Gå til innhold

tarild

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tarild

  • Bursdag 12/18/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Bora TDI Highline 4M
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.9

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansund

tarild's Achievements

  1. Tøffe BMW siliconcase til iPhone seleges. Pris pr stk: 129,- Kontakt: trond@norphone.no eller se http://www.norphone.no
  2. Joy Ride http://imdb.com/title/tt0206314/
  3. varmepistol er vel til god hjelp ved forminga?
  4. Årsavgift for veteran er for tiden 180,- i året. Det med kjennemerke vet jeg ikke, men da bilen jeg og en kompis kjøpte ble importert i -99 så fikk den reg nr X19068, og det er jo litt fett da siden det er en -68 mod.
  5. Jeg har litt erfaring. Jeg og en kompis kjøpte en ombygd volvo 142 -68mod. Den er taksenka og karoseriet er senket. For det første så er man nødt til å ha en bruksbil forsikret i samme selskap som man har tenkt å ha veteranbilen. Siden jeg har golfen min forsikra i gjensidige så tok jeg en telefon dit og hørte med dem hvordan det var med forsikring av en ombygd veteranbil. Fikk da til svar at det var umulig, den måtte være i 100% orginal stand, dvs lakk, interiør og alt det andre skulle være slik den var når den trilla ut fra fabrikken. Dette hørtes ikke så aktuelt ut for meg, så da tok jeg kontakt med if, de kunne gjerne forsikre en ombygd veteran bil for 700 i året, men jeg var da nødt til å flytte over golfen til dem noe som ville betydd at jeg hadde mista et ungdomstillegg på 3000,-. Etter et kjapt regnestykke så fant jeg ut at det alle greieste var å holde meg til gjensidige og forsikre volvoen som en "vanlig" bil. Dette skulle dem ha litt over 3000 for i året, hvorav 1000 er ungdomstillegg. Nå må det også nevnes at vi kun skal ha volvoen med skilte noen måneder før vi parkerer den så da fant vi ut at det like vel ikke blir så ille månedspris. Alt i alt så kan jeg oppsumere med at å forsikre en veteran som er ombygd ikke er enkelt.
  6. Enklest er å rive å røske litt og da kjenner du fort om forgasserflensen kjennes dårlig. Hvis du ikke ønsker å rive den helt i filler så kan du spraye på litt startgass og høre om motoren ruser seg opp.
  7. Ja du gjorde nok det :D Har det som hovedregel å alltid koble bort minusen på batteriet når jeg skal skru bil jeg. Tut og kjør!
  8. og en liten ting til..håper du tok av minuspolen på batteriet når du kobla fra ledningene på forgasserhuset. Dersom du ikke gjorde det så kan bilen gå i nødmodus i værste fall. Det gjorde den ihvertfall til meg og da måtte jeg få resatt nødmodusen hos møller...
  9. Ja det er som vwfreak sier du tar av alt på toppen. Ser du på det første bildet så er det en bolt som er synlig og to som er gjemt under de 2 plastik proppene. Når du så har fått ut de 3 boltene da er resten plankekjøring :) Lykke til!
  10. Ja er meget sikker på at den passer til bilen din, men for å være på den helt sikre siden så kan du sende en mail til autospar.
  11. Kjekt å høre at du fant problemet. Hadde akkurat samme problem på min for ei stund sia. Når du nå skal kjøpe nye forgasserflens så råder jeg deg til å styre unna møller. Dem skulle ha dobbelt så mye som det autospar skulle ha.
  12. Se litt nærmere etter om forgasserflensen har morknet opp og delt seg i to. Dersom den er ødelagt så vil motoren suge falskluft og gå dårlig. Skal se slik ut: http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_-motor_129080003.htm
  13. Jeg sliter med at bensinpumpa streiker akkurat når jeg minst trenger det. Dersom jeg kjører nede i store hull på dårlige grusveier slit at bilen får seg et kraftig slag så kutter bensinpumpa ut. Jeg er da nødt til å bli tauet hjem for da å demontere bensinpumpa. Det merkelige er at når jeg tar opp bensinpumpa og setter spenning på den så går den som ei klokke, og etter at alt er satt sammen til slik det var fra før av så er det å starte opp igjen og kjøre helt til den får seg et krafig slak. Noen som vet hva dette kan være? Har prøvd kondensfjerner og skifta bensinfilter.
  14. Vifta i friskluftsanlegget mitt trekker for mye strøm slik at brytere og resistorer går til helvete (se bilder under). Hvordan får jeg åpna den slik at jeg kan få smurt den opp og skifta børstene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår