faktisk løfter den opp eller den slutter og dirre fordi du holder i girspaken. Dirrer den så mye at du kan se den dirre eller vibrerer den når du holder i den? Den fnatten du drar opp er som regel bare en plastdings som sperrer for revers i giroverføringen og ikke i selve kassa.. dvs at det er ikke noe mer enn to plastdingser som butter mot hverandre som regel (unntak er det jo). Det kan jo være transmisjonsstøy også. Av alvorlig art. har du hatt bilen lenge? merket noen forverring? Har du en lyd som følger hastigheten på drivlinja og ikke turttallet på motoren? (ofte mer høyfrekvent) om det er bare en dirrelyd så kan det være også bare den plastdingsen du drar i som er løs. Det er erfaringer med at grelle lakkjobber kan fremprovosere slike lyder også ;)
  10. hjinx

    Vann fontene

    haha... Om vannpumpa har gått kan motoren ha blitt for varm og topplokket ha gått.. og da kan det være sprekk inn til kjølevannssystemet fra sylinderen.. og en sylinder kan bygge opp bra med trykk på kjølevannet altså.. og det skaper sånne symptomer som du beksriver her ;)
  11. Jeg er enig med folket her altså.. siden bilen er såpass gammal.. så hadde jeg kappa av hele dritten med vinkelsliper og borra igjennom å satt på en fin ny blank og blingbling bolt :)
  12. 500 600 papir holder lenge.. slip sparkelen med 240 papir.. ellers kommer du til å slipe til du blir rød i trynet ;)
  13. Og dette kommer fra en oppretter: ræva ræva ræva og mer ræva.
  14. Og vær litt påpasselig med avstand fra dysen til karossen, for med såpass høyt trykk kan man blåse "bølger i lakken". husk også å slippe knappen når du har laget en stripe. ellers vil du få mangedobbelt så tykk lakk i endene av stripen, og garantert sig. husk også at når løsemiddlene i lakken fordamper, vil de "legge" seg oppå lakken, så du er avhengig av en viss luftgjennomstrømning for å få skikkelig og jevn(!!) tørk. Sig kan man jo alltids jukse bort. tørke bort, vente til det er tørt slipe ned og legge på ett tynt lag til.. mange "lure" metoder. hehe. resultatet blir like lurt. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en rimlig satajet pistol med en proff utskiller. og en biltemakompressor med en anseelig mengde liter / minutt. og kvalitetslakk.. ellers går det rätt åt helvete.. lycka t ;)
  15. hjinx

    BMW 520i E34

    du strammer den ved en skrue oppå.. men det skal du ikke gjøre.. for du må ha ett spesialverktøy du fester på pitmannsarmen for å måle draget i den. du kan risikere at den låser seg om du tukler. brune-ha. harva asfalt? :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår