Gå til innhold

Golfy

Bruker
  • Innholdsteller

    1,152
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golfy

  • Bursdag 04/26/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Østfold/Oslo

Golfy's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Se finn.no for annonse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31101964 Har bud på 1200+frakt. Bud høyere enn dette vurderes, første som byr 1500,- får det. Rattet kan hentes i Oslo eller sendes mot at kjøper betaler frakt.
  2. Har en 1998 Omega 2,5 V6. Bensinforbruket blir bare høyere og høyere. Jeg syns den brukte mye i vinter, når jeg lå på ca 1,6 mila (køkjøring). Trodde dette skulle bli noe bedre når det er varmere i luften men i følge kjørecomputeren bruker den nå 2 liter på mila, når jeg kjører til og fra jobb. Jeg bor på Carl-Berner i Oslo å kjører frem og tilbake til Alnabru hver dag. Det blir en del køkjøring, så jeg forventer ikke at den skal gå på under litern på mila, men 2 liter på mila syns jeg er litt for mye. På langkjøring går den ned til ca 1 liter på mila. Hva kan være årsaken til at den bruker så mye? Tempraturmåleren i instrumentpanelet fungerer heller ikke. Jeg byttet toppdekselpakninger i vinter og måleren fungerte fint helt til jeg byttet toppdekselpakkningene. Hva er det jeg har glemt å koble til? Eventuelt ødelagt? :wonder:
  3. Selger et strøkent speedometer tatt ut fra en 87 modell 740 forgasser. Er et Yazaki speedo. Alt fungerte når dette ble tatt ut av bil, til og med bensinmåler. Kan hentes i Oslo eller sendes mot forskuddsbetaling. Pris: 400kr + frakt
  4. Har et sett som bygger om vanlig sentrallås til fjernstyrt. Settet er av merket Hawk, kjøpt for et år siden, men solgte bilen det skulle monteres i rett etterpå, så dette er nytt. Settet inneholder rele, kabler, monteringsanvisning og 2 fjernkontroller. Kan hentes i Oslo eller så sender jeg mot forskuddsbetaling. Pris: 400kr + frakt.
  5. http://www.vwaudi-club.no/ Meld deg inn her. Lokalmøter og samlinger.
  6. Jeg pleier å bruke disse ute i lillestrømområdet: http://www.dekkskift.com/tjenester.php?aj_go=more&id=1175441666&archive=&start_from=&ucat=44&
  7. Tok vel ca 2 uker når jeg først betalte. Men ta kontakt med klubben her og etterlys medlemsnr. http://www.opelmotorsport.com/info.php?ref=kontaktoss
  8. Du må ikke ha LH2,4 for å ha AC nei. (Hvis jeg forstår deg rett?) Jeg hadde en 740 med ac og b230k motor.
  9. Jepp, får brev med medlemskort og medlemsnr.
  10. Vet ikke hvordan det er med skole men godt mulig du kan søke om utsettelse ja. En jeg kjenner fikk utsatt soning fordi han var innkalt til militærtjeneste. Måtte inn dagen etter at vi dimma da :p
  11. Standard med sot på Golf med oppoverpotte. Men snakk om ødelagt golf da. Men hvis det er den bilsjappa som syns i bakgrunnen der som selger ville jeg vært skeptisk. Dårlig rykte de gutta der. Er samme adresse som er oppgitt i hvert fall.
  12. Trodde det var sånn jeg også, og ja den går litt etter at bilen er stoppet, noe den ikke gjorde før jeg luftet systemet. Men min starter og går på hak 1 hvis jeg står på tomgang eller i kø og motoren begynner å bli varm. Regner med det er orginalt og ikke noe etterkoblet.. Når jeg lufta systemet satte jeg bilen i en bratt bakke, med nesa oppover, slik at ekspansjonstanken blir det høyeste punktet. Skru opp lokket på ekspansjonstanken og la bilen stå på tomgang til den blir varm. Så klemmer du på alle kjøleslangene som finnes i motorrommet. Da skal det komme vann tilbake i tanken, og muligens renne over litt. Gå over alle slangene flere ganger. Etterfyll kjølevæske om nødvendig når du er ferdig. Når dette er sagt så er det vel ikke noe grunn til at det skal plutselig bli luft i kjølesystemet ditt, med mindre du har byttet kjølevæske eller har noe lekasje et sted. Men er verdt å prøve da.
  13. På Omegan min hadde jeg også problemer med at bilen ble meget varm, spesiellt i kø g varme dager. Vifta startet ikke før 105 grader, gikk ned til 95 når vifta startet, så opp til 105 igjen osv.. På vifta mi er det også 2 hakk, men kun det "sterkeste" som gikk på. Luftet systemet og nå går vifta på hakk 1 når den passerer ca 95 grader. Har ikke blitt varmere enn dette etter at jeg luftet. Så eneste problemet med min var luft i kjølesystemet. Virket som om dette gjorde at termobrytern ikke slo inn når den skulle.
  14. De testene på nettet er et godt hjelpemiddel ja. Var så heldig at jeg fikk absolutt alt gratis jeg da, forsvaret har sine fordeler :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår