Gå til innhold

IceC00|

Bruker
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    golf
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    surnadal

IceC00|'s Achievements

  1. Sånn ser speilet på sprintern ut etter et møte med speilet på en eller annen amerikansk pickup eller suburban lignende bil ikveld: Stoppa for å se om fyren snudde for snakke med meg, når ingen kom snudde jeg å kjørte for å se om han sto å venta meg. Men fyren stakk tydeligvis. :deng
  2. Hvor i eide da ca? Er der ganske ofte så jeg kan jo snuse litt rundt..
  3. Er du litt nevenyttig kan du jo legge kabel selv da så kan elektrikeren koble til det hele når du er ferdig.. sparer endel arbeidspenger da.. Spør elektrikeren din om han godtar det. Er ikke sikker på lovligheten om du ikke har papirer selv. Men så lenge elektriker kobler alt så bør det jo være greit...
  4. Start kondensator må vel dimensjoneres etter en formel jeg ikke husker.. vet det er 2 formler alt etter motor størelse. Sikkert noen som har formelene i en eller annen skolebok om det skulle bli aktuelt. Du får bare 80% effekt ved 1fas drift så det er vel kun en nødløsning i dette tilfellet egentlig
  5. dersom du har 3fas inn i huset er det bare å få en elektriker til å legge opp en ny kurs til 3stikket For å sjekke om du har 3fas inn er det enklest å se på hovedsikringen din. Tror normalen er 3fas inn i bygning å fordeling derfra til 1fas kurser. Er ikke elektriker så jeg har lite erfaring med strøm i bolighus.
  6. skaff deg en passat g60 syncro som delebil så får du syncro girkasse og bakstiling som er bygd for g60, da får også med skivebremser bak. foran bør bremsene byttes til bremser fra fks golf3 16v vr6 eller kansje det holder med passat bremsene. golf316v har 150hk, biltilsynet godtar 15% over dvs 172hk, g60 har 160 så med 16v bremser kna det jo hende at biltilsynet godtar prosjektet. Men det er uansett vikti å snake med biltilsynet før du begynner.
  7. Hva med denne http://www.monstercable.com/icruze/drive.asp ??
  8. IceC00|

    samme motor?

    Motorblokka er stort sett helt lik.. noen skruehull extra på audi motoren kansje.. du må bruke clutch, girkasse, motorfester, manifold og kansje innsug fra golf motoren
  9. Programet går igjen akuratt nå på discovery!
  10. Flytter du over motorfester fra gamle motoren skal den skli rett inn den.. v.a.g motorblokker har stor sett de samme festepunktene. boltmønster mot girkasse skal også være likt men g60 clutch funker kansje ikke med girkassen din.
  11. http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm
  12. For flere bilder trykk her
  13. I motor sommet er alt plug and pray dersom du går for syncro... Da er det mye verre med resten. Må bore ut alle alle sveise punkta på en syncro golf og flytte "bunnen" over på ventoen. Ingen enkel sak å gjøre i garasjen hjemme.. sikkert en fordel å sette bilen i jig for å få alt på riktig plass igjen. Har sett at dette har blitt gjort på golf2 men husker ikke hvor. 4-motion krever ombyging av bakstillingen. Finner mye info om det på vwvortex forumet og det er også en på bilforumet som bygger med drivlinje fra audi s3 i golf2. Et annet problem med 4-motion kontra syncro er at fordelingen mellom hjula er elektronisk styrt så det blir sikkert litt hodebry for å få det til å funke. Det finnes sikkert løsninger på dette men ingenting som jeg vet om. :cool:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår