-
Innholdsteller
65 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Colour Concept Cab
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1996
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Bergen
Colour Concept's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Mondeoen har vært over 190 mph, målt hastighet var 182 mph. 0-60 mph 3,8 sek. Jeg tror det er styggfort iallefall. På siden stod det at dette var en av de første ombyggingene av Mondeo, og det betyr vel at det er bygget noen fler.
-
Jeg var inne på en side hvor en fyr skriver: "Til orientering for de som holder på med ombygging fra Sierra til Sierra Cosworth,kan jeg opplyse om at det ikke er lett med å få slike ombygginger godkjent ved Biltilsynet. Toll- og avgiftsdirektoratet har bestemt seg for at det ved så store ombygginger som det er til Cosworth, skal det svares oppbyggingsavgift - Ihvertfall dersom man bygger om til 4x4 eller ved skjøting av biler." Kan dette stemme?? Link til siden hvor det stod
-
Men man må jo ha en motor.... :D Venstre klikk; Bruk som bakgrunn :D Det er en som kaller seg for Ian3dr på passion Ford sidene som eier denne vanvittige bilen
-
SPEC SHEET ENGINE 200 COSWORTH BLOCK STANDARD STEEL CRANK, STANDARD STEEL CON RODS GENUINE COSWORTH PISTONS LOW COMPRESSION (7.6:1) HIGH PRESSURE OIL PUMP BIG WINGED SUMP (extra 2 litres) WRC METAL 4 LAYER HEAD GASKET LONG STUDDED 4X4 POLISHED & PORTED HEAD HARVEY GIBBS CAMS KENT ADJUSTABLE VERNIERS 4X4 MANIFOLD GT28 ROLLER BEARING TURBO WITH MODIFIED T34 FRONT HOUSING GARRETT –31 ACTUATOR GROUP A CAM BELT GROUP A COIL GENUINE RS500 INTERCOOLER WITH MODIFIED T34 FITTINGS PACE RS500 FAST ROAD RADIATOR (50mm core) PACE TURBO COOLER BAILEY MOTORSPORT TURBO OIL FEED & PRE FILTER SPEC-R GROUP A BREATHER/SEPARATOR SYSTEM SPEC-R SWIRL POT SPEC-R WATER COOLED POWER STEERING TANK SPEC-R HEADER TANK (with sight glass) STANT 21-25psi RADIATOR CAP WITH LEVER RELEASE SAMCO BOOST & WATER HOSES MIKALOR STAINLESS STEEL HOSE CLAMPS MONGOOSE 3in STAINLESS STEEL EXHAUST (4 in tailpipe) (with Powerflex hangers) K&N CONE FILTER WEBBER MARELLI LEVEL 8 ECU WITH PECTAL BABY BOARD PECTAL 12 POSITION BOOST CONTROL (in car) 4 X 403 ‘GREY’ INJECTORS WRC AIR INJECTORS WATER INJECTION 044 FUEL PUMP 3 BAR MAP SENSOR MOTORCRAFT AGP 701 SPARK PLUGS FORD MOTORSPORT IGNITION LEADS CASTROL RS 10w60 FULLY SYNTHETIC OIL TRANSMISSION STANDARD BORG WARNER T5 WITH QUICKSHIFT & LSD LIGHTENED & BALANCED FLY WHEEL ALCON 6 PADDLE, STANDARD FORD COVER RECONDITIONED PROPSHAFT WITH UPRATED UJ’S QUAIFE ATB 7 ½ INCH DIFF, 3.65 FINAL DRIVE (standard) POWER 405 bhp @ 6030 rpm 397 lbft TORQUE @ 4020 rpm REV LIMITER 7100 rpm PEAKS AT 32 psi, HOLDS 28psi BUILT & TUNED BY HARVEY GIBBS SCS, PETERBOROUGH. 01733 576614 MAPPED BY AHMED BAYJOO ON DYNO & IN CAR BRAKES FRONT: AP RACING CP5555 6 POT CALIPERS 330mm x 28mm DISCS & BELLS FERRADO DS2500 PADS REAR: 4x4 CALIPERS 300mm x 22mm DISCS & BELLS FERRADO PADS GOODRIDGE BRAIDED HOSES ALL ROUND SUSPENSION FRONT: KONI TOP ADJUSTABLE DAMPERS EIBACH SPRINGS –20mm POWERFLEX BUSHES SPEC-R TWIN BAR STRUT BRACE (chromed) REAR: KONI BOTTOM ADJUSTABLE DAMPERS AVO STANDARD HEIGHT SPRINGS, 30% UPRATED FORD BUSHES REAR SHIM KIT SPEC-R REAR STRUT BRACE INTERIOR STANDARD RECARO INTERIOR RS MOTORSPORT 3 SPOKE STEERING WHEEL WILLINS 4 POINT HARNESSES DEFI OIL PRESSURE & TEMPERATURE AND EXHAUST GAS TEMPERATURE DEFI CONTROLLER (with record and playback) APEXI 2.5 BAR BOOST GUAGE (with record and playback) S.E.C.S MONITER PECTAL 12 POSITION BOOST CONTROL SPEC-R WATER INJECTION TANK IN BOOT FIRE EXTINGUISHER EXTERIOR FRONT WHEELS : COMPOMOTIVE MO, 7 I/2in x 17in ET 37 GOODYEAR EAGLE F1’s 215/40 REAR WHEELS : COMPOMOTIVE MO, 8in x 17in ET 35 GOODYEAR EAGLE F1’s 215/40 GENUINE RS500 FRONT SPLITTER SPEC-R REAR BUMPER/EXHAUST HEAT SHIELD Det er bare en ting å si om denne bilen....FY FAAAEN!! Verden er urettferdig.
-
Jeg tror den bor i England, fant bildene på en engelsk side + at rattet er på feil side og gule nr. skilt bak.
-
ikke :( Skulle ønske det. Har ikke engang Sierra/Escort, men Mondeo og Golf III. Ønsker meg en Sierra XR4i...... med cossie motor. Her har jeg funnet disse bildene når jeg leitet etter fine Cossier.....
-
Jonte: det var bare et retorisk spørsmål.
-
Hvis man har en litt rocka bil med mye hester... F.eks en Escort Cosworth med 224 hester eller noe sånt. Bytter motor til en 1,4 på 74 ponnyer, får man da penger fra staten?
-
Er det noen som har gjort det, eller f.eks med en XR4i. Ingen som har tenkt på bilen Ford ikke ville bygge; Mondeo 4x4 Cosworth.
-
At det er bare trussler fra PSA sin side. Fia er vel den store stygge ulven i denne sammenhengen......
-
for å kjøre en sesong, og så trekke seg ut.
-
får vi ikke se denne i action......
-
Due to tougher conditions in the car market, new opportunities in motor sports will be reviewed in 2005, with a view to enabling the Group to significantly cut its sports budgets. Peugeot and Citroën will remain strongly committed to the World Rally Championship in 2005. However, PSA Peugeot Citroën has decided that the marques will no longer take part in the WRC beyond that date. At the appropriate time, Citroën Sport and Peugeot Sport will announce the sports in which they will participate after 2005.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.