Gå til innhold

CesiuM_e

Bruker
  • Innholdsteller

    1,167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om CesiuM_e

  • Bursdag 12/03/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    244
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Journalist
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.amobil.no
  • Bosted
    Oslo (/Tromsø)

CesiuM_e's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt! Takk for svar :)
  2. ...det høres og ser enkelt ut. Man fjerner alt som er i veien og skrur den fast i passende hull. Men der den ene bolten skal stå (oppover, fremst på bilen) er det noe i veien som ikke ser så enkelt ut å fjerne. Det ser ut som en vanlig bolt som allerede er skrudd inn i hullet og er tildekket med tektyl og gammel skitt. Men da jeg skrapte bort tektylen fant jeg ut at den er rund rundt kantene der vanlige bolter er flerkantet av praktiske årsaker. "Bolten" (hvis jeg kan kalle det det) er flat på toppen, men det er ingenting der man kan bruke et skrujern på. Vet noen hva dette er og hvordan jeg får den ut? Bilen er en Volvo 244, 1988-modell. En av veldig få som kom uten hengerfeste originalt tipper jeg. Dingsen er inne i det hullet som vises her
  3. Hvis det virkelig er så rustfri bil som selger sier, synes jeg det høres ut som en grei pris. Du får en fullt fungerende en for ti lapper ekstra, men da er jo moroa borte ;) Hvis det er litt rust eller andre unevnte mangler blir 5000 fort litt mye. Deler til denne bilen er billig, og vrakpanten er fortsatt på 1500 kroner.
  4. Var litt nysgjerrig på hva slags mr2 det kunne være snakk om.. Er det denne? AutoDB.no
  5. At motoren fusker under kjøring skyldes kanskje feil i fordeleren. Men merkelig at de ikke merket det på verkstedet isåfall. Også kan jeg jo lufte en liten tanke som kanskje er mindre sannsynlig: Kanskje den suger inn varm luft (fra et sted som er varmt når motoren er varm) på et vis? Jo varmere luft, jo mindre lufttetthet og jo dårligere tenner drivstoffet i motoren. Men da bør man kanskje også merke tegn til falsk luft? Noe som kan avkrefte den teorien er kanskje at bilen går like dårlig når den er i god fart som når du kjører sakte (i god fart bør den få kald og frisk luft). Hvis den gjør det omvendte er vel teorien kanskje ikke å utelukke iallefall :)
  6. Så først etter å ha skrevet innlegget at tråden er nokså gammel, så det får være. Både N95, 6110 Navigator og N82 fungerer helt greit. Snart kommer også N96 og 6210 Navigator. Jeg er likevel litt mer fan av telefoner med større trykkskjermer som HTC Touch Cruise som navigasjonssystem. Sony Ericsson P1i kommer også i en pakke med GPS-mottaker (som kobles med Bluetooth til telefonen) og Wayfinders navigasjonsprogramvare. Alle de nevnte telefonene har god nok antenne, men N95 var treg å finne satellittene med de første programvareversjonene. Ingenting slår en stor trykkskjerm i en frittstående GPS. De trenger ikke koste allverdens. Se for eksempel på TomTom One (3rd edition) som koster 1400 med kart over skandinavia og fotoboksvarsling. Går du til dyrere modeller får du større skjerm, men ut over det kommer bare TMC-støtte (som ikke finnes i Norge), bedre håndfristøtte (og funksjoner som å lese og skrive SMS), bedre multimediastøtte (styring av Ipod og FM-sender fra musikkspilleren) og en rekke funksjoner du kanskje ikke trenger. Mio har også en rekke billige og gode alternativer :)
  7. Koster ikke mye for sveiseapparat, og det er noe man alltid får bruk for. Du kan sikkert også leie et sveiseapparat på for eksempel Alt i utleie. Med tålmodighet, vinkelsliper, litt sparkel og slipepapir får du det alltids bra. Folk som kan sveise liker av en eller annen grunn ikke å påta seg kjedelige tynnplate-sveisejobber ;)
  8. Det viser seg at materialet er for massivt til å banke det skikkelig ut mens det er på bilen, så vinkelsliper og sveiseapparat må til pers. Eventuelt må man få varmet opp stålet. Hva kan være en vanlig pris for å få dette fikset på et karosseriverksted (det vil si kun bytte ut eller bøye ut stolpen som står på tvers)?
  9. Hei, Jeg har et noe skeivt radiatorfeste på en Opel Astra. Bilen har fått en trøkk nederst i fronten på høyre side slik at radiatorfestet har blitt skeivt. Det jeg i utgangspunktet lurer på er hva jeg må gjøre for at bilen skal gå gjennom EU-kontroll. Skadeomfanget: - Stolpen som går på tvers (parallelt med radiatoren) er tydelig skeiv. - Den høyre stolpen som går videre bakover er bøyd noe nedover, men ikke til noen av sidene. (- Radiatorvifta takket for seg) (- Fangeren ser selvsagt ikke helt pen ut) (Det er skeivhetene som er problemstillinga, og ikke punktene som står i parantes) I utgangspunktet tenkte jeg bare å ta slegge, hammer og vannpumpetanga fatt for å utbedre skeivhetene, og det skal ikke være noe problem å få alt sånn høvelig beint. Men bør noe byttes ut? Og viktigst av alt: Vil det være et problem å få EU-godkjent bilen dersom jeg bare bøyer tilbake? (Det er jo ingen tvil om at det kommer til å være synlig at stolpene har vært bøyd) Grunnen til at utskifting ikke er ønskelig, er at jeg vil unngå å måtte få tak i sveiseapparat og eventuelt noen som kan bruke det skikkelig. Så hva tror dere? Vil dette bli et problem på EU-kontroll om jeg bare bøyer alt tilbake og later som ingenting? ;)
  10. Synes det er fint at faren stoler på sønnen, og viser det meg å legge seg å sove ;). Sønnen vil uansett kjøre på samme måte med en gang han får lappen i hende.
  11. Det minner meg om at du som oftest slipper å skrape rutene på morningen om du vasker over med kondensfjerner på helt nyvaskede og rene ruter. Kanskje noe å prøve inne i bilen også.
  12. Den så litt.. intergalaktisk ut. Designet med et snev av homsebiler som A3 og noe Peugeot-greier kanskje. Passer vel fint som konebil for rike og velstående. Checklist Forhjulstrekk: Check Runde kanter: Check Ser ut som et insekt foran: Check Jepp, konebil.
  13. Catepillar: Eh, fint om du kan skrive norsk. Jeg ville fått med i søknaden en innrømmelse av "feilen" du gjorde, og at du forstår hvilke konsekvenser dette kunne ha ført med seg. Deretter fulgt opp med en forbanna god grunn til hvorfor du trenger lappen ;). Å ta lappen fra en autofil mann i to år, er som å skjære av han kuken og sy den på igjen to år senere.
  14. Bare be dama di ta på seg trusa :roll: (Bare siden du nevnte at _alle_ forslag er velkomne) Har ikke doktorgrad i dette feltet, men noen tanker: En ting er jo å ikke ha fukt i bilen, og du nevner at du har sjekket etter lekkasjer. En annen tanke er at det skal være ventilasjon i bilen også når den står i ro om natten - altså at det fritt kan komme luft inn og ut gjennom vifteanlegget (fant ikke noe bedre ord). Kanskje det er noe som er tett? Eller har du den kanskje på sånn sirkulasjonsmodus, slik at den sperrer for luft utenifra? Kanskje Volvoen styrer sirkulasjonsmodus selv (slik er det iallefall i 80-serien), og automatikken svikter slik at den står i sirkulasjons-/tunnelmodus? Dersom det ikke er noe ventilasjon, blir det fort dugg av nesten ingenting fukt (holder at litt snø smelter på dørmatta).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår