Gå til innhold

Golf 3 GTD Special

Bruker
  • Innholdsteller

    2,536
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golf 3 GTD Special

  • Bursdag 04/17/1983

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • MSN
    tommywestervik@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen-> Knarvik

Golf 3 GTD Special's Achievements

  1. Vurdere å selge min 2000 Tysse 6320 Biltransporter, grunnet overgang til større kapell henger. Eksempelbilde fra produsent: Hengerplanet ble sandblåst og lakkert med overfaltebehandlingsprodukter for brukt på nordsjøplattformer i 2011 (sort plan). Samme året ble også alt av ledningsnett byttet ut og montert en egen koblingsboks. Alle lys er fra truck og trailer LED 12/24v. Montert ekstra gylle LED lys på alle 4 hjørner. Alle bremser ble byttet 2011, og akslingene ble sjekket med en hjulstillingskontroll, de fremstår som rette og fine. Er vanlig av folk er borti og bøyer akslingene, noe som resulterer i høy dekkslitasje. Det er montert en stroppe kasse for å holde orden i sakene. Manuell vinsj er montert. Kraftige kjørebroer av stål. Det er gode avpigga vinterdekk som står på den i dag. Mye mønster igjen. Nypris på en slik i dag er: 38 200,- for henger 1181,- Stroppekasse 410,- Lås for kulekobling 226,- Parkeringsklosser 40 017,- Totalt Vurderes solgt for 25 000,- Ferdig prutet. Siden denne hengeren er over 10 år, er det ikke svindyr omregistrering på den, minstesats som er på 902,- Hengeren befinner seg nord for Bergen og kan sees på dag/kveldstid om ønskelig. Kan også være behjelpelig med å få den fraktet østover mot bagn/valdres eller lengre mot betaling. Eller vi kan møtes på en fergekai, nordover eller sørover fra Bergen, bare å spørre. Litt generell info: Totalvekt: 2600 kg Nyttelast: 2000 kg Hjul: 195/70 R14 RF helårsdekk Innlastingshøyde: 42cm Kassemål (L/B/H): 417x180x10cm Total utv.mål (L/B/H): 598x229xcm Boggi: √ Brems: √ Utenpåliggende hjul: √ Bilder kommer. Om det er noe mer dere lurer på, ta kontakt Tlf 95084411 eller PM Mvh Tommy
  2. Kjørt i noen år med 9x18 bak og 215/35 uten å måtte byttet noen hjulager, sikker på at dere strammer dette riktig? ikke for lite og ikke for mye? Om ikke spindelen er skadet ser jeg ikke behovet for å bytte denne. Er jo "bakdelen" på lageret som ligger inntil spindelen, selve lagere går jo rundt i lagerbanen som ligger intill spindelen.
  3. På Golf III fwd står lageret i skiva akk som på en med trommelbremser, så om vår unge man ikke har syncro så må han av med skiva.
  4. Har sett at folk har snudd denne men jeg valgte å ikke gjøre det på en jeg hadde for noen år siden, her har du min løsning.
  5. Noen enmblefri griller er alt i plastikk. Grillen og den lista du ref. til er da i ett stykke og du må da maskere rundt for å lakke den. Noen emblefri griller er den lista du ref til i stål, og du kan ta denne av resten av grillen for å lakke kun denne. Denne er da uten den buen du snakket om. Minuset med denne typen er at stålet er ofte av en dårlig kvalitet og begynner lett å ruste. Mao lista og grillen du har orginalt skal du ikke bruke (om ikke ting har forandret seg astronomisk mye i styling verden de siste 10 åra) Tommy
  6. Jeg har aldri sett en TDK med kjørecomputer, men skal ikke nekte på at det ikke finnes. Men jeg vil tro dette blir vanskelig da TDK er en mer eller mindre ren mekanisk motor med svært lite elektriske duppedingser.
  7. Høres nok ut som bryteren din ikke gir deg mer enn parklys.
  8. Mellomflensen koster 7-800 på møller, såg i biltema katalogen at de hadde forgasseflens til rett over 100 lappen. Denne såg veeeldig lik ut, så om du skal bytte denne kan det være greit å skru av den gamle, inn til biltema og se om den de har er lik og passer. Utenom det som er nevnt over så kan tempgiveren (4-polt) være en synder også, men prøve det som er nevnt over først. Om du vil prøve å bytte tempgiveren har jeg en ny fra møller liggenede etter jeg holdt på med samme feilsøking som du gjør nå. Kostet 3-400,- Feilen på "min" bil var vakumlekasje på slangen mellom innsug og bremsekraftforsterkern. Tommy
  9. Som nevnt over, tec 7, sikaflex el lign. Sikaflex bør hvertfall stå natta over. Om du har fjerna stålkanten inne så bør du vell også fjerne plaskanten som går inn på hjulbuelistene. Teip holder i masse. Brukte vanlig maskeringstape sist jeg monterte slike med sikaflex.
  10. Vet ikke om du har tenkt på diesel eller bensin, men bensin motoren er et bra alternativ også. 2,7 bi-turbo motoren er råsterk og kombinerer man den med en manuell kasse kan en dra ut over 300hk.
  11. Ta av innerskjermen og sett på en lang pipe så får du den. Er en skrue lengre nede også så du må av med innerskjermen.
  12. Veldig ofte er det spaken som du nevner som tar kveld, men har også opplevd på en passat variant at det var kortslutning i bakluken som fikk viskeren til å oppføre seg merkelig.
  13. Det er ikke klaring til ventilene, så en kan si med stor sannsynlighet at du har noen ventiler som er bøyd.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår