Gå til innhold

coiter

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

coiter's Achievements

  1. da er en mail oversendt til amcar.no så man håper man kan få et positivt svar tilbake fra dem på denne problemstillingen. fra det jeg har sett å lest, så kan jeg ikke se om der er noen norske kit-car klubber. en av tingene er også det at kittet er så nytt, at det finnes ingen bygde utgaver av den enda,utenom prototypen. men der er noen i engelske forum som jeg har lest har bestilt dette settet, og jeg følger med der på hvordan det blir. For jeg skal bruke en lang stund på å finne ut mest mulig og være 100% sikker i min sak. for det er tross alt en del penger man skal ut med, og da er det ikke bare norske lover man må punge ut for, men for bilen og alt utstyr man må kjøpe i tillegg. Men jeg er dønn seriøs på å bygge meg en slik bil hvis det er mulig, ikke drikker jeg alkohol heller i noen særlig grad.:) Jeg har ingen planer om å begynne på et slikt prosjekt både av timer og penger, at jeg ikke vil fullføre det, for så mye penger har jeg rett og slett ikke.. Er vel mest det at jeg holder på slik nå, for å finne ut mest mulig hvordan andre personer har hatt forhold til biltilsynet slik at når jeg selv engang trapper opp med dem, så finnes der hvertfall håp. så nå sitter man og venter spent om amcar kan svare på henvendelsen.
  2. blir så frustrert at Norge skal være så vanskelig på dette opplegget her, må jo nesten være jurist for å kunne tolke reglemanget korrekt. så i seg selv, en k1 bygging ville i praksis være et umulig prosjekt, da det i grunnlag av det er oppbygging av en ny bil, med gammel motor/drivverk, i motsetning til ombygging av en gammel bil. siden problemstillingen min er at kit-car konstruksjonen er basert på en "custom made" ramme som er bygd spesifikk for denne typen bil, og kan ikke bygges på noen andre eldre rammer av andre biler, selv om rammen skulle bli TUV godkjent. ut fra dei opplysninger jeg har innhentet angående deler av denne kit-pakken, så er både bilbelter, og lys og annet dill tilfredstillende til dei krav Eu stiller, at hver del følger dei standarder og krav som er satt til dei delene. Hva er beste måten å fremvise dette prosjektet for biltilsynet?, med imponerende tekniske oversikter osv. nå er sannsynligheten for at jeg ikke vil kunne komme i gang med å bygge før tidligest neste år uansett, men planen var å bruke resten av dette året og sørge for at jeg kan hive flere titalls tusen kr ut vinduet, vel lykkelig at det ikke er bortkastet:)
  3. da jeg tenkte på en K1-Attack, som er så vidt jeg vet den eneste kit-car som arbeider med TUV godkjenning. i den kit pakken så er ramme og karosseri originalt fra dem. så ingenting av det skal endres i noen som helst form. som sannsynligvis begge deler blir TUV godkjent, hvis det går i orden. så den forstand så er det ikke en gammel bil jeg vil bygge om, men en ny bil jeg vil bygge opp, med noen deler fra en gammel honda. den andre er uoriginale utstyret kommer fra honda, som er motor og girkasse, hele driv-verket kan man si, fra motor til akslinger og pedaler,samt en del andre småting, blant annet vannpumpe, tenningsnøkkel system, sikringsboks, batteri instrumentpanel, varmeapparat etc. spørsmålet er hvordan skal man tolke det i den forstand.
  4. Hva med endring på systemet, slik at norge kan få en slik SVA som i England me dhenhold til bygging av biler selv. Hadde der bare vært noen som tok tak i dette med regjeringen.
  5. Hva med Kitcars som blir TUV godkjent, dvs både rammer og andre deler som finnes i kitcar pakken. Eneste den krever for eksempel er en Honda Acoord 1990-1993 som donor bil, for motor og andre ting. Ville da ikke en norsk registrert Honda Accord tilfredstille dei krav om avgassutslipp og støy, samtidig så ville kitcar pakken være TUV godkjent. Hvordan ville det ha påvirket en godkjenning i Norge, hvis man bygger den selv liksom?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår