Gå til innhold

lany

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lany

  • Bursdag 07/01/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    s3
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    brannamann
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 turbo

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Fetsund

lany's Achievements

  1. humm skrud opp ladetrykket hvor mye da?? 1,1 bar og på hvilken måte har du gjort dette uten å chipe?? er jo chipen som styrer ladetrykket, og som gir riktig med bensin! har du kontrolert med bredbåndslambdad at den får riktig med bensin?? forsiktig så du ikke får motor ras. men men nok off topic får slenge ut noen bilder jeg å har ikke tatt noen sikkelige enda går å venter på digital speil releks kamera. eller dere kan se på denne tråden er bilder fra ic montering å speil prosjektet, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72600&page=4
  2. jupp den bilen har vert rimelig langt nede før den ble bygd opp igjen. men å si at den er ommbyd til s3 er vel å ta i det er jo ikke quattro på den bilen. og det er en vanelig 1.8t 150hk ikke sikker på hvilket motor oppsett du handla med, var jo snakk om 350 hk i den en gang men det ble vel ikke gjenomført hvis jeg ikke husker feil. har jo rs4 han som hadde den tidligere, og har hanlda seg 2 s3 et vrak om en tysk som han tar chassi bytte på. men veldgi pen bil har det blidt, liker jo fargen utrolig godt da, samme som jeg hadde på min a3 bare to biler i norge med den fargen. ihvertfall som er solgt i norge, men ikke sett noen andre heller.
  3. lany

    turbo

    som du også ser på den turboen til a3`n så har den veldig rart rør på utløpet, dette er for at den skal kunne gå rundt eksos manifoilen, setter på på en s3 turbo må du også bygge om luft veien din fra utløpet på turboen og til ic, var den turboen på første linken jeg hadde på min a3 den yta 240 hk. den gitt veldig bra, drp godt i fra alle som bare hedde "chip". men hadde lyst på quattro så har bytta nå til s3, derfor veit jeg godt hvordna dette ser ut på di forskjellige bilene.
  4. lany

    turbo

    s3 turbo passer ikke rett på, da må du bygge om hele down pipen din. a3 har eksos utløpet nedover mot drivaksele, mens s3 har ut mot siden, dette er knot jobb, du får k04 turbo tilpasset til denne bien som er bolt on denne heter da, k04-001 denne er til a3 http://cgi.ebay.de/KKK-K04-001-upgrade-Turbolader-SPEZIAL-nur-1-8T_W0QQitemZ160107219728QQihZ006QQcategoryZ40187QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting denne er til s3 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-up-Audi-Quattro-Roadster-TT-1-8T-K04-022_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ003QQitemZ130103308349QQrdZ1 du ser det er ganske mye forskjeld. og en k04 turbo til s3 gir mer hk en den til a3. s3 turbo god for 270-280hk a3 k04 turbo 250hk
  5. lany

    turbo

    det er velig mange utgaver av k03 så man kan ikke si at k03 bare passer er noen nummre bak som tilsier hva det er til k03-001 mener jeg er til a3 k03-015 er a4 og er noe k03-23 eller noe også. k04- 023 mener ejg er til s3 /tt har en k03 fra en a3 liggenes hvis du er interisert send meg i eventuelt en mail, er ikke no serlig på bilforumet. lany_a3@c2i.net
  6. få noen med vag com til å gjøre dette.
  7. har du skjekket at det ikke bare er dårlig kontakt i pluggen
  8. jupp den linken stemte den, må ha blidt noe forandringer
  9. gi bud, disse må bort, har ikke plass lenger
  10. lany

    TS-Racing - Steg 3

    det kommer jo helt ann på forutsettningene det!!! man kan chippe til hvor mye man vil hvis turbo, bensin og andre motor deler holder, det er dette som setter begrensningene. chip er bare et program som sier noe om hvordan hjernen skal styre dyse åpninge og tenning osv.
  11. hvor er det du pleier å være.. jeg bor i garderåsen
  12. lany

    TS-Racing - Steg 3

    man får ikke over 200hk med k03 turbo, den kalrer bar ikke så mye luft.. 195 er max hvis motoren er helt topp fra før.. men det er vel ikke mange som veit om de har 150 fra før heller så økningen blir jo bra uansett, det er helt kalart en merbar foskjell
  13. lany

    a3 1,8t motor

    samme og samme, det er samme spekka på de, men det er jaggu mange forskjeller også, sitter plasert rett på a4 tverra på a3. pluss mange mindre forskjeller. innsug, manifoild fulerail. pluss alle slanger og kabler hvis dette har noe betydning for deg. hva skal du bruke den til??
  14. eventuelt, hvis bilen er i lilestrøm en gang, kan du si i fra så kan jeg kjøre diagnose på den å se om det er noe filkoder på den,
  15. veit ikke om du har fiksa dette, men hvis du er i tvil på lmm, her kn filter eller noe, er det bare å bytte de. har enda til gode å se en lmm som blir like fin etter "vask". ellers hadde jeg samme problem på bilen min, tokk ut alle kontakter til coiler, dyser tenning osv. tørka, hadde i elektronikkrens lot dette tørke å satte sammen, ikke merka noe etter dette..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår