Gå til innhold

Rabben

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    626 GT Coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    IT
  • Motor (eks 1.6)
    2.0i

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Rabben's Achievements

  1. var et fantastisk bra treff, bare det som klippet under viser, var verdt 300 alene for å se live :)
  2. Har vært en del på del om bensinvarmere på vw2you forumet. Linken til forumet er http://forum.vw2you.com/ og jeg vil anbefale det å se hva du finner der.
  3. Nå er jeg ikke noen ekspert på Fiesta, men jeg vet at det har vært i salg en Fiesta RS Turbo modell på div markeder. I teorien burde det da holde å bytte til div deler som bremser osv som denne modellen hadde. Eventuelt deler fra en Fiesta RS 1800 som har omtrent samme motoreffekt som en turbo utgave. Søker du på nettet etter Fiesta RS Turbo vil du finne div engelse sider som kanskje kan være til hjelp. Men om Ford har papirer til en slik ombygging eller om biltilsynet vil godkjenne noe slik, gjenstår nå og se. Det er nå verdt et forsøk da du vil få en sprek bil :)
  4. Alltid brukt navnet "Postmann Pat-bil"
  5. ikke noe problem. Du får ha lykke til i jakten på en annen bil :)
  6. Har tittet på en del Xr2i biler selv, men enda ikke funent en jeg synes har vært verd å kjøpe. Men det er nå noen ting jeg har funnet ut at en bør sjekke nøye. Rust rundt tanklokket er standardfeilen på den Fiesta modellen der. Er en litt omfattende jobb å fikse, men det skal ikke koste mye da Ford er fult klar over svakheten rundt tanklokket og byttet det som måtte byttet for en "billig penge". Men om de gjør det fremdeles vet jeg ikke... Gulvet bør du også sjekke nøye for rust. Det har vært rusthull i gulvet på over halvparten av de bilene jeg har sett på. Jeg har funnet det rundt setefestene, fotbrønnen til fører, rundt der B-stolpen kommer ned til gullet og i bagasjerommet. Rust rundt vindu fremme og bak må du også regne med. Titt under listene og se om det er noe der. Foringer og bærekule/bærearm foran bør du også sjekke da de har en tendens til å ta kvelden relativt ofte. Er den et 1.6 liter eller en 1.8 16v utgave du har bilder av?
  7. Heftelser finnes det ikke på bilen. Ikke noe lån på noe så gammelt og veiavgiften/åravgiften er selvfølgelig betalt. Med andre ord er det tut og kjør. Pris? Tja, hva skal jeg si? Kan nå si 13500 uten mp3/cd-spilleren men med høyttalerne som sitter i bilen (9*6" Alpine bak som sikkert er fra 80-tallet og noen små 4" Sony foran) og høre hva du har å si til det ;)
  8. Tja, kan jo alltids selge min Mazda 626 GT 2.0i Coupe (langt navn må det være) 1986 modell som det er et lite bilde av under navnet mitt :) Gått langt (312' km), men har mange km igjen. Ble byttet en del slitedeler i forbindelse med EU-kontrollen tidligere i vår (dempere (KYB), bærekule, foringer osv) og den har IKKE rust i støtdempertårnene bak. Rust er det andre plasser, men fikk ingen bemerkninger på EU-kontrollen på det. Går rimelig bra (120 hk, 177 nm) og bruker lite drivstoff. 0.65 liter på mila på "normal" langkjøring. og rundt 0.9 i byen. Bra sommer og vinterdekk men dessverre drift på feil hjul :( Bilen er langtifra strøken med blandt annet litt rust på bakre hjulbuer, steinsprut, lang ripe/bulk nede foran høyre bakhjul , men den er nå fin på litt avstand :cool: Egentlig mye mer jeg kan si om bilen, men det får vi heller ta dersom du har lyst til å finne ut mer om den. Har noen bilder fra når jeg kjøpte bilen liggende her http://www.rabben.org/bil/ Nye bilder kan ordnes dersom du vil det :)
  9. Kjennskap til v6-modellene har jeg ikke, men teknisk data kan du finne på finn.no Se her: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1090582856986&id=2070411
  10. Fra 93 og oppover finner en masse opplysninger om de fleste biler på det norske markedet på finn.no Din bil: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1084954629545&id=2071315
  11. Det er enkelt å skru til dersom du har 17 eller 19 mm mutter. Får da kjøpt verktøyet du trenger til en billig penge på f.eks biltema. Jeg har 22mm mutter og da jeg ikke fikk tak i det uten å betale (veldig)mye penger brukte jeg en rørtang kombinert med en slangeklemme av gummi (for ikke å skade/ripe demperen) for å holde fast øvrde del av demperen under bilen mens jeg strammet mutteren inne i bilen. Fungerte utmerket for meg det :)
  12. Har nettopp byttet støtdempere og fjærer selv og fikk det samme problemet. Løsningen var at jeg ikke hadde skrudd til toppmutteren på støtdemperen hardt nok. Det medførte at når jeg kjørte i en hump ble mutteren dyttet opp og jeg fikk en "dunk" lyd når mutteren traff metallet i fjærinfestningen på vei ned igjen. Enkelt å sjekke om det er det som er feilen dersom du ser toppfestet. Dersom du ikke ser det slik jeg opplevde bak på Mazdaen, kan du også kjenne det når du gynger på bilen.
  13. løp og ta bilder og legg dem ut her slik at vi kan se hvordan en 2cv til 5000 ser ut :) For som Jonte sider, det hadde vært en morro sommerbil
  14. se på QXL http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11798195&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11542 der ligger det til kr 5000. Om den bilen er verdt 5000, vet jeg ikke da jeg ikke har sett den....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår