Gå til innhold

Esorense

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

Esorense's Achievements

  1. Hei du... Kanskje litt sent men, ut med lyktene 4 skruer på hver. de 2 oppe må helt ut mens de nede holder det å løsne.. Da kommer du til 3 muttere som holder skjerm og fanger foran. ut med disse og boltene som holder underguarden fast, og så er det bare løsne en kraftig umbrakoskrue på hver side som holder fanger bjelken fast i fronten. Ut med de to ytterste gitterene i fangeren og titt oppunder der så ser du dem... Da skal den være grei å trekke av.:tannløs:
  2. Min godbil ;) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=5589
  3. Morten har fått autodatacd av meg det står der, evt så får du vente til lørdag så kan jeg nulle den med vag com..
  4. Hei prøv http://www.OBD2.no er du vacn medlem får du 10% mener jeg..
  5. Vag er tingen vettu;) gjorde forresten reprise på turen i helgen, måtte opp å se tommy prøve seg.. Tempoet ble ikke helt det samme da, med dama ved siden av og bikkja baki... Skal pushe hardt den som tar tida mi fra våler til råholt midt på en lørdag ettermiddag... aneglsmili
  6. yodude Sorry å dra fram en gammel tråd på denne måten... Jeg er relativt ny på forumet men må nesten takke tilbake! Tør banne på det var meg i A4'n... Skulle rekke øl utsalget og komme meg til porsgrunn før VM kvalik kampen.. Tok deg igjen rett etter løten hvis jeg ikke husker feil og svingte av E6 til råholt.. rakk rema 5min før det stengte! ;) Fin tur det ja! :driving :thumb
  7. Heisann, noen legger stripe for stripe og skjøter langs varmetrådene, veldig pirkete men blir bra resultat... Et annet alternativ er å tilpasse filmen til krummingen på bakruta med varmepistol før man legger den på.. Dette gjøres ved å legge filmen på utsiden av ruten med limet opp og så tilpasse den formen på bakruta. Da er det lettere å få den pent på plass innvendig etterpå
  8. Heisann, rayander i III'er forumet har kjørt med 205/45 på sin pearl dream med 16x9" fungerer bra ifølge han og da skal også rulleomkretsen være riktig :)
  9. He he :boxing Kunne jo vært morro det!! Ok Skal innrømme at det er overdrevet at Tdi en er overlegen, men basert på egen erfaring, hadde en 98 A4 1,8T med ca 220hk og 360NM (tok det meste som prøvde seg av andre 1,8t inkl TT225hk) Men hadde problemer med en chipet toledo 110hk når vi kjørte på snirklete veg. 130 tdi går vesentlig bedre enn denne så tipper den blir en hard nøtt å knekke :drive2 Hvis vi skal diskutere hvilken motor som er artigst å kjøre så må jeg si meg enig i at 1,8T er klart å foretrekke + har du 20 store å legge i det kan du fort leke deg med rundt 260-300hk og da er det igrunn slutt på diskusjonen yodude (kjører du 20-30.000 i året sparer du fort 2000,- prmnd i drivstoff er min erfaring etter jeg byttet fra A4'n til A6 1,9tdi)
  10. En chippet 130hk tdi vil kjøre skjorta av en 1,8t på svingete vei... Ok 1,8t er nok kjappere på 0-100 og toppfart men ved mellomaks 60-120 osv og aktiv kjøring på svingete vei er dieselen overlegen... For å sammenligne.. Noen kamerater av meg lånte en seat cupra R 225hk 1,8t og en ibiza 1,9tdi PD 130hk. Originale begge to og ibizaen fulgte cupraen uten problem i tunnelen under rådhuset i oslo. Det er også viktig å merke seg forskjellen på 1,9tdi med og uten Pumpedyse PD. De første tdiene er uten PD og ble levert med 90 og 110hk mens fra 2001mod kom de med PD og ble da levert med 100,115, 130 og også i noen modeller 150hk Motorene med PD er merkbart sterkere enn de uten mye takket en god økning i NM en chippet 110hk vil som regel få ca 300NM og 140HK mens en chippet 115hk fort vil nærme seg 400NM og 150HK Det finnes eksempler på 130hk TDI med 180HK og nesten 460NM uten at de er voldsomt påkostet
  11. Høres ut som den nye dekoren din blir genial Rayander!! Stian vet hva han driver med :pray Oleee: Hvis du er litt fingerferdig leverer Reklamare dekoren ferdig som en stor sticker så kan du montere selv er litt kr å spare der... Sef best å la fagfolk gjøre det hvis det er mye vinkler og sånt, men er ofte mulig å få til et bra resultat selv også Vanskelighetsgraden Kommer jo an på hvor stor dekor, hvor den skal plasseres osv :driving
  12. Men, ikke sant.... Jeg ville latt alt være og ikke brydd meg videre med det Skal det bli noen god løsning på dette er det best å gjøre det skikkelig fremfor å lure motoren, vil tro det koster mer enn det smaker når alt kommer til stykket...
  13. Godt poeng, men(mener ikke å påberope meg å være noen Uber expert på temaet så rett meg gjerne hvis jeg tar feil) såvidt jeg har skjønt etter div snoking ved trimming av en A4 1,8t jeg hadde tidligere så ligger det en verdi på ladetrykket i programmet i styrings enheten. Dvs at den kontrollerer trykk, tenning blandigsforhold osv utifra gitte verdier. Hvis man forsøker og manipulere ladetrykk fysisk vha boost regulator osv uten å ta høyde for dette i programmet i hjernen, så vil hjernen forsøke regulere trykket dit den mener det skal ligge. Hvis da trykket avviker vil den i de fleste tilfeller sette motoren i nødprogram for ikke risikere skade den.. Det kan selvfølgelig hende dette kommer an på hvor stor endring det er i trykket i forhold til den gitte verdien?? Eller jeg kan som sagt ha blitt feilinformert i min søken etter mer pulver
  14. Nødprogrammet kjører helt klart innenfor safe grenser med maksimale marginer derav ofte høyere forbruk. Når du kobler fra n75 setter styreenheten et fast ladetrykk på 0,4bar mener jeg det er(lavt ihvertfall), endrer bensinmengden og som sagt setter verdier på tenning luft osv som har gode marginer for å minimere risikoen for videre skade på motoren til den registrerer at feilen er borte.(puh lang setning det der....) Å sette inn en boost kontroller evt regulerbar wastegate på denne motoren vil såvidt jeg kan skjønne(itilleg til å koste penger) faktisk være en dårligere løsning enn å la motoren gå i nødprogram. Dette fordi man da kun manipulerer ladetrykket uten å ta hensyn til tennings kurve og bensinmengde. På en annen side så er det langt tryggere å senke trykket enn å øke det :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår