Gå til innhold

Taskenspiller

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Taskenspiller

  • Bursdag 02/08/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    2.2T

Contact Methods

  • Website URL
    http://privat.hihm.no/morten/Default.htm
  • Bosted
    Elverum

Taskenspiller's Achievements

  1. Det skal i sammenhengen nevnes at Bilhuset Olrud der jeg kjøpte filtrene ikke er en del av Møller, men en frittstående VW/Audiforhandler. Dog får de vel delene fra Møller sentralt vil jeg tro. De motorene jeg kjøpte filter til var AAN (2.2t20V), KU(2.2) og ABK(2.0). Mulig det er et spesielt filter på V6'erne i forhold til firere og femmere.
  2. Hmmm. Jeg kjøpte 3 originale oljefilter til tre forskjellige motorer i går, jeg betalte 180,- tilsammen.
  3. En grei måte å finne lekkasjer på er å tørke opp det vannet som står der, og dekke hele området med avispapir. Følg så med på hvor papiret blir vått først, og følg vannet til kilden på den måten.
  4. Jeg har aldri sett det selv, men så vidt meg bekjent er det helt samme innfesting mellom motor og girkasse på alle motorer som har 5 eller fler sylindre. Det er en liten plugg i enden på veiva som må fjernes om motoren kommer fra ei automatkasse, men ellers skal det gå rett på. V8 skal også passe, men disse er igjen mindre trimmingsvennlige.
  5. AAR heter 2.3 liter som sitter i 100 og A6 på C4-platform. Hvorvidt det er lett å "hive" på en turbo vet jeg ikke, men det er nok mere vanlig å bytte motor enn å turbokonvertere. AAN går jo "rett inn".
  6. For ordens skyld: 7A er 20V uten turbo på 170HK levert i Audi Coupe 20V turbo er: 3B (en coil&fordeler) på 220hk levert i Audi S2 og Audi 200 ABY (5 coiler) på 230hk levert i Audi S2 AAN (5 coiler) på 230hk levert i Audi S4 og Audi S6 ADU (5 coiler) på 316hk levert i Audi RS2
  7. Oljefilter er av de delene som koster så lite originalt at jeg ikke gidder å spørre etter prisen på piratdeler en gang. Om det så er 66% billigere, så blir det ikke mye penger likevel. Har hørt rykter om at noen har fått trøbbel med turbofemmere etter bruk av uorginalt filter, men vet ikke hvor mye hold det er i det.
  8. Haynes er greie og billige. De dekker vel ikke V6 og ikke Quattro Bentley dekker Kun 2.2T og 2.8 V6, kun disse to som ble levert over there. Bentley er temmelig detaljert. Det er tro kopi av de offisielle verkstedsmanualene. Den eneste ulempen er at den ofte henviser til spesialverktøy.
  9. Et par steder å forhøre seg kan være www.tsracing.no www.estuning.no www.boracing.no www.audisentrum.no (powered by kvasir) Søk også på www.nordicaudi.com. Ett eller annet sted der (finner ikke igjen i farten) står det litt om hvordan du kan få greit med effekt ut av MC-motoren for kun en neve hundrelapper. Ikke umulig at du kan finne noen tips på Forumet til VACN.
  10. Hør med Automobilia De har både originalhåndboka fra Bentley Publishers på CD (dekker kun 2.2T og 2.8 V6 motorene) og reparasjonshåndboka fra haynes Folka på Automobilia har generelt bra peiling på det de driver med, og leverer raskt.
  11. Få lest av feilkoder. Enten stikk innom et VAG verksted eller om noen i nærheten har VAG-Com.
  12. 36/40. Skiltgrupper er noe svineri. Genialt svaralternativ: Fare for rånere
  13. Håper endelig at det ikke var seriøst ment. De gikk for 850,-
  14. s o l g t Men se på spørsmålet fra den ene fyren på QXLK-auksjonen :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår