Gå til innhold

bcrazy

Bruker
  • Innholdsteller

    196
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bcrazy

  • Bursdag 07/26/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Klatring, Volvo, luftkjølt
  • Modell (eks S4)
    940
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    91
  • Yrke eller sivil status
    Serviceingeniør, www.holger.no
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    2.5" etter katalysator, matchportet innsug. Modifisert luftboks

Contact Methods

  • Website URL
    http://student.iu.hio.no/~s104370
  • Bosted
    Oslo

bcrazy's Achievements

  1. kommer vel litt an på hvor langt bilen har gått og hva slags stand motoren er i. Min svetter selv med ny pakning og rengjort veivhusventilasjon. Men den bruker nesten ikke olje og motor går veldig fint.
  2. gjør et søk her: http://www.forums.turbobricks.com ligger noen bilder der et sted. Det er eksosen som er restriktiv. Innsuget trenger nesten ikke å gjøres noe med. Kjøp deg bøker om temaet og les ALT du kommer over på nett, før du begynner å frese og slipe her og der uten mål eller mening.
  3. Enig med B230FT; jeg hadde samme deksel på min 91 940. sveis det fast, eller ta det vekk.Om du tar ut innmaten i kat'en får du rar lyd i eksosen,(masse resonans inn til kupe) pluss at bilen faktisk går dårligere enn med katalystator. Du får universal kat på bilextra. Kjøpte min der 2.5" til 1000 kr. funker helt utmerket.
  4. de er uansett ikke rette lenger. Har ikke prøvd å reklamere på dem, men tipper det ikke nytter noe særlig. Mindre jobb å får dem dreid, men burde egentlig klagd.
  5. ja det er foran på bilen :) Har funnet ut at det er bra kast i de helt nye brembo skivene jeg kjøpte på mekonomen....
  6. Bilen min ble hvertfall EU-godkjent hos Isberg's på økern i dag, uten problemer med et 945 Lesjøfors senkesett.
  7. nei, kan du utdype? Kuler/foringer og ene hjullager er nytt. Jeg har gitt opp og overlatt problemet til isberg's, så vi får se.
  8. hvordan skal kardangen påvirke risting i foraksel?
  9. Har snart hatt min 1991 940 i 3 år og 75.000 km. Jeg sliter med risting i rattet som kommer og går. Jeg har til nå byttet alle foringer foran, fjærer og dempere, felger/dekk og bremseskiver. Det rister i 90-110 km/t av og til. Når det rister rister deg også når jeg bremser. Ved kjøring på motorvei kan rattet være helt fint for så å plutselig begynne å riste og siden forsvinne igjen etter noen km. Jeg har prøvd alt av avbalansering til ingen nytte. Kjører akkurat nå på nye eiker felger med 215/45-17. Det rister like mye som med de gamle 195/65-15 dekka. Bremeskivene er nye. Forstillingskontroll for 2 mnd siden. Jeg finner ikke noe feil, men blir likevel ikke kvitt problemet. Trenger råd!
  10. motorstyring ecu, lamda luftmassemåler eller lignende
  11. OK Men er det noen her som har prøvd gassdemperne til biltema? De har akkuart begynt å selge dem igjen. De hadde før, men så solgte de kun olje, og nå har de begynt med gass igjen.
  12. Noen som har erfaring med disse? Prisen er i allefall fristende
  13. vurdere å kjøpe ny motor til min E34 518. Behøver ikke være M40, men bør passe uten alt for mye jobb. joachim.ostberg@chello.no
  14. Trenger en topp til en slik motor, trenger ikke være komplett kun topp joachim.ostberg@chello.no
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår