Gå til innhold

CerveZa

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 1.8T Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    IKT Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T

Contact Methods

  • Bosted
    Lillesand

CerveZa's Achievements

  1. Alle 1.8T 98- er ikke 180, det er 1.8TS som er 180. Du får 150 hesteren i A4 facelift til og med. EDIT: Gå for quattro om du kan, det skal meget mye til før jeg går bort i fra 4trekk igjen!
  2. CerveZa

    dørtrekk a4

    Du har også en kjekk sak her: http://1.8t.org/~quattroman
  3. Jeg har til tider problem med at bilen starter, for deretter å daue med en gang. Har lest en guide på audiworld.com (finner den ikke nå) hvor det sies at det er dårlig kontakt på kabelskoene på de to ledningene til startsperresensoren (metallringen rundt nøkkelhullet). Kabelskoene er bare presset på ledningen, det anbefaltes å lodde disse for å få god kontakt dersom det er et problem. Du vil sikkert se hvilke ledninger/kontakter jeg mener hvis du tar av dekslene på rattstammen. En bekjent hadde forresten samme problem med sin A4, så det er "noe som går". (Nå virket ikke ditt problem som om det var helt det samme, men uansett, verdt et forsøk)
  4. Det ble en smule dyrt å bytte tråder iom. at det er skinnseter, var noe snakk om at skinntrekket måtte byttes :eek: Har nå solgt bilen, solgte den som den var, for alt jeg vet er det bare bryteren som er gåen, jeg mistenker det. Men ikke min bekymring lenger :)
  5. Jeg tenkte å måle det fra bryteren i dash'en, lettere å komme til, den jeg lurte på kart over (jeg kunne egentlig forklart det med en gang)
  6. Har 0 varme i førersete, tenkte jeg skulle ta multimeteret fatt, men håper noen har et skjema over ledningsnettet til setevarme i Golf IV.
  7. MÅ HA termometer i A4'en :) Vil derfor ha et med rødt belyst display, mest mulig likt belysningen i B5, har bare funnet grønnbelyste. Takker meget for tips til hvor jeg kan få tak i dette, gjerne et lite innfellbart, trenger ikke frostvarsel og dill, bare et lite display, helst på 12V
  8. Muligmulig, kan prøve det neste gang, takk for tipset. Originaldump kosta 1000,-, det betaler jeg _ikke_ for den.
  9. Har nå satt på den gamle dumpventilen (tatt bort den fra -95'en), "bopp" lyden er borte, fjæra var litt strammere på den fra -95'en, så jeg _tror_ grunnen til "boppet" er at ventilen åpna seg for senere, skulle bytte vakuumslange også i dag, men det var ikke å oppdrive i nærheten, men den virker grei enda. Hvordan du kommer til uten å dra radiatoren litt ut forstår jeg ikke, så tynne armer og hender har hvertfall ikke jeg, mulig det er forskjellig fra år til år?
  10. Jeg går originalt helt til det blir bra, så får jeg se. Han jeg fikk dumpen av, den som hadde stått i -95'en, sa ingenting om at den var defekt, men den har lugget en stund, så mulig den er morkna eller noe. Jeg får bare prøve meg frem, har heldigvis mekanikerkamerater :)
  11. Ja, det er jeg. Dette skjedde 2-3 måneder etter filteret var montert, etter jeg byttet dump-/resirkulasjonsventilen mend en som har stått på en -95 1.8T fikk jeg også et slags "bopp". Jeg mistenker at begge ventilene er defekte, at de ikke blir åpnet skikkelig, eller at vakuumslangen som åpner den ikke er tett, slik at ventilen ikke blir åpnet skikkelig eller raskt nok, og at luften får en spesiell sirkulasjon når den går igjennom denne som lager en spesiell lyd. Har kjøpt innsatsfilter, og skal montere luftfilterboksen i dag, se hva som skjer, kanskje bytte vakuumslangen. Ny ventil koster rundt 300,- så mulig det også blir kjøpt. Men jeg har ikke lyst å ta av fronten igjen, det var kjedelig...
  12. Har en 96 A4 1.8TQ, er vel AEB maskinen som står i den? Det eneste som er gjort med den er at det er montert konisk K&N filter. Noen måneder etter montering begynte dumpventilen å bråke, en litt slapp høy fiselyd. I går skifta jeg ut dumpventilen med en annen original jeg fikk tak i, har stått i en 95 1.8T (ikke Q), fjøra kjentes litt strammere ut på den jeg satt inn. Det gjorde ingen utslag, samme lyd. Etter litt kjøring med den nye dumpventilen begynte det i tillegg til den høye slappe fiselyden å komme et slags vakuumpopp når jeg slapp av på 2.500 o/min eller høyere, tenk deg at du klemmer sammen ei plastflaske, putter tommelen i hullet og drar ut tommelen, så får du et slags "pop", ligner på den lyden. Har sjekka slanger, alt virker tett, har prøvd uten luftfilteret, samme lyd. Skal prøve med den originale luftfilterboksen med innsats i dag, men tviler på at det gjør noe utslag. Noen tips til hva det kan være?
  13. Den ble henta av en kamerat av meg for 8-9 mnd siden i Oslo-området, jeg er 4. eier. Så hvis den er solgt i Trondheim en gang så er det av første eier
  14. Sant nok, var bare nysgjerrig på om man trengte å gjøre noe i det hele tatt, kanskje skifte bremser. Nei skal en først smelle, så får en smelle så godt at det ikke går å benke den... :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår