Gå til innhold

Lord Gryphon

Bruker
  • Innholdsteller

    357
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lord Gryphon

  • Bursdag 01/20/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Bx GTi 16V
  • Biltype (eks Audi)
    Citroen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    1.9

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Elverum/Lillehammer

Lord Gryphon's Achievements

  1. Dette her blir veldig generelt sikkert noen som kan gi deg ennå bedre svar. Kamm(er): har i hvertfall noe med saken å gjøre. Trim kammer gir som regel mere hk på et høyere rpm en std kammer gjør. Turbo: Valg av turbo vil jo ha lit og si. En turbo som gir ladetrykk på lave rpm vil gi deg mere nm/hk i bunnen/midten av rpm skalaen, mens en turbo som trenger masse rpm for å gi ladetrykk vil funke den andre veien. cm3: Mere kubikk vil i teorien gi deg mere nm. porting: Dette vil vel gi mere hk/nm over hele linja. Siden mere luft = mere bensin = mere hk/nm map: ved porting så kan det vel være at man kan få nytte av å map'e på nytt. Ellers så kan maping gi deg mere hk. Trim chip er jo bare et nytt map til bilen. kompresjon: Høyere kompresjon gir mere hk/nm Hvordan slutt resultatet blir avhenger av en masse faktorer. Alle delene spiller en rolle. Når hver del spiller sin rolle så blir det et bra stykke (motor) Har jo også litt og si hva slags type motor man vil ha også. Om man vil ligge å jage rpm hele tiden for å ha effekt eller om man vil ligge i mellom registret å kose seg. Hk er jo egentlig bare en annen måte å si Nm på. Etter som Hk er Nm deltpå Rpm (eller noe slikt, jeg husker ikke formelen)
  2. viss en av abs sensorene ikke funker (dårlig kontakt/ødelagt osv) så skal vel abs'n kobble ut automatisk. og du skal da ha vanlige bremser.
  3. org skivene til kaliperen er 260x20mm er vel kanskje ikke verdens tykkeste skiver men det holder sikkert. Bare lure på om man finner bremse klosser av litt kvalitet som passer nå da.
  4. da funker det i hvertfall det jeg hadde tenkt. Nå gjelder det bare å finne ut hvor mye man kan øke str på skivene...
  5. Tror nok jeg skjøner hva du mener ja. Hmm må vel kanskje prøve seg fram litt. Jeg kom over noe veldig billige 4pot kalipre i alu. men org skiva til dem er bare 260mm store, og det blir litt i minste laget.
  6. Altså det jeg lurer på er om man kan bruke samme kaliper på ei større skive ved hjelp av en adapter? altså viss jeg har org 288mm store skiver. Kan jeg da sette på feks 320mm og fremdeles bruke den samme kaliperen. Da ved hjelp av en adapter plate som flytter kaliper tilsvarende etter... Vil dette funke i praksis?
  7. Er det noe ingangs penger her el? Eller er det gratis for kikkere?
  8. Som topic sier så vurdere jeg et kjøp av en U quattro, kan dere her på audi forumet gi meg en liten liste over svakheter/sterke sider ved bilen? Selv så finner jeg nesten bare positive ting ved den, men den har vel som andre biler sine svakepunkt. Hvordan er en Urq samenlignet med en S2? Disse blir jo rundt den samme prisklassen, urq'n kanskje litt dyrere. Jeg er faktisk ganske så blank nå det gjelder disse bilene. Men nå har lysten på 4wd og turbo blitt for stort og da satte jeg mine øyne på Urq. Jeg synes Urq'n ser mye "tøffere" ut en en S2. Alle tilbake meldinger taes imot med takk.
  9. Jeg vurdere å selge min BX 16V med tungt hjerte riktig nok... (bildet er med orginal felger, ser mye bedre ut med 15") info om bilen: 1988 model 1.9l 16V 160 hk km ca 180000 (har ikke bilen her men det ligger rundt der) Farge: Svart regreim skifted for ca 1000 km siden, så elnge til neste skift. Ytelse: Disse bilene holder følge med 405 Mi16, og da tilsvarende biler som det. Den er orginal med den motoren som sitter i den ja, ikke ombygd. Bilen går meget bra om jeg kan så si det selv. pluss ting med den. 4 elektriske vindusheiser, 2 veis el. takluke. høyre speil er el. speil. følger med en haug med felger 2x4 orginal 16V felger 14", 4 alu felger 15", 4 stk stål felg, med orginal kaspler 14" Har piggfrie vinter dekk og piggdekk til den. Innvendig er den veldig fin, eneste hull innvendig er 2 små hull på dashbord etter enn tlf holder. MK2 fanger følger med, den må lappes litt og lakkes, men den ser 10x bedre ut en org MK1 fanger. Det er minimalt med rust på den. Den har litt på utsatte punkter men ikke noe hull eller noe slikt. Denne har ingen hydralik lekasjer. Er faktisk den første eldre Cirtoen som jeg har hatt og sett hvor det ikke er noe lekkasjer. Dette er en veldig posetiv ting. minus ting med den. Den har noen små bulker slike små punkt. bakre del av eksos anlegg må skiftes (følger med nytt, også klemmer og gummi oppheng, mangler den siste bakpota) Kan trenges nye bremse klosser (nye greenstuff klosser følger med) Dette er en sjelden bil, men det vet jo de folka som vet hva slags bil det er snakk om.... Er bare 9 stk av dem i landet (dette er et ca tall) Pris antydning rundt 25000,- Det må skiftes rotor og fordeler lokk på den, dette blir gjort nå først kommende helg. Legger ut mere info som jeg kommer på det, kommer også bilde iløpet av dagen. Jeg kan kontaktes på mail: gryphon@home.no og tlf 93461680
  10. Ok da lærte jeg meg noe nytt idag også. Det er jo fint :) Men en liten positiv ting med kompressor er at den i tilfeller med trangt motor rom kan være enklere å plassere/få plass til.
  11. Så viss man har en turbo vs en kompressor begge lader 1 bar. tmp på luften dem suger inn er 30 grader. Når denne luften har gått gjenom hele systemt og har kommet fram til innsuget så holder disse lufte mengdene samme tmp? Den varmen som er turbo gir fra seg vil ikke ha noen innvirking på luft tmp? Stemmer dette? At komprimering av luft utvikler varme er jeg med på, men at den turboen ikke gir fra seg varme er jeg ikke helt med på, eller er det da at lufta passerer så fort at den ikke rekker å bli varmet opp.
  12. Har hørt om det ja, men det kan man også bruke på en kompressor, og der med så har man senket luft temp. med ennå mere. En rød glødene turbo og manifold vil altid gi fra seg varmere luft enn en kompressor.
  13. en kompressor vil lever luft som er kladere en en turbo vil gjøre. Så i teorien kan man kjøre med mindre ladetrykk å oppnå samme effekt. Kanskje det var noe slikt han tenkte på da han mente at en kompressor matet motor ikke måtte ned med komp....
  14. hva slags bil har du kjøpt deg da?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår