Tjukken
Bruker-
Innholdsteller
157 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Polo
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
2009
-
Motor (eks 1.6)
1.4
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Ingen
-
Fylke
Østfold
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Askim
Tjukken's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
ER bilforumet sponset av Pioneer?
-
Hei. Høyttaleren på dekselet er diskant. Var ikke plass under. Men det er egentlig bedre og sett diskanten på A-stolpen, litt vinklet inn over i bilen. Men jeg hadde ikke vinkelfestet, og det var raskere og sett på dekselet. Egentlig bare og vippe opp dekselet. Men forsiktig så du ikke lager merker.
-
Men du må ikke blande inn forsikringsselskapet. Bruttern tokk bilen til en uavhengig oppretter og endte med en pris på ca 50 000 kroner etter elg påkjørsel. Bytta tak og front på bilen. MB230E Han regnet på att med kasko egenandel og bonustap. ville bruk av kasko kommet opp i 70 000 kroner. (hvis du regner til du kommer tilbake til samme bonus som ved ulykken) Men dette funker sef kun om du får tak i en god oppretter som gjør jobben for en annen pris en hva som står i i "boka"
-
Det er bra :) Årna seg til slutt.
-
Det gjorde en gammal kollega av meg. Han så + og - så han tok + fra forsterker til elementer. - fra forsterker til gods, og det samme på elementer. Klaget så på mange rare lyder og brumming...... elementene klikka og dura hele tiden. Men utrolig nok, etter han hadde hatt det slik i noen måneder og vi gjorde ting riktig. så hørtes det ikke ut som om verken forsterker eller elementer hadde tatt skade.
-
Ja jeg fikk vel 5400 trur jeg :) Men jeg unner dem dette. på tide det har skjedd noe på den fronten av tjenesten..
-
Slike saker er det fint med kasko :) Da gjør nemlig forsikringsselskapet litt mere for og ta fyren. Nå er det jo ikke dems problem da dem ikke må legge ut noe. Tips. Nekter folk og skrive under, ring snuten og nevn att du har vondt. Faktisk siden du skriver att dama de har vondt og dere ikke ringte snuten så er det i seg selv litt problematisk, For det skal gjøres ved skader. Men vet du hvor han jobber og bor, så vil vel en tur på kvelden med balltre hjelpe litt ;) edit: ups gml tråd
-
det jeg ville ha gjort er følgende sett inn sony spilleren din. den funker. bruk 2000 på dør høyttalere foran. noen som kan brukes til spilleren og samtidig kunne brukes sammen med en forsterker senere. bruk de originale høyttalera i bak døren men fade dem ned. spar opp 10 000 kroner. kjøp en god 4 kanaler sammen med en subb og kabler.(subben bør stemme litt med de fronthøyttalera du har valgt) strekk nye kabler til fronthøyttalera fra forsterkeren. sett opp bassen og forsterker bak i bilen. (få gjerne hjelp av butikk eller her) kobl ut bakdør høyttalera. og ikke bruk spillerens forsterker del mere.
-
dø bør værra forsiktig med plast deksla. jeg brukte en tynn men bred skrutrekker og enda ble det merker. bruk noe i plast. eller studer hvordan klipsa er bedre en jeg gjorde ;) du har sånne hele plast dør sider? med sort list nederst hvor høyttalere sitter foran i døra? er ikke 100% sikker men mener det er mulig og ta av bare grillen til høyttalera i døra. og ta høyttaleren ut der. (min Caddy/polo er 2003mod derfor er jeg usikker)
-
hei du kan jo teipe den nye kabelen til de gammle orginale. og da når du trekker de gammle ut følger de nye med. men det kan hende de orginale sitter i en strømpe med mange andre kabler. hvis du har sentrallås og elvindu. da kan du prøve en "myk2 ståltråd og tre den igjenom. (litt lirking da) og så tape den nye kabelen til den. og trekke forsiktig i gjenom.
-
mison 18 mener jeg og huske er en kurrant alround gass. tråd 0.8 mm vanlig stål. Funker fint til det meste av firkantrør. er firkantrøra veldig tynn godset altså under 1 mm. kan du bruke 0.6 mm. Men vær obså på hva du har av matehjul på maskinen. og sjekk om maskinen din har strøm nok til 0.8 tråd. Dette bør stå i bruksanvisningen. Hvis du må bruke 0.6 mm og skal sveise 2 mm gods. øk matinga og følg på med strøm.og pendl godt. obs ser nå att mison 18 er til rustfritt. reis til Tess eller aga og spørr litt der
-
15 x 15 mm firkant rør kan den sveise ja. men det som er innteresangt er gods tykkelsen. altså veggenne i firkantrøret. er det 2mm eller mere bør du skråslipe for og sikre en god gjenomsveis. altså skrå slipe veggenne. ikke hele røret. slik att godset kommer slik mot hværandre \/ du beggynner sveisen ned i godset i V'n og fyller opp under sveising.
-
ehm.. hehe MIG er ikke kun for alu. Det er ikke apperat typen som bestemmer hva du skal sveise. Det er tråden og hvilken gass du velger. Vil også informere. For og sveise alu så er det best med activ gass. altså mag. Da fjærner den active gassen oxyderinga som legger seg på alu. forskjellen blir altså gass typen. og alu tråd. tar du og setter f.eks misson 18 gass. og rustfri tråd. så kan du sveise rustfritt. tar du da og setter vanlig tråd kan du sveise vanlig plater, rør eller hva du vil. setter du i alu tråd og F.eks argon gass så sveiser du alu. Men jeg foretreker tig/tag til alu. og rustfritt. for da polvender man enkelt. og får en penere lysbue. sikkert endel mig/mag apperater som også kan dette. men sveiseapperater sveiser "alt" det er tråd og gass som bestemmer hva du sveiser.
-
Det spørs jo om du bruker aktiv eller inaktiv gass.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.