MAZDA GT-R
Bruker-
Innholdsteller
229 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om MAZDA GT-R
- Bursdag 01/12/1980
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
323 GT-R
-
Biltype (eks Audi)
Mazda
-
Årsmodell (eks 1995)
1993
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Kongsvinger
MAZDA GT-R's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hør der ja, var det jeg tenkte meg.
-
Noen som kjenner til denne bilen eller eieren av den? AutoDB.no - Salgsoppgave Samme bilen som den på bilde står nemlig til salgs på autoscout24, men der har den gått 129000, mulig han bare har lånt bilde derfra.
-
Stensbøl ja. Han har vel sikkert mye og gjøre som vanlig, men veldig dyktig. Han bruker helst Gems bare så du vet det.
-
Det er en viss motstand i den. Ikke mulig å dele den uten og ødelegge. Hvis du har både åpent filter og eksos kan du få fuelcut om acuator er ok eller ikke. Noen får det bare ved å sette på filter, noen bare ved å bytte eksos. Prøv og sett på den orginale luftfilterboksen med et orginalt filter igjen og prøv dette. får du forsatt cut kan du sette på igjen katalysator. Det G-man sier og eksos temp og ditt og datt er bare tull da bilen er orginal, vil aldri få noe høye eksostemperaturer som er skadelige. Orginale E6 katalysatoren har ganske bra gjennomstrømning uansett, men den kan være den lille proppen som skal til for at du ikke får fuelcut. Du ser som regel på staget til acuatoren hvis den er gåen, da kan det være rust der, ikke nødvendigvis det heller. Men hvis du har skrudd den av hadde jeg bytta den uansett, så slipper du problemet senere da de nye som kollevold har er uten det dumme hullet på toppen.
-
Det er mer enn 1,1 som E6 tillater. Mener bestemt det er 1,25, men det er mulig det er 1,2. Lada akkurat 1,2 med kalibrert intrument på min, og det gikk bra. Med den gamle acuatoren fikk jeg kutt med en gang etter eksosbytte. Men som sagt, byttet acuator og alt i orden. Har heller aldri hørt at E6 motoren er sterkere enn i E7, men skal være noe bedre stempler og råder i E7 og oppover. De orginale E6 rådene ser i hvertfall latterlig tynne og veike ut. ARP bolter er ett høyt diskutert tema. Jeg har også ett sett, men har valgt å la være da det er faktisk flere havari på motorer som har byttet enn de som kjører orginalt. Ikke for at de er dårlige, tvert imot, men tydeligvis så har de store problemer med å montere disse riktig
-
Som du sier, ingen ting og krangle om. Er helt enig med at et pumpebytte aldri er feil så lenge man begynner og øke litt på trykket. Men du får ikke fuelcut pga pumpa som ikke klarer og gi nok bensin. Hvis pumpa er i så darlig stand at den ikke henger med ved å bytte eksos så vil du få tenningsbank. Får du tenningsbank vil bankesensoren senke tenninga. Nå er det meg og to andre lenger ned her som sier akkurat det samme her. Bytter du acuatoren og fortsatt får fuelcut er det enkleste og sette inn en boostcontroller og senke trykket litt med den. Men er enig som sagt at det er greit og bytte pumpe. Den er jo ikke akkurat ny lenger den heller.
-
Ville vært forsiktig med å montere en slik. Den lurer jo bare hjernen, kort forklart at den kan gå magert uten at hjernen registrer det. Farlig, farlig.
-
Har aldri sagt at acuatoren har noe med fuelcut og gjøre, men siden denne har satt seg eller går treigt så klarer den ikke og justere trykket raskt nok. Siden trykket økes ved og bytte eksos og filter vil bilen overlade nå som den har fått friere pusteveier. Bytt den så er alt i orden, garantert. Men hvis du fortsatt tror at fuelcut blir borte ved å skifte pumpe, så gjør for all del det. Du klare aldri og lade over 1,25 bar samme hvordan bensinpumpe du kjører med. Skal du gjøre dette må du lure hjernen eller noe annet dump. Skal du ha høyere ladertykk må du på med Autronic e.l. Har heller ikke sagt at motoren er bedriten. Steg 1 biler som det blir kalt, helst med ny hjerne, rundt 350-360 hk går som regel greit. Skal du begynne og gå videre, er bytte av innmat nødvendig. Men jeg ser jo at han som faktisk har satt opp bilen som du eier nå er enig med meg også. Alle har jo forskjellige meninger og teorier om ting og det må jo være lov. Men i dette tilfellet har du nok feil.
-
Ikke umulig jeg har luftfilterboks. Husker ikke om jeg sendte den med da jeg solgte eller ikke. Kan sjekke i morgen. Vet jeg har en drivaksel i hvertfall hvis han noen gang skulle trenge det.
-
Hvis du kun har bytta eksos og ingen ting annet og får fuelcut, da er det acuatoren garantert. Kollevold har på lager. Jævli køddete og bytte uten og demontere hele bilen, men det går. Hvis du bytter acuatoren og fortsatt får fuelcut kan du prøve og montere katalysatoren for litt mer motstand. Men hvis du titter ned på acuatoren så ser du hvor feilen ligger. Da ser du nemlig rett ned på et hull hvor vann kommer inn i acuatoren. Den ruster heller ikke helt fast, men den går treigt slik at den ikke klarer og regulere ladetrykket ditt skikkelig.
-
At du får fuelcut har ingen ting med bensinpumpa og gjøre, ikke får du fuelcut på 1,1 heller. Men på 1,25 bar får du fuelcut og det er fordi det ligger en fulecut i styreboksen. Skal du lade over dette må du bytte hjerne til autronic, gems, mappe om med ecutek eller lignende. Når du kommer på dette stadiet i trimminga di bør du bytte råder og stempler. I hvertfall råder da disse er stygg dårlige i evo 4-6. Ikke spesielt bra i 7-9 heller, men noe bedre materiale. Og da bytter du selvfølgelig bensinpumpa også. Jeg kjørte med åpent filter og 3" eksos på min og fikk fuelcut. Da var det wastegateacuatoren som hadde rusta fast. Dette er også et kjent problem på evo 6 da det er et hull i acuatoren så det kommer inn vann. Byttet til en nyere acuator da disse er bygget om litt.(hullet er på andre siden) Når jeg byttet den så kunne jeg kjøre med både åpent filter og eksos, det er desverre ikke alltid dette går da bilen vil lade for mye. Men for all del, en ny pumpe er aldri feil og kjøpe men det er ikke den som skaper fuelcut.
-
Alt er likt. GT-R har bare plast-bredderen ekstra.
-
Har aldri "dissa" noen ACD, er AYC jeg prater om. Hvis du har kjørt evo med AYC bakaksling så forstår du hva jeg mener. Men har du det, så må jeg jo bare si at smaken er som baken, delt. Hva mener du med at ACD er jævli brukbar da? PÅ hvilken måte? Har ikke kjørt de nyeste evo'ene enda. Skal ha evo 9 på prøve om et par uker.
-
Tror nok du har driti på leggen hvis du mener AYC ikke kom før VIII. TME har da AYC, men det er kanskje en helt annen type AYC som ingen andre har hørt om du mener. AYC er noe forbanna møkk uansett hvilken modell det sitter i. Hadde det vært opp til meg burde Mitsubishi kalt inn alle biler men AYC, og monter ei RS bakstilling med en normal diff. Men det er min mening da.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.