Gå til innhold

Nexia

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nexia

  • Bursdag 06/20/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, dykking, friluftsliv
  • Modell (eks S4)
    Nexia
  • Biltype (eks Audi)
    Daexoo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1,5 i

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Molde

Nexia's Achievements

  1. Har en gammel Daewoo Nexia jeg skulle holdt liv i litt til. Til det kan jeg trenge: - fjærbein venstre foran (skålen fjæren hviler på har rustet i filler) - fjærer / dempere Noen som har noe liggende? Muligens deler fra Opel Kadett E passer. Tlf 977 08 585 dukenukem
  2. Arrrgh anger2 Hver gang jeg tar av alufelgene ryker minst én av sentreringsringene som fulgte med. De er i jalla-jalla sprø plast og koster 60 spenn for stykket :rolleyes: Går ut fra at disse sentreringsringene et "triks" felgprodusentene bruker for å få samme felgen til å passe på flere ulike bilmodeller. Kan jeg rett og slett gi f... i dem, eller vil det skape vibrasjoner og andre potensielle problemer? - Mulig å kjøpe sentreringsringer i aluminium eller noe annet som tåler mer? - Pleier dere i tilfelle å feste dem permanent på felgen? - Hvem leverer / kan lage dem? Pris? - Noe jeg bør passe på? Håper på litt hjelp her! Martin :)
  3. Men halloen... Dama kjørte hjem fra fest. Det skjer vanligvis om natta. Ikke rart at Onkel reagerte på at lysene var av! Fulle jenter er PY uansett! Martin
  4. Hehe, jeg poppet mitt alu-gitter jeg! Claes-ohlsson sine største pop-nagler med hodet ut og en stor skive utenpå alugitteret på innsiden gjorde susen. Ser kanskje littt harry ut med de blanke hodene rundt om kring (nøye tilmålte hull selvsagt) men også litt småkult synes jeg :cool:
  5. Fasiten er: Rød ledning fra det gamle hornet er 12 V pluss inn på relé. Den grønne er styrestrøm minus inn på relé (fra det gamle reléet) via eksisterende bryter på rattet. Har ingen svart ledning (unntatt dem jeg selv mekket til selv dah...)! Jeg brukte det medfølgende reléet og koblet via dette som det sto på det alternative koblingsskjemaet på baksiden av bruksanvisningen :rolleyes: Uansett; når folk hører denne tuten ser de etter en trailer i speilet. De overser nok min jyplete lille hvite wannabe-kule Daewoo Nexia :D Takk for hjelpen folkens!
  6. Ooops... Litt seint å beholde originalhornet, det er alt montert på snekka til en lokal fjortis. Bra jeg lurte ham til å kjøpe det, for det er helt forj..... lyd i det og det måtte vekk! Hehe... ekstra bryter på rattet?! Nei det blir litt for jalla tror jeg. Vil bare koble det opp så det tuter søndagsturpensjonistene ut av veien når jeg trykker på rattet (den originale bryteren). Men takk for tips ;)
  7. Hei der! Jeg har en Daewoo Nexia 1,5 1996 modell (Kadett E - klone). Ikke akkurat noen racer, men en helt ok og fin studentbil. Bilen har gått 130 000 km og det må snaaart skiftes støtdempere/fjærer og eksosanlegg. Kjører en del på dårlige veier med tungt dykkerutstyr baki bilen. Vil av den grunn i utgangspunktet ikke senke bilen. Men hvis det finnes fjærsett som senker bilen <30 mm, kan jeg gå for dette, iallfall hvis det prismessig ikke koster mer. Så finnes det også noe som heter heavy-duty fjærer? Hvilke dempere er best i forhold til pris? Kan jeg bruke original høyde hvis jeg kjøper et slikt "senkesett light"? Bilen har katalysator. Må snart skifte hele eksosanlegget, det er nokså råttent. Vits i å kjøpe noe annet enn "originalt" til en litt dyrere penge eller er det bare bortkastet? Hva med katten? Noen tips? Men ...hehe... dette er ikke akkurat noen kurant bil selv om noen Kadett-deler passer :rolleyes:
  8. Har et lite prosjekt på gang; jeg prøver å bytte ut mitt pinglete originalhorn med et tre-tuters kompressorhorn. Har gjemt det hele inni støtfangeren foran, og det blir nokså porno når den lille Daewoo-en tuter Audiene ut av veien :D Det originale hornet styres via et relé i sikringsboksen. Ned til hornet går (gikk) to små ledninger, én rød (pluss?) og én grønn (pluss fra bryter?). Hornet var jordet i minus (regner jeg med). Inn på kompressoren til det nye hornet skal det to ledninger: + og - (logisk?). Det fulgte med et relé. Jeg koblet det opp som vedlagte koblingsskjema sa og brukte den røde ledningen til pluss inn og den grønne til pluss fra bryter. Ikke fan om det funker. Hvis jeg smeller på en plussledning fra batteriet til den grønne på reléet, låter det porno, akkurat som vi vil ha det. Prøvde å bytte om på diverse ledninger men fikk det ikke til å gå uansett (NEI, sikringen er fortsatt hel!). Jeg tipper dette har noe å gjøre med at de to ledningene som ligger der originalt (den røde og den grønne) går via reléet. Er det den grønne som ikke leverer nok strøm siden det hele tuter når jeg erstatter denne med pluss rett bra batteriet? Noen tips? Kan evt scanne koblingsskjema og sende over på epost hvis noen virkelig vil hjelpe... Martin :cool:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår