Gå til innhold

audi sport

Bruker
  • Innholdsteller

    146
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om audi sport

  • Bursdag 02/01/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt som har med Motor å gjøre
  • Modell (eks S4)
    Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi Coupe
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Teknisk Offiser
  • Motor (eks 1.6)
    2.2 10v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Litt av hvert etterhvert..

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Østfold

audi sport's Achievements

  1. Har selv kjøpt felg i 7x17 til min coupe typ85, men trur jeg går får 205/40 17 dekk til, felgene jeg har er på ET 25... så jeg må nok kappe vekk den inner kanten på skjermen...trur ikke jeg må valse no ut, men kan være.... ser ut som det går, men har bare prøvd felga på uten dekk.... Men med 215/45 17 dekk, så får man en del større rulle omkrets en orginalt., så det kan bli trangt..
  2. Stemmer... så det er vel ikke så mye forskjell på toppen på 10v med eller uten turbo da. annet en litt forskjellige durasjon og løft på kammen.....og ingen olje underspyling av stempler på vanlige suge motorer, (KV motor) og komp`en er alt for høy.
  3. blir nok litt trim ja..... større turbo ligger å venter og data sprut blir det å etterhvert.. da det mekaniske ikke holder så langt.... så trenger bare motoren så jeg har noe å jobbe med.. har 136 ponnier nå.... 2.2L 5 syl, En orginal 10v turbo er jo bedre enn det ....
  4. hmm... det var litt langt unna det gitt.... har søk på vw audi forumet, men var ganske stille der nå.... gikk et par stk for ikke så veldi lenge siden, har ikke fått registrert meg der enda, så jeg har ikke kunnet skrive innlegg der, men det er på vei. Det dukker vel opp noen etter hvert.
  5. Ønkser å kjøpe 10v turbo, 5syl motor fra urquattro eller audi 100/200 Mvh kjetil
  6. Man kan bruke Duxola "malingsfjerner", fåes på vanlig malings foretning, for å få vekk klar lakken på felgen, brukte det på mine og det funket fint, smørte på med en malngs pensel og lot det stå ca 15-20min og spylte av med høytryks spyler etterpå. må kanskje ta det flere ganger, kommer sikkert litt ann på hvor bra orginal lakken på felgen er... Husk bruk hansker!
  7. Det virker som om det kan være hjul lager.. hvis du står helt stille å har fult sving på rattet, enten til høyre eller venstre, å kjørere rolig i gang, kommer det knake lyd med litt dunking da, så er det som regel en drivknute som er gåen. Prøve å jekk opp bilen å kjenn på hjulet, både horisontalt og vertikalt.. kan være du merker om det er no slark, men hvis det er ule lyd så er det ikke sikkert det er kommet så langt som at det er blitt slark i hjulet enda.
  8. Var meget fin den blå fargen der... noen som vet farge kode eller navn på den?
  9. orginal med 175/60 13 har rulleomkrets på 169.7 205/30 17 har 174.2 i rulle omkrets... 2.6% forsjell http://www.nordicaudi.com.... velg "FAQ" og så "felg å dekk". der har dem et utregnings prog for dekk str. Står at omkretsen må være innenfor +/- 5%. men må som regel føre in størrelsen på felgene inn i vognkortet hvis man bytter til større felg. Men så lenge omkretsen er lik så skal det gå greit det.
  10. Bilen min er desverre uten skilter enda, håper å få den på veien i Mai.
  11. Leste litt i noen bøker her.. den heter " diaphragm pressure switch" Har vist noe med kald-starten å gjøre. er med på å gi motor mer bensin under kald start.. Dette står det på engelsk ; the cold acceleration enrichment operates when the thermotime switch, "diaphragm pressure switch", and throttle valve switch are closed.
  12. Her er det no bilder av den som står i min. Henger fast på torpedo veggen, tilkoblet en svart kontakt..med tre ledninger svar, grønn, grå. Den lille vakum slangen på under siden går inn på en slags føler som er skrudd inn i toppen i enden.. den siden som er mot batteriet. Slangen går altså inn under de blanke slangene på bilde., og inn i toppen. Håper dette hjalp litt
  13. Hadde kanskje 160hk i min gamle audi, som var 140hk orginalt. 2.0 16v. det som var gjort var,- 2.1/4 eksos med freeflow lydemper og sport-cat. -Gren rør i syrefast stål, tilpasset str på toppen. 40mm. alle gren røra lengere og lik lengde på, før de gikk til downpipe. - større innsug. -Litt annen tenning. Merket stor forskjell på dette.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår