Gå til innhold

robertdn

Bruker
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om robertdn

  • Bursdag 08/25/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    M5
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    5l V8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    2001 facelift, kelleners eksos, Sachs race klutsj, chip (ca 430Hk/550Nm), H&R Coilover, Modifisert svinghjul

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Ytre Enebakk

robertdn's Achievements

  1. Rakk bare en veldig kort tur innom desverre, var på vei til kino. Var det du som kjørte den alfa'n som var der ? Aner ikke hvor ordet lada kommer inn men. Uansett utrolig fin bli til å være så gammel, har planer om å restaurere en gammel bmw 02 selv, men har ikke helt kommet i gang enda. Forøvrig bra tiltak "rånern" !! :) , virket jo som om det kom en del på treffet, og at det gikk rolig for seg.
  2. Ikke mye jeg har vært på forumet her de siste årene, og tok meg tilfeldigvis en tur innom. Rånete eller ei, biltreff er biltreff, er det ikke ? :) Tror vi kommer innom en tur.
  3. Det er nok en del rykter ute å går, noen reelle og andre nettop rykter. Har hørt svært lite negativt om 02 Turbo. Største problemet til den var at den kom mitt i en bensin/olje krise, og salget ble deretter. At den var såpass humørsyk som du nevner har jeg aldri hørt noe om. En annen ting er at den var dø inntil turboen slo inn, og da kom den tilsvarende. Saaben var nok en mye "snillere" bil, og saab hadde da også hatt mulighet for å studere andre turbobiler i nærmere 5år.
  4. Mange meninger her :) 2002 Turbo var vel den første kjørbare serieproduserte turbobilen. Har ikke hørt om en eneste 02turbo som har brent og fortsatt et par på veien av dem i norge. Forøvrig hadde verkstedet jeg brukte i sverige en racerigga BMW Z3 med F1 Turbomotoren, den kjørte stabilt og holdbart med 7-800hk, ikke dårlig til å være en 1.5l, værre var det med drivverket. Iflg eieren spant den på 6gir i 300km/t, var nok en utfordring å kjøre :) Samme motoren kan strekkes til 1500hk men holder da kun et par runder på bane.
  5. Da skjønner jeg at de flagget deg av, ihht de reglene vi har. Også verdt å huske på: - Når noen kjører ut, så ødelegger de for de andre som skal kjøre, da de må stå å vente til banen blir klar igjen. - Dersom det er andre biler i nærheten av de som "drifter" øker faren for at det skjer noe. - Dersom 90% av de som er ute på banen kjører effektiv kjøring, vil en som "drifter" fort bli hinder for andre. Når det er sagt, så ser de også an hvor det sladdes/driftes og hvordan de opplever det fra sin post. Har vært mange som har kjørt ganske bredt uten å bli flagget av den grunn. Har lagt ut bilen mange ganger på CCN treff selv, uten at det har vært noe problem. Som mange nevner, har CCN valgt sin profil når det gjelder banekjøring, og de aller fleste av medlemmene er fornøyd med den profilen vi har på banekjøringen.
  6. Nå stiller folk i alle aldre på treffene, og det er faktisk ikke alle som ønsker å kjøre drifting. Kjørestilen ellers syntes jeg er meget bra, og tempoet er stort sett utorlig bra på banen. Kanskje ikke like spennende å se på når de fleste kjører idealspor, men hastigheten blir vesentlig høyere, og for de som liker å kjøre fort er det utrolig gøy. På de to siste treffene har vi leid inn blant annet Roger Sandberg til evaluerte runder, der de sitter på med de som ønsker det. De har vært imponert over nivået i klubben. Ock-racing: Hva gjorde du for å bli svartflagget ? Skal som regel ganske mye til.
  7. Det var slettes ikke dårlige priser! Litt OT: men noen her som vet man kan få forsikret en utelandsk bil i USA ? Med slike priser kan man jo ta med seg bilen til USA, i steden for å leie dersom man skal på bilferie :)
  8. Regner med at man minimum må ha ny (større) turbo og større dyser..... I tillegg trenger man nok også ny trykkregulator for bensing, ny styreenhet og muligens ny bensinpunpe... Men det er godt mulig man kun trenger å bytte dyser og turbo. 300hk ut av en 1.8l..........aner ikke hvor holdbart det blir, vet det går, men det høres mye ut. mtm skal ha ca 50000 for 230hk på denne motoren, hva 300hk da koster blir nok som eier sier, dyrt :)
  9. Hehe, ikke stor verden :) Nei det er kanskje ikke så rettferdig, bare morro å se hvordan forskjell det er på biler av og til. Du får hilse han og si takk, var uansett gøy!
  10. Har belte påbud i bilen for meg og alle som sitter på. Til og med bikkja har eget belte :) (ikke vil jeg se hunden forsvinne i en evt. kollision, og ikke vil jeg ha 50 (ganger x) kilo i nakken) Bra reklamefilm!
  11. Stor takk til dere som tar dere tid til å filme, redigere å laste opp til oss andre !!! :) Er det flere som har noe film på vei ? Eller noen av dere som allerede har noen flere klipp av bilen min som ikke er lagt ut ?
  12. "Noe trimmet" :) tror nok man skal bytte kanske mange deler i den 1.8 literen før man passerer 3-400hk, men alt er jo mulig, det ser man jo.
  13. Man kan jo ikke sammenligne bilene i så måte, så han hadde vel ikke så mye å stille opp med, men det var nå gøy :)
  14. Takker for et meget bra gjennonført treff! :) Utrolig mye kjøring, og bra organisering!! Dette var bra!! Noen som vet hva som var gjort med den ene skylinen som var utpå (den mest orginalt utseende av dem) ? Virket som om det var noe galt med den, lå bak den litt og det røyk noe voldsomt og en del flammer, men ingen "action" ? Ellers fin blanding av biler! Må si at den bilen som imponerte mest var en svart turbo porsche, gikk noe helt sykt. Har aldri blitt så fullstendig parkert på rettstrekket noen sinne :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår