Gå til innhold

Jonaldo

Bruker
  • Innholdsteller

    1,803
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jonaldo

  • Bursdag 12/31/1977

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Deltaservice
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • MSN
    jonaldo@netcom.no
  • Bosted
    Hokksund

Jonaldo's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har kikket gjennom alle trådene her nå uten å finne noe om dette problemet. Rart siden dette skal være et ganske vanlig problem på disse bilene. Ingen som har noe fornuftig løsning på dette?
  2. Har en 96 MB C200 hvor tankmåler og display ikke funker. Vanntempmåler funker. Noen ideer om hvor jeg skal begynne å lete etter feil? Ser ikke ut som denne har en egen sikring......
  3. Noen som er interessert i en jobb? Må få byttet dempere på min 96 A4 1,6 Avant. Kjøper nytt sett med fjører og dempere. Fint hvis du holder til i nærheten. Pris?
  4. Satt i kø på mandag og plutselig ville ikke clutchen mer. Bilen stod i fri. Når jeg skulle trykke den inn for å få den i 1. gir var plutselig pedalen helt slapp. Hang bare og dinglet som om den ikke var koblet til noe. Wiren ser grei ut bortsett fra at plastikken som går inn i torpedoveggen hadde krøllet seg litt. Hendelen på clutchen hvor wire er festet virket utrolig slapp. Kan bevege den greit opp og ned med en vandring på 5-7cm uten å bruke kraft på den. Ingen ulyder, tegn på slitt clutch eller andre problemer før dette skjedde. Ingen ulyder når det skjedde eller etterpå heller. Noen tips om hva dette kan være? Tauet bilen til verksted, men de har jo selvfølgelig fryktelig mye å gjøre og skulle ta en kikk når de får tid. Dvs at det kan ta litt tid.......
  5. Trodde det var MB'en du hadde problemer med jeg. Søkte på Google og havnet på denne tråden. Men skjønner jo nå at det var Mustangen. He,he....
  6. Gammel tråd men disse bilene finnes fortsatt;-) Så lenge tråden ligger ute selv om problemet ble løst så tok jeg meg friheten til å spørre. Lurer på å kjøpe en sånn bil, men eier sier den tapper seg for strøm. Litt skeptisk når jeg ikke vet hva det kommer av.
  7. Pga en kjip steinsprut trenger jeg nye frontlykter til cab'en min. Gidder ikke sette på originale. Må være klare eller mørke.......
  8. Hvor mye skal du ha for felgene på de siste bildene? Og tanklokket?
  9. Vurderer nå å selge cab'en til fordel for noe mere praktisk. Har jo tross alt flere unger enn det er plass til i en femseter:-) Litt hva som er gjort med bilen den site tiden: Sommeren 2008 ble den plukket ned og hellakert i Mørk lilla perlemor. Vinteren 2010 ble toppen tatt av og byttet topppakningen pga svetting på midten. Ble da også slipet over ventiler og byttet ventiltetninger mens den var oppe. Byttet bunnpannepaking, toppdekselpakning, reg.reim, strammer, Tetninger på kamaksel og fordeleraksel. Byttet olje,oljefilter,luftfiler. Olje på girkasse. Rs-fanger foran. Ditrich fanger bak. 17"felger med bra mønster i dekk. Senket 50mm foran, ca 50 bak også. Sportsratt. Recaro G60 Sportsstoler. Caben og isolasjonen er byttet i 2008/2009. Nye klare lykter rundt hele. Emblemfri grill. DVD-spiller. Sotet ruter i den lyseste. Den er EU-godkjent frem til 2013 og årsavgiften er selvfølgelig betalt. Kan vurdere bytte i BMW 5/3-serie, Volvo, VW, Audi eller andre forslag. Send meg en mail med bilder og info dersom bytte er interessant. jonaldo@netcom.no Pris: Ca. 40.000,-
  10. Jonaldo

    Varmevifte E34?

    Var innom og fikk med en vifte til min E34 i går. Den jeg fikk hørte egentlig til en Skoda Octavia men var helt lik av utseende og passet rett inn. Siemens dette også. Problemet er at jeg tror den trekker mye mer strøm enn den skal. Er så vidt vifta går på innstilling 1, 2 og 3. Grei hastighet på fire. Men sikringen går etter veldig kort tid. Noen tips her? Lurte på å koble en ledning utenom bryteren, men må vel ha en monsterkabel for å unngå at den smelter.... Noen som har en god løsning? Kan jo nevne at sikringen ikke hadde gått på den forrige vifta. Den var død:-)
  11. Jonaldo

    Varmevifte E34?

    Ikke så mye fornuftig uansett her, så klarer meg nok selv tenker jeg:-) Fant hvertfall fort ut at det ikke var motstanden. Sjelden disse gjør at vifta kutter helt ut. Pleier å virke på en av innstillingene. Avgårde for å få tak i vifte i morgen så er alt bra igjen:-)
  12. Jonaldo

    Varmevifte E34?

    Har søkt på Google og fant en brukbar bruksanvisning. HAr lokalisert og fått ut vifta. Problemet er at vifta i bilen er en Siemens mens den jeg hadde fått tak var en Bosch. Passet dårlig:-) Når det gjelder "verdensmestre" så mener jeg de som alltid har noe å si om hva slags spiller folk har montert eller hva de syntes om en Skyline med feil vinge de så på en parkeringsplass. Veldig mange som bryr seg om uvesentlige ting, men som holder seg langt borte når noen trenger hjelp. Jeg liker å hjelpe andre med det jeg kan, men prøver ikke å utgi meg som noe gud over hva andre monterer på bilen sin. Jeg har aldri skrudd noe særlig på motor, men klarte alikevel å bytte toppakning, vamepumpe og registerreim på MX5'en ved hjelp av en bruksanvisning på 20 sider jeg fant frem via Google. Igjen var Bilforumet et ubrukelig sted å be om tips når jeg virkelig trengte det. Tilbake til saken: Er det noen som har en Siemens varmevifte til BMW E34 liggende til en grei pris i nærheten?
  13. Jonaldo

    Varmevifte E34?

    Prøver meg frem selv jeg. Blir nok noen veldig kalde fingre og endel banning. Trodde Bilforumet hadde mange "verdensmestre" jeg, men selvsagt tok jeg feil igjen......
  14. Jonaldo

    Varmevifte E34?

    Må ta bort den boksen med masse ledninger som sitter på torpedoveggen da eller? Får jo knapt hånda ned mellom torpedovegg og frontrute....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår