
Kimolaptop
Bruker-
Innholdsteller
76 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Kimolaptop
- Bursdag 02/02/1913
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Mykle
Kimolaptop's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Som speedwell sier, bruk gaffel. Se til at du ikke trekker opp skjevt, trekk rett opp. Jeg fikk mine nåler av hele.. Der er noen bilder fra når jeg fiksa mine instrumenter på "Tråden om golfen min "
-
Vellvell så var min første dag som golfer, over:) Og bilen er like hel!:) Jeg er kjempefornøyd, syns den trekker kjempegodt og går godt:) I morgen blir det vell støvsuging og slikt hehe:) VEllvell jappjapp
-
Audidefender, jeg har faktisk hele 16 bonder som strever med og føde min 139 hester ! :) hehee :) Jeg fant faktisk slike merker på mobilsentrum.no.. men vet ikke om det er noe å satse på da, koster ikke rare greia da.. menmen. Helios, hvordan er det merker som du prater om festa til grillen? klips slik som det originale eller klister?
-
Hvor kan jeg få tak i slike småe 16V merker til å ha i grillen? Syns det ser litt fint ut med det merket... det originale GTI 16V blir for stort for emblemfri grill... Noen som veT?
-
Angående felgene, så fikk jeg dem med bilen når jeg kjøpte den. Forrige eier sa at han betalte 12.000 for alle felgene med 195/55/ sommerdekk. Jeg vet ikke hvorvidt dette kan stemme, men da var de i såfall ganske dyre syns nå jeg da... Jeg sjekket litt priser her om dagen, og havnet ganske nært beløpet ovenfor, hvis jeg regner en dekkpris på ca 1000,- Er ikke helt sikker jeg..
-
Saken var den at jeg var sikker på at jeg kom til å få splitter nye skilt, ettersom den har hvert avskiltet i over 6mnd, men det viste seg at de enda hadde skiltene liggende. Hvis skiltene ser fine ut, så får jeg vurdere, men jeg holder en finger på det lillle skiltet. Er jo ikke verre enn å ha det andre liggende klart baki, blir jeg stoppa så skifter jeg bare, og håper jeg slipper en evt. bot eller noe sånt tull. Fikk 2 slike rammer til skiltene hos han som lakkerte de tingene til bilen min, blir å bruke en bake, for syns det ser så tomt ut uten ramme bake liksom, ikke vet jeg hvorfor. Ja remster jeg har merka at den spinner lett, men jeg må nå først få kjørt inn disse vinterdekka, selv om jeg sikkert kommer til å bli fristet til å aksellerere litt når det dukker opp en og annen bær flekk, har jo aldri prøvd å gitt på skikkelig.. Jeg har en oppfatning av at motorer har godt av å bli kjørt litt variabelt egentlig, liksom blåse den litt ren av og till. Min har jo stått i snart et år, og bare blitt kjørt ut/inn av garasje, så jeg regner med at motoren kanskje får en litt annerledes gange når den har fått seg en kjøre tur. Hehe faren min kom å lurte på hva jeg skulle med den der store svarte kassa baki bilen (subn, hehe) , jeg svarte bare at det var for at bilen skulle sitte litt bedre på veien, i disse vinter dager hehe:) Bra at du tok deg tid til å lese olemarius! Ble litt usikker på hva du mente med "slakk støtfanger" men siden du nevnt bumbershine så var det vell kanskje at du syns det var en del merker og slikt i den eller?. Hmm den ser egentlig ganske grei ut, men den har jo fått noen striper her og der når den har vært av bilen, så jeg skal gå over med slik "armor all" som jeg kjøpte, eller hva det nå var det hette.. Har en kompis som jobber på Avis bilutleie, han har tilgang til oppvarmet vaskehall, så jeg tenkte jeg skulle høre med han om jeg kunne få stikke innom der og vaske bilen min ren, før den ble vist fram til allmenheten:) Angående det med klistremerker så blir det nok ingen merker på meg.. dette pga. den ekstra vekten som de forårsaker. Kan jo bli noen gram.. HEHE neida :D Men det er faktisk noen profesjonelle motocross førere som ikke kjører med stickers på syklene, for å få ned vekten til det ytterste.. :)
-
Ja, jeg er litt betenkt angående det å holde seg på veien.. :) Krasjer jeg bilen , så dør jeg, selv om det ikke var av selve kollisjonen hehe :) Jeg forsikret den via lokal banken, "Terra Forsikring" , http://www.tjeldsund-banken.no , er vell mange banker rundt om i landet som har slike tilbud, de var desidert billigst av alle de andre vi hørte på... Jeg tror sensor forstår at jeg blir skuffa hvis jeg stryker, når skiltene til min bil, ligger i en plastpose i baksete på bilen jeg kjører opp i :) Tenkte jeg like godt kunne ordne skiltene og det når jeg først var hos biltilsynet, men jeg må vell dra dit en dag i forveien og få innbetalings blankettene. Ble i grunn ikke så dyrt som jeg hadde trodd, 2500,-kr med reg. avgift og halv årsavgift , jeg trodde sånn halveis at jeg ikke kom til å få råd til å få skilter på bilen ,men det viste seg å gå bra alikevell:) Hva slags bot får man får å kjøre med "ikke vanlig skilt" foran?. Når jeg fikk bilen så hadde den forrige eieren fått laget et slikt skilt som bare var klistret på, mye mer diskret enn de vanlige.. Ser bilder av det på første siden av denne tråden... I dag skiftet jeg innsprøytnings dysa, det ble bra:) Ble litt bekymra, for i de første sekundene motoren gikk etter at jeg hadde byttet den, så gikk den bare på 3 sylindre, men så kom den på alle 4. Var nok bare bensintrykket som måtte komme seg opp. Når det var gjort så sjekket at pakninga til bakluka satt ordentlig, noe som den gjorde, tror det ble bra. Deretter fant jeg ut grunnen til hvorfor alarmen ikke fungerte, var pga. at jeg ikke hadde pære i det lyset som er i bagasje rommet!:) Alarmen er vell koblet via de bryterene til lyset tenker jeg.. eller noe sånt:) Eneste var at jeg tror det er noe tull med det lyset, først virket det som at det var i orden, men plutselig ville det ikke slå seg av, uansett hvordan jeg hadde bryteren. (den bryteren som står montert på karosseriet,som trykkes ned når luka lukkes igjen). Men det skal vell ikke være forsjenking på dette lyset? For det virket nemlig som at det var det, de første gangene det slo seg av, for det gikk en liten stund fra jeg trykte inn bryteren, til det slo seg av... pussige greier.. Problemet blir jo at bilen tappes for strøm når den står.. Vellvell men det er jo bare en bagatell, bare å klipse ut pæra midlertidig hvis det viser seg at den står på hele tida. Noen andre som har vært borti dette.. ? Siste jeg gjorde i dag var å støvsuge bilen, selv om kameratene mine syns jeg overdrev for de mente bilen var skam ren fra før da, men det blir aldri rent nok:)
-
Så var det på tide med en liten skriftlig oppdatering... Ordnet parklysene idag, det var ikke værre en å koble sammen de lednignene som før hadde gått til langlysene i den gamle grillen... pussige greier:) Limte også fast pakninga til bakluka, med svart sicaflex, det blir nok bra, selv om det kanskje ikke er rette måten å gjøre det på. I morgen får jeg innsprøytningsdysa, så da skifter jeg den. Ellers så bestilte jeg forsikring i dag, delkasko i faren min sitt navn, 6064,- pr år... ganske rimelig.. Skulle jo hatt kasko, men sånn er livet:) Henter ut skilta etter at jeg har hatt oppkjøring i neste uke.. Gjett hvem som gleder seg !:) Får håpe oppkjøringa går bra, jeg kommer nok til å være ganske nedbrutt hvis jeg skulle stryke, selv om life goes on, eller... :) Men det skal gå bra.
-
Har somsagt fikset bilen nå, men tror jeg skal skifte dysa som vi gjorde ren, bare for å være på den sikre siden, bilen må jo yte maks:) Hvor mye koster en slik dyse? 1986mod 16V K-Jet tronic eller hva det heter. Hvor kjøper jeg en slik dyse, var og kjika på mekonomen, men de hadde det hvertfall ikke på nettsidene. (er så kjekt å handle der pga. at jeg har 30%) Hvis jeg skal kjøpe hos VAG, må jeg da ringe til den lokale sjappa i harstad? Eller går det ikke ann å ringe direkte til noen slik at jeg slipper å gå via harstad?
-
Problemet er herved løst ! Etter "litt" streving, så fikk vi omsider ut dyse nr. 4. Jeg kjika litt på dysa, var litt "carbon build up" eller hva det heter. Prøvde så å starte bilen, den gikk jo are i noen sekund pga. all lufta som den trekker inn i innsugs hullet til dysa, men strålen så ut til å være fin den. I utgangs punktet skjønte jeg ingenting fra før, og nå skjønte jeg enda mindre:) Men, på godt bygde-vis, gjorde vi ren dysa. Fram med lynoln, kompressor og q-tips. Fikk vekk alt som var der, bortsett fra litt sot som var i midten av dysa liksom. Vi skulle så se hvordan strålen var, nå så den helt jævlig ut, 2 delt stråle liksom. Men vi fant ut at vi kunne ikke gi oss bare pga. det, så vi satte dysa inn igjen, og joda tror du ikke bilen tenner på alle 4 og går som en klokke !!! =) MEN jeg skal nok skifte dysen, så nå må noen fortelle meg hvor mye en slik dyse koster, og hvordan jeg skaffe en sånn fortest mulig. Fy faen så letta jeg er nå.. var deilig etter alt strevet med å få ut dysa, vi utprøvde mange metoder hehe..
-
Ja egentlig enig der jonte, hadde glemt av hvor stort det merket egentlig var. Men hvor skaffer jeg et sånt lite snærtent et?
-
Ok nå tror jeg at jeg muligens har funnet feilen! Jeg har sjekka at registeret var rett, og det var det. Skiftet rotor og fordeler i dag, så da er det ute av verden. Plugger og pluggledninger/hetter er også nye. Jeg tok ut pluggen på sylinder nr. 4, den så tilnærmet ny ut, uten noen tegn på at der hadde foregått noen slags forbrenning. Tok ut pluggen på sylinder nr.3, og den var "normal" dvs. litt mørkere og sådan. Antok da at det måtte være noe med bensin tilførselen som var galt, så vi løsna slangen til dyse nr. 4 fra luftmengdemåleren, jeg satte så skruen tilbake i hullet, og startet så bilen. (er jo hull i den skruen slik at bensinen kommer ut) Det kom bensin ut, og mengden økte når jeg ga gass. I ettertid så burde jeg vell egentlig tatt løs to slanger slik at jeg kunne sammneligne trykket. Hvor/hva slags trykk skal det være ut fra denne luftmengdemåleren? (er det det den heter, den klofsen som alle slangene til dysene er festet til). Det var ikke noe høytrykk i hvertfall.. Siden jeg regner med at feilen ikke ligger i den der saken, så går jeg da ut i fra at det er noe med dysa, eller hva tror dere? La oss si at det er noe med dysa, at den er tett, kan denne da rengjøres slik at den blir i orden igjen?. Er jeg helt på jorde her eller? Hva kan bli feil i dette systemet?
-
Vi fant ut at tenninga var rett, så det var nok ikke det som var problemet. Takker for all hjelp.)
-
Ok jepp.. men jeg er fortsatt ikke helt med på den der rekkefølgen: 1(4)-3(2)-4(1)-2(3) Men det er nå så. Får fetle meg ut igjen og forske videre. Takk for hjelpa.
-
Siden jeg sjekket registeret i stad, så står motoren slik at merkene på det øvrekamhjulet stemmer med merket på toppdekselet. Hvordan skal da rotoren/fordeleren og tennigsopplegget være da?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.