Heisann.
Har selv hatt Mx-3, kanongøy bil å kjøre. Helt klart anbefales. Reg reim er vell den eneste tingen du må skifte om en ca 20 000 km på den bilen der. Ellers få sjekket over alle slitedeler, hjullagre,bremsedeler,bremsesko. Er bilen undersstellsbehandlet så ville jeg dunket litt under på diverse stabstag som rustet i stykker under bilen min på rundt 170-180, på dette tidspunkt måtte jeg også bytte alt av bremer og hjullagre, men det er jo eldre bil så slikt må man regne med. Bytt olje jevnt og fint så går motoren langt og lengre enn langt. Solgte min når den var gått 225 000 og da hadde jeg kost meg i nesten 60 000km med den på 2 år.
Ser at det er soltak på denne, sjekk dette for lekkasje, A-stolpene at det ikke er noe fukt og slikt der.
En liten ting til som ble veldig dårlig på bilen min var pakningen rundt vinduet og rundt døren, elektriske vinduene var heller ikke alltid helt på topp.
Hvis du vurderer og kjøpe den første svarte som var linket til her så ville jeg sjekket om det er godkjenning på den, for siden den har 2.5 V6 tror jeg det må være motorbytte iden, mener å huske at denne bilen kun ble levert med 1.6 og 1.8V6.
Ellers kan jo du putte Turbo på den som en kompis av meg gjorde, og det ble en gøy kjøremaskin det, men sleit godt med å få den godkjent.
Ble skrevet i full fart dette, men håper det var til litt hjelp, selv om det var veldig rotete.
Lykke til med ny bil og håper du får mange gøye timer bak rattet i bilen ;)