Gå til innhold

Pellick

Bruker
  • Innholdsteller

    746
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pellick

  • Bursdag 12/22/1978

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Musikk, tekk og motor
  • Modell (eks S4)
    A3 Sportback
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Musiker
  • Motor (eks 1.6)
    FSI 115
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Interiørtrimming
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.no.net/pellpell
  • Bosted
    Drammen

Pellick's Achievements

  1. Vel, dette er fortsatt hvordan Polyphony tror en femsylinder låter: I tillegg tyder mye på at problemet med variabel bildeflyt er enda verre enn sist. Denne gangen må jeg nok stå over. Tiden for gode konsoll-bilspill har passert. Forza 5 har nesten ikke noe innhold og prøver å tyne mer penger fra folk, mens Gran Turismo resirkulerer grafikk og lydeffekter fra ti år tilbake.
  2. Har ikke prøvd dette selv siden i fjor, jeg. Nå ser det ut som det finnes både turboer og seksere, på tide å laste ned igjen. :)
  3. Kalibrerer rattet seg (snurrer frem og tilbake) når du kobler til strømmen? Hvis tilkoblingene på undersiden ser fine ut kan det være på tide å benytte seg av reklamasjonsretten. Hvis det er mindre enn 5 år siden du kjøpte rattet, fram med kvitteringen og lever det til reparasjon.
  4. Project CARS (Community Assisted Racing Sim) utvikles av slightly Mad Studios (NFS Shift) for PC, og senere også konsoll. Spillet er i pre-Alpha, altså langt fra ferdig, men jeg tør på stå at det allerede har den drøyeste grafikken jeg har sett i en simracer - eller noe bilspill, for den saks skyld. Det har også den beste Force-Feedbacken jeg har kjent og såklart sikter det mot ultrahøy realisme. Man melder seg på via forumet og betaler en engangssum for medlemsskapet - det billigste koster 10 Euro og gir deg månedlige oppdateringer. For 25 Euro får du oppdateringer hver uke. Multiplayer har nettopp blitt introdusert, så nå begynner det å bli ekstra artig. F1-bilene fra 60, 70 og 80-tallet er hysterisk festlige (les: vanskelige) med clutch og H-gir :partyon: Project CARS Community Gallery #38 – WMD Portal <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FHqGYtcXdNM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/f3my0FTjQNg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/p7W3MpagUSM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  5. Automation - The Car Company Tycoon Game er et indie-spill i utviklingsfasen. Her leker du både ingeniør, bildesigner og fabrikkeier. Minner meg litt om da man satt og fikla og bygde biler i Street Legal, men her er det altså ingen kjøring. Dette er mest et mekke-spill. Du skal utvikle bilmodeller etter spesielle krav som gjelder for epoken du er i. F. eks. om du skal bygge en liten hatchback med 70-tallsteknologi gjelder det å holde forbruket og vekten lav, men du slipper å ta så mye hensyn til utslipp og sikkerhet. I demoen kan du foreløpig bare bygge motorer. Du kan bygge 4-sylindrere uten turbo, og hvis du forhåndbestiller spillet kan du bygge V8-ere. Automation | The car company tycoon game <iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/5KdYEYht1Ss?feature=player_embedded" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  6. Demoen har jeg testa, og den var jo artig nok den. Det er moro å kunne kjøre forzabiler i mørket, med lysende instrumenter og alt, men man ser fort at framerate-en har blitt halvert fra de vanlige 60 til 30 til fordel for døgn-lyseffekter og nattkjøring. Men litt smart bruk av blurring gjør at det ser ganske jevnt ut likevel, og om man tåler bittelitt mer input-lag så har vel mange av oss en 100Hz/Motion Plus-funksjon på TV-en som gjør flyten supersmooth igjen. (Du vet, den funksjonen som får filmer til å se ut som såpeserier.) :) Likevel håper jeg ikke dette betyr at Motorsport-serien dumpes til 30FPS for å få inn nattløp der også, ikke på denne konsollgenerasjonen. Der hvor kjøringen er hakket mer sim-orientert er det et absolutt must med høy FPS og lav responstid. Ikke gjør som Polyphony og stapp inn Full-HD og væreffekter og dilldall som konsollen er for svak til å håndtere...
  7. XCM-konverteren mottar ikke Force-Feedback-signaler fra spillet, men lager i stedet en svak "liksom-FF" basert på vibrasjonssignalene. Grunnen er at XCM-boksen lurer Xboxen til å tro at rattet ditt er en håndkontroller, og spillet deaktiverer FF når det spilles med håndkontroller. I tillegg får du en veldig unaturlig styrerespons, igjen fordi Forza tror at du styrer med en liten stikke i stedet for et ratt, og justerer styremodellen deretter. Hver gang du starter Xboxen vil du også måtte koble til en kablet Xbox-kontroller, for så å bytte til rattet etter at konsollen har startet. I tillegg til rattsett må du altså kjøpe en kablet kontroller og selve konverteren. Rådet er: Dette virker som mye styr og kostnader for en løsning som er såpass halvveis. Gå for fanatec-rattet så du får ordentlig FF og skikkelig sim-styring, eventuelt et brukt MS Wireless Wheel (det som kom ut for Forza 2 i sin tid) eller nøy deg med håndkontroll.
  8. En grundig verkstedkontroll av typen NAF-test (eller noe tilsvarende som er billigere) vil være å anbefale. Hvertfall når du skal bla opp mange laken for en vogn som kommer til å passere 300 000 km innen et år eller to. :) 90 tusen kroner kan garantert brukes på noe mye mer driftsikkert enn bilen i annonsen der, men jeg vet hvordan det er å være glad i Audier, hehe. Jeg kunne kjøpt en ny Polo for samme pris som A3-en min. :well:
  9. Jeg har en Concert II-spiller, og den viste ingen valg for CD-skifter før jeg hadde koblet til adapteren. Anbefaler samme adapter som jeg bruker: http://www.xcarlink.co.uk/product.php?productid=6&cat=4&page=1 Den gir deg både iPod-kabel og analog 3,5mm :thumb Jeg røsket like gjerne ut askebegerkoppen og trakk kablene dit, så kablene kan gjemmes under askebegerlokket når de ikke brukes. Inspirert av denne fyren som gjorde om askebegeret til en iPod-dock: http://audi-diy.blogspot.com/2007/10/audi-a3-itray-for-ipod-mod.html
  10. Har du ikke joypad da, mann? Jeg blir noe sen om jeg skal slenge meg på, men jeg kjører bare bakerst uansett. :)
  11. Prøvde å slenge meg på, men Live vil ikke forstå at jeg nettopp har kjøpt Gold-medlemskap. Står Gold i profilen min, men når jeg forsøker å joine får jeg beskjeden "Du må være Gold-medlem..." etc. Noen som sliter med det samme?
  12. Kjørefølelsen er så bra som du vil at den skal være, veldig realistisk hvis du kjører uten hjelpemidler og veldig arkade-aktig hvis du bruker alle hjelpemidler. Uansett ligner fysikken mer på GT5 enn på Shift. Lydeffektene i FM4 er en helt annen verden enn GT5. Bilene virker mye mer bråkete og har "skitnere" lyd enn GT5. GT-serien benytter seg i stor grad av syntetiske effekter som får en Audi Quattro til å låte som en symaskin, mens Forza bruker autentiske lydopptak av alle modellene. De elendige lydene i GT5 ødela det spillet for meg. Bildekvaliteten i FM4 vil føles som et lite steg ned fra GT5, spesielt på en skjerm med full-HD. GT5 har bedre lyseffekter og kjører i full-HD mens FM4 kjører i 720p, så Forza vil se bittelitt mer "kornete" ut. Forza har heller ikke dag/natt-effekter eller nattløp. Xboxen har litt for lite krefter til sånne avanserte lyseffekter. Framerate: FM4 flyter mye bedre fordi det klarer å holde 60FPS hele tiden, mens GT5 gjerne ramler ned på 20-tallet (blir hakkete) når det skjer mye på skjermen. Tror jeg har fått med de viktigste forskjellene :D
  13. Emnetittelen sier jo veldig mye om dét...
  14. Har prøvd å sette sammen noen biler for å slenge meg på disse seriene deres, men jeg har ikke sjans til å komme i nærheten av rundetidene dere poster. Alltid 5-6 sekunder tregere, uansett bil. Dere kjører sikkert mye mer enn jeg gjør, men dere har kanskje litt peiling på tuning også?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår