-
Innholdsteller
224 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Beamer Screamer
- Bursdag 08/04/1978
core_pfieldgroups_99
-
Fylke
Oslo
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Oslo
Beamer Screamer's Achievements

Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Selv om du skal kjøpe brukt så er disse bilene relativt nye så jeg tror ikke det har dukket opp noen typiske feil ennå. Det tekniske er så vidt meg bekjent ganske solid. Jeg har en 2005 116i som jeg i det store og det hele er fornøyd med: relativt billig, greit med plass, veldig god å kjøre, greit med motorkraft når du venner deg til den og det er heller ingen bil man er redd for å stille fra seg på gaten i byen nattestid. Men karismaen til en 6-sylinder har den absolutt ikke! Det eneste problemet jeg har hatt med min er at DSC'en en sjelden gang reduserer motorkraften selv om bilen ikke sladder/spinner. Ganske irriterende dersom man skal akselrere ut på motorveien el.l. Den foreløpige løsningen på problemet er å skru av DSC'en... 116i er en relativt billig bil så jeg tror ikke du får igjen pengene den dagen du skal selge bilen igjen dersom du virkelig slår deg løs på ekstrautstyrslisten, men to ting setter jeg virkelig pris på i min egen bil: sportsseter og xenonlys. I tillegg kunne jeg ønsket meg en mer oppgradert interiørpakke med skikkelige alu-lister og alu-innlegg på ratt og girspak. Man blir litt lei av å se på det svarte plastikkrattet og girspaken etter en stund! Run-flat dekkene er forresten heller ikke så bra, sats heller på vanlige dekk og et dekk-rep-kit i tilfelle punktering! Vanlige dekk er like sportslige og samtidig mer komfortable enn runflat. Lykke til!
-
Høres ut som det er lekkasje et sted ja, forhåpentligvis bare inni master/slavesylinderen. Ellers lekker væsken ut. Da vil du snart ha et bremseproblem siden bremser og clutch deler samme væske.
-
Kjent problem! 1) Ta forsiktig av gummihetten til speedometer-sensoren som sitter i bakkant av differensialen. 2) Tøm denne for vann og tørk opp, evt la bilen stå over natten i en varm garasje med gummihetten tatt av for å få tørket sensoren. 3) Sett gummisaken på igjen og prøv og tette med litt tape e.l. som er egnet for jobben. Ofte kommer ikke speedometeret med en gang, men etter litt kjøring pleier det å komme.
-
Det er i hvert fall greit at bilen går, om det er en dør som må lakkeres er sikkert det av mindre betydning. Men en prosjektbil har du med en gang snevret inn kundegruppen ganske betraktelig!
-
Annonse: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1115653206981?finnkode=5476276&sid=4aPphN7tL201498&pos=35
-
Grunnet et lengre utenlandsopphold har jeg nå innsett at jeg må kvitte meg med min kjære 3'er. Det jeg lurer på er hva denne bilen egentlig er verdt. Prisene i ulike annonser varierer jo ganske mye. Bilen er en Diamantschwarz 1987 modell 320i Shadowline med 220.000 kilometer. Den har sportsunderstell (senket 20 mm), takluke, sportsratt (skinn) og skinn på girstangen, alt fra fabrikk. Bilen har vært i familien de siste 15 årene og får fremdeles alle servicer hos BMW. Den er særdeles pent kjört og har aldri vært mekket på. Hvor mye bør jeg kunne få for den?
-
Mitt råd: la være å gjöre noe. Jeg synes det motorrommet så rent og fint ut og det er slik motorrom skal være. Dropp lakkering og skruing på ting du ikke vet noe om. Dersom man har lite peiling er dessuten BMW ikke spesielt godt egnet til å pröve seg frem på. Jeg har forresten lest at det "fettlaget" som er uten på topplokksdekselet som du refererer til er der for en grunn.
-
Dessverre så er bakplatene litt forskjellige. Faceliften har littegranne större lykter slik at kanten nedenfor lyktene er litt lavere enn för faceliften. Det kan jo hende det er mulig å tilpasse litt, men det er ikke mulig å bare hive bakplaten rett over.
-
Hvis man skal se opp for alle biler med DK registrering kan du få det travelt. Det er den vanlige Oslo-registreringen. KF som en annen nevnte er heller ikke noe sikkert tegn da det er et utall av biler som registreres i Drammen. Et godt tips er imidlertid KZ. Dette er nummeret i Horten eller noe der det finnes en liten fabrikk som bygger om politibiler, sykebiler etc, så mange av de er registrerte her. I tillegg er dette en liten by slik at det ikke er så inmari mange med dette nummeret. Det finnes selvsagt sivilbiler uten KZ også, men overraskende ofte har de denne registreringen. Ellers vet jeg at politiet driver å leier/leaser biler for kortere tid slik at de bytter temmelig ofte, og det kan være en hvilken som helst modell.
-
Kan godt være det er hjullageret dette her. Kom stöyen med en gang da du monterte vinterdekkene? Har selv måttet skifte er hjullager for ikke så lenge siden. Stöyen var akkurat som dekkstöy, ikke noe romlende eller skrapende lyd. Lyden var også uendret uansett svinging og det var ikke noe slark jeg klarte å oppdage da jeg sjekket selv. Edit: forresten så husker jeg det var en litt "nummen" fölelse i rattet
-
Hvis det er lekkasje i den hydrauliske overföringen mellom pedal og clutchen er dette ikke noe du bör vente lenge med å fikse. For det förste kommer hele greia garantert til å slutte å funke når det passer som aller dårligst. For det andre deler clutch og bremser vanligvis hydraulikkolje, hvis det lekker ut sakte med sikkert gjennom clutchoverföringen kan du jo tenke deg hva som skjer med bremsene når det ikke er mer væske igjen... Hvis det er lekkasje merkes det vanligvis ved at du kan trykke clutchpedalen lenger inn för clutchen kobler fra. Det skal vanligvis ikke være noen forskjell i hvor hard pedalen er. Dette er normalt sett en enkel sak å fikse, men det avhenger litt av merke og modell.
-
Bra det er flere enn meg som synes den ligner litt på en gammel Primiera. Synes spesielt 5 serien var fin, så denne 3'ern var litt skuffende. Hadde ventet meg noe mer sprettent!
-
Har sett noen av de cruise rundt nede i Tyskland en liten stund allerede. Fin bil, men hekken er altfor kjedelig. I tillegg har den blitt altfor stor og "voksen". 3 serien skal jo egentlig være litt rampete den.
-
Jepp, bare bruk tid på å finne et bra eksemplar! Finner du en bra bil kan du se frem til mange morsomme og problemfrie timer bak rattet! Hilsen eier av tilnærmet problemfri E30.
-
Diffen = differensialen. Det er en stor klump som sitter under bilen mellom bakhjulene. En aksel kommer inn i den forfra og to aksler gaar ut til bakhjulene, en paa hver side. Paa de fleste BMW'er har den normalt ogsaa noen ribber for avkjoeling. Sensoren er lett aa see. Den er dekket av en svart gummisak med en ledning som gaar inn. gummisaken er ikke selve sensoren, men bare til beskyttelse. Loesne denne beskyttelsen forsiktig, toem ut vannet som maatte befinne seg der og proev aa toerke opp litt. Sett gummisaken skikkelig paa igjen. Ofte funker ikke speedoen med en gang igjen, men den pleier aa komme. Pass paa aa ikke rive av ledningene i prosessen. Hvis det ikke er noe vann her er det sannsynligvis en annen grunn til problemet ditt.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.