Sven
Bruker-
Innholdsteller
79 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Norge
Sven's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
At det ikke er en spesielt bra sprøyte kan nok være sant, men i forhold til prisen er den sikkert helt ok. Jeg brukte forøvrig samme tynner som til grunningen og klarlakk for å rense den, MaxMeyer. Jeg tror nok man fint kan finne en gjengetetting som tåler løsemidler, da tror jeg problemet blir løst. Eller man kan bytte den inn i en ny og kanskje få samme problem. Evt. kjøpe en mye dyrere sprøyte...
-
Da ser det ut som om problemet ble løst. Jeg la på noen runder med gjengeteip på dyseforbindelsen, nr. 18 på tegningen i manualen. Så nå har jeg fått lakkert 2 lag med klarlakk. Da er det bare forsiden av panseret igjen :) Jeg har ikke skrudd opp dyseforbindelsen etter jeg var ferdig, men skal gjøre det før jeg går igang med resten av panseret for å se om gjengeteipen fortsatt er like bra. Originalt satt det et slags gjengetettemiddel (omtrent som Locktite). Kan virke som om dette middelet ikke tålte løsemidler...
-
Nei, men det er en sil rett under fargekoppen. Den var etter det jeg så ikke spesielt forurenset. Den første reguleringsventilen jeg hadde var ikke helt god så jeg fikk da muligens for høyt trykk. Den jeg har nå er helt ny. Den står montert rett etter uttaket på kompressoren Har kun en rett ved kompressoren, før trykkreguleringen Jeg har brukt tynneren som jeg bruker til grunningen og skal tynne ut klarlakken med. Skal det brukes en spesiell tynner til vasking? Men det er jo litt kjedelig når jeg ikke får lakkert et panser engang... dessuten blir jo resultatet dårlig når sprøyten jukser :(
-
Kjøpte for noen dager siden en Biltema "proffsprøyte" for å lakkere et glassfiberpanser til en løpsbil. Jeg grunnet først panseret og det gikk helt greit. Etter grunningen var jeg nøye med å rense sprøyten med tynner slik det stod i bruksanvisningen. Når jeg skulle lakkere det med farge noen dager senere gav ikke sprøyten jevn lakkmengde. Sprøyten sprøytet lakk på en ok måte for deretter å bare sprøyte luft og slik gikk sånn omtrent vekselvis. Jeg demonterte hele sprøyten og så noe som antakeligvis var pakningsmateriale som var gått i oppløsning (det kunne se ut som om det var rester fra grunningen, men jeg tror det var rester fra pakningsmateriale). Jeg tok uansett å renset dette, uten at sprøyten ble bedre. I dag fikk jeg byttet den til en ny. Da begynte sprøyten å bli slik jeg beskrevet omtrent midtveis i lakkeringen. Det kan virke som om sprøyten ikke tåler lakk :confused: Jeg har en mistanke at det er lekkasje av luft til fargekanalen Noen som har synspunkter på hva som kan være problemet? Noen som har samme erfaringer?
-
Har et glassfiberpanser som jeg har tenkt å lakkere. Panseret er støpt fra begge sider av originalpanseret og disse to delene er limt sammen slik at formen er som et originalpanser. På oversiden er det lagt gelcoat (men har noen sår) på undersiden er det ikke gelcoat. Jeg har tenkt å utbedre sårene på toppen samt lakkere det i samme sorte metallic farge som resten av bilen. Så til spørsmålene: Hva slags type sparkel bør jeg bruke for å fylle igjen de nevnte sårene? Hva slags type grunning og lakk bør jeg bruke? På undersiden av panseret har jeg også tenkt å lakkere, men uten å legge gelcoat først. Kan jeg da bruke samme grunning og lakk? Jeg ønsker også generelle tips om hvordan jeg bør gjøre jobben.
-
4x100, ET30-40 13-15". Maks størrelse ca 205/50/15 eller 195/60/14. For 13" går vel det meste. Skal stå på en Toyota MR2 MK1. Kjøpes i Skien eller omegn. Tlf 95291401
-
Det går an å bore ut knekte luftenipler (og skruer generelt). Gjorde det for et par dager siden da en luftenippel på bilen knakk. Det er viktig å bruke riktig størrelse bor og ikke skade gjengene i kaliperen/hjulsylinderen. Poenget er da å bore i stykker den gamle luftenippelen slik at den smuldrer opp. Funker greit med litt presisjon og gjerne litt flaks!
-
Det finnes også låsemuttere uten plast-ring. Vanlig på kritiske steder på biler f.eks. på endeledd o.l. Disse mutterene er litt hardere å skru inn enn vanlig mutter. Disse mutterene har da en spesiell utforming i gjengene som gjør at den vanskelig lar seg skru løs. Det finnes også muttere som har skive på (skiven er da en del av mutteren) der skiven er utformet for å låse. Det finnes flere varianter av de jeg har nevnt.
-
Skal skifte noen pakninger ved støtstengene på bobla mi. I den forbindelse tenkte jeg også å montere ventiltetninger, onkelen min som er gammel boble-eier tipset meg nemlig om dette. Noen som har prøvd det? Han sa at tetningene fra Ford 17 M passet. Er dette kurant å få tak i evt. andre typer som passer?
-
Ja den var diskutert på Bmwccn forumet, men kan ikke huske det kom fram noen konklusjon. Beste måten er vel å ringe til eieren å høre. Ofte står det mye rart i annonser som ikke stemmer, men det trenger selvfølgelig ikke være slik i dette tilfellet.
-
Det står at det er en 89-modell. Da har den de nye type lyktene og fangerene. Den ligger derfor en del høyere i pris enn en tilsvarende 87-modell som er den "gamle" typen. Ta en titt i Motorbørsen, autodb osv. Da kan du sammenligne priser. Er den ekte? Den står ihvertfall registrert som en vanlig 320i.
-
Fiks lekkasjen din først. Det er ikke nødvendig å begynne å feilsøke før denne lekkasjen er ordnet. Kan godt være det kommer luft i kjølesystemet pga dette. Muligens kjølesystemet ditt også trenger å luftes, har den lufteskrue?
-
Motor passer ikke uten videre, den må tilpasses. Understell fra e36 passer ikke.
-
Har nettopp kjøpt meg en Mercedes 309D 85 modell. For de som kjenner denne modellen, har dere noen oversikt over utvekslinger på bakaksel og er det noen spesielle plasser der dette er enkelt å få tak i? Den jeg har går for høyt på turtall ved 70 km/t og oppover. Kunne tenkt meg en bakaksel med høyere utveksling slik at jeg kan kjøre litt fortere og mer behagelig.
-
Ser ikke ut til at noen kunne hjelpe oss med dette Hawkon. Kanskje det hjelper når posten nå kommer øverst igjen ? :-)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.