Gå til innhold

RD 350

Bruker
  • Innholdsteller

    91
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, båt og Ambulanse!
  • Modell (eks S4)
    cab, 325 E30 cab
  • Biltype (eks Audi)
    Audi, Bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Skole
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 + 2,5

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

RD 350's Achievements

  1. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Typisk, uansett blir det usaklig inne på dette forumet. VACN, det er det som er foumet! Ja, det har funket fint for meg. Hva det gjør for deg er ikke mitt problem, men DITT. Når folk prøver å komme med tips, kanskje en ide å legge seg flatt og ta i mot det?? har som sagt gjort dette på 3 audier, og med kanonresultat på alle. Har også en kompis med audi 10V, og samma smørja hjalp der, men noen biler må ha et par hyppige skift før det blir bra.. Og det og skifte løftere på 20V er ikke barebare. Nesten slik at jeg gleder meg for å betale 4-500 for vacn sin årsavgift når man slipper sånn drittkasting.
  2. Dette stemmer ikke helt da, ventilløfterne blir jo slitt, da er det ingen "mirakelkur" som fikser det. men er de tette kan det hjelpe med en oljerens. men som oftest er de bare utslitt og klarer ikke å holde på oljen, da de går uten olje tikker de. Nei, men det kommer an på hvor mye man har i hodet, eller for å si det på en annen måte: Hvor fort man tar tak i problemet. jeg har gjort dette på 3 audier, 2 av disse femmere, og det har funket på alle, da kjører jeg med valvoline turbo olje. Det er skjelden at løfterne er så slitt, men klart, har bilen rullet 250.000, og ikke fått ordentlig oljeskift blir ting slitt.
  3. 20V (7A) har 170hk, den er en turtallsmaskin, og litt slapp fra bunn, dette ordner man enkelt ved å hive katten av, du kommer ikke til å kjenne igjnn bilen. JA, det finnes chip, den gir 18 hk. Sett på åpent filter, og du får en syk lyd, rett og slett. MEN husk varmedeksel, hvis ikke stikker det noen hk, istedet for at du får noen:) Eksos er bra orginalt. Kan altis byttes, billig i utlandet. Quattro er sykt, og drilinja er MEGET god. Klonking i bakende er helt normalt på disse bilene. Pass på å kjør bilene go og varm før man gir turtall. Disse bilene er utrolig slitesterke! det er litt kødd med varmeapparat osv, fikses lett. mange har problemer med tomgang, noe som skyldes dritt i tomgangsregulator. Det finnes utrolig masse styling til disse.. mye bra deler generelt. Motorene tikke ofte når de er kalde, men det finnes medisin. UTEN å skifte løftere. Motorrens + rett olje så er problemet borte. Lett å bygge anlegg i Coupe ! Så jeg ville ha gått for å kjøpe 90, coupe helst. bare gled dere til vinteren:) Hvilken farge er fetest?? Rød, eller sort?
  4. jeje... det går sikkert mange timer og penger her, for all del, du gjør en go jobb:)
  5. pågangsmot har du... MEN: - Gjør noe med den bakenden, den er rett og slett uhhmmwhat? - Bilen er jo skjev, eller det er glipper overalt! se på f.eks panseret, du har ei glippe på 2 cm mot høyre forskjerm, og normalt på venstre. - Bakluka er skjev. - Støtfangeren bak er skjev. - Og den breddinga var unnskyld: men noe av det styggeste jeg har sett???? Hva i all verden er det du har gjort her? hjula stikker jo 15 cm INN i hjulhusa?? HOSTHARK. Grillen din går ikke igjenn noen steder. lakker den i bilens farge, eller sett i papp. For mere jeg ser på bilen, jo rarere blir den..! ser du ikke dette selv eller? speila å har jo DIGRE glipp. Man kan SE INN imellom høyre forskjerm og dør. Du har også unormal HØY harryfaktor innvendig. Og hvilken fargeblind mann har trekt opp de forseta?? Men du skal ha det at du legger mye Work i bilen, men jeg gir den slakt. :biker
  6. Tvil? Hører ikke du hva folk sier da? JEG HAR SNAKKET MED NORSK BILDELSENTER, MOTOREN KAN CHIPPES, Det er IKKE noen tvil.. hehe! Ring bare selv, har også lest på andre forum om slike som er chippet.. :) Hvis det var 10V du snakket om da;)
  7. Var i kontak med Norsk bildelseneter for ett år siden, de kunne ordne chip til 10V, men økningen var visst bare på 8, eller 12 hk, husker ikke helt, men det lønner seg nok uansett ikke.
  8. Finner ingenting om dette i haynes-boka! angry Noen som vet hvor kaldstart dysa er?
  9. Ja, her var det ikke kjempe-respons akkurat.. angry Men det er så rart, for alt det virker ikke som vacumklokka har noen innvirkning på tomgangen, ettersom selve enheten (den som gasswaieren kommer onn på) står i null posisjon.. (det går ikke an å slakke mere på den) Finnes det en tomgangsregulator til 6'eren? Hva kan være årsaken til dette? (Får ikke EU godkjennt bilen!!!! ARGH!!!)
  10. Som tittelen sier, har en 320i 85-mod som har for høy tomgan. Den ligger ca på 1500 omdr. Hva er det som styrer tomgangen på disse motorene? Er det vacumstyrt? Det sitter jo en slik "vacumklokke" der, den virker ganske treg.. Kan det være noe annet? Motorstyringen for eksempel? Alle tips mottas med stor takk :)
  11. Lite tips siden du er ny her, bruk søk funksjonen. Da finner du som regel den informasjonen du ønsker. :)
  12. Kjør på med KN innsatsfilter å borr noen hull i luftfilterboksen, da får du en fin lyd :)
  13. Prøv å holde igjen den med finger`n, er det motstand?? Hvis ikke er den ødelagt å må byttes. Ut med radiator, Fastnøkkel nr 32 på vifta, vrang gjenget!
  14. Det finnes chip til både 10V, og 20V.. 136 hk'ern har motorkode NG, det finnes IKKE en 20V med 136hk, men 170. (7A) Uansett lite vits i å chippe, bedre å sette på en kvassere kam, og et åpent filter (kan kun gjøres på 20V).. dette kombinert med større eksos gir mere guff... PS: ta vekk katalysator da..
  15. Har blitt anbefalt ikke å fjerne denne bolten... Det jeg derimot fikk som tips var å legge ei skive inne i pumpen, slik at bolten ble forlenger (eller ble den kortere??). Uansett, det funket for meg... PS: Det var hos audi merkeverksted jeg fikk dette tipse..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår