Gå til innhold

TurboMx5

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilen min: Lexus 200 IS Sportcross
  • Modell (eks S4)
    IS 200 Sportcross
  • Biltype (eks Audi)
    Lexus
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Heismontør
  • Motor (eks 1.6)
    2 L 6'r

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

TurboMx5's Achievements

  1. Hei. Har nettopp kjøpt en 2001 A4 1.6, og så har en eller begge splintene på drivakselene røket. Noen som vet om dette er en dyr jobb på et Audi-verksted? Har null peiling på Audi og kjenner heller ingen som skrur sånt etter kl 16 for å si det sånn...
  2. Ja, jeg er meget skeptisk til å punge ut penger for noe jeg ikke har skyld i ja... Glemte å skrive at bilen skal inn igjen på Toyota til fredag igjen for en nærmere undersøkelse. Får vite eksakt hva problemet er da.
  3. Jeg har denne uken solgt bilen min (2004 Rav4). Bilen er 3 år og 5 mndr gammel og har rullet 96.000km, og er derfor utenfor garantien. For ca 1,5 mndr siden begynte motorlampa å lyse. Jeg satt bilen inn på et toyota-verksted med en gang, og fikk skiftet noen oksygensensorer + oppgradert ECU (hjernen). De sa da at bilen nå skulle være i orden. Ca 1 time etter overlevering til den nye eieren, begynte motorlampa å lyse igjen. Han satt den inn på et toyota-verksted i Østfold i dag. De vet ikke hva problemet er, men de må kanskje må bytte oksygensensorene en gang til. De sa også at motorECU (hjernen) kan være defekt. Den nye eieren og Toyota vil at jeg skal betale dette. Jeg sa til eieren før han kjøpte bilen at den hadde fått byttet noen oksygensensorer og at alt skulle være i orden. Å bytte oksygensensorer+ motorECU kan koste opptil 10.000,-. Bilen har komplett servicehefte fra Toyota. Vi skrev ingenting om noen som helst form for garanti fra meg i kjøpskontrakten. Hva skal jeg gjøre? En motorECU skal vel virke i mer enn 3 år? Da skal vel den dekkes av Toyota? Det samme gjelder vel disse oksygensensorene som ble byttet for 1,5 mndr siden?
  4. Synes de fleste her inne på denne posten bør roe seg ned. Det er ikke lett å drive firma i dag, og jeg forstår MTS. De gir en grei forklaring på hva som har skjedd i denne posten. Det virker som om de prøver så godt de kan å gjøre opp for seg nå. Bare synd det har tatt litt tid med å få denne infoen om årsaken. Prøv å vær litt saklige og hyggelige mot MTS-gutta, så ordner det seg. Jeg har selv vært utrolig frustrert, selv om det ikke er store summen det er snakk om for min del (prinsipp). Ingen vits i å kjefte/true hverandre. Det gjør bare at prosessen tar lenger tid. Synes MTS har gode priser og mye varer å velge i. Det gjør at priser og utvalg blir konkurranseutsatt i dette markedet.
  5. Nei, ikke enda. Skal opp dit på torsdag og få byttet kitet. Tar opp med dem da at de er ræva når det gjelder oppfølging av kunder og service.
  6. revisor, regnskapsfører...... same shit. Dere skjønte hva jeg mente.
  7. I dag skjedde det noe merkelig: MTS-Terje ringte meg ca kl 12.30 i dag og unnskyldte seg med at nå skulle de virkelig ordne opp! De hadde visstnok sparket revisoren sin, og dermed satt med hele regnskapet selv. Dette er tydeligvis noe de ikke har peiling på, da det har tatt utrolig lang tid. Men men... Jeg skulle få byttet xenonkitet så fort de er tilbake (om ikke lenge) i butikken. Regner med at dette skjer i løpet av neste uke. Når jeg først kommer dit da, skal jeg be de ta kontakt med ALLE kundene som har prøvd å komme i kontakt med dem. Viktig at disse gutta får opparbeidet seg tillit igjen, slik at ikke MTS går konkurs. Info om alle eiere/aksjonærer i MTS finner du her: http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20060000454111&sokeverdi=990359482 Terje Westby Sommerstedt Andel: 68% Andre Brandvoll Boger Andel: 30 % Camilla Nymoen Andel: 2%
  8. Jepp, har vært der inne. Var derfra jeg fikk tlf og mail til eier av MTS. Men ingen svar når jeg sendte mail eller ringte han direkte.
  9. Problemet er at jeg aldri kommer igjennom på tlf. Ringer jeg før åpningstid kommer det svarer som annonserer åpningstidene. Ringer jeg 2 min (og ellers i åpningstiden) etter åpningstid, får jeg bare "vennligst vent til en av våre medarbeidere er ledig", og 1 sek etter det kommer "Ingen av våre medarbeidere er ledig, vennligst prøv igjen senere". Sånn har det vært i 2 måneder! Hvilket nr er det du ringer da, ealoken? ...siden du kommer igjennom. Det vanlige 4000 1938? Har som sagt prøvd eier direkte på privatmobil, uten hell. Får bare håpe de er tilbake fra den 24. januar, og kommer med en beklagelse.
  10. Er med på det jeg. Men da burde vi sjekke rettighetene våre hos forbrukerombudet. Men vi kan vente til de er tilbake 24. januar (rykter). Kan gi en update her når jeg har vært der den dagen.
  11. Jeg var en tur innom butikken deres i går (i åpningstiden). Der var det fortsatt låst, og ingen tegn til at noen har vært der de siste månedene. Jeg spurte så i nabobutikken om de hadde sett MTS-gutta i det siste. Svaret var negativt. De hadde ikke vært der på laaaaannnnggg tid! De hadde sagt noe så som at de skulle gjøre årsregnskap, og ikke regnet med å være på plass igjen før 24. januar. Dette er for slapt! Hvilket firma driver med årsregnskap fra november til januar? Dette er ikke akkurat firma på størrelse som Micrsoft heller. Og i tillegg spytter de ut annonser på finn.no ukentlig! Hadde de bare hatt vett nok til å informere kunder om at de er opptatt en stund... Og vær du sikker! Jeg skal sitte utenfor butikken deres fra 24. januar!
  12. Har gjort det i forveien før jeg posted innlegget. Ikke så altfor mye info der, utenom at andre har også hatt problemer med dem. Rart de ikke tar tak i disse sakene....
  13. Begynner nå å gå mektig lei MTS Autopart. Har prøvd siden tidlig november i fjor å få tak i dem ang. en garantisak på et produkt jeg har kjøpt av dem. Har prøvd å kontakte dem daglig med mail, tlf og personlig oppmøte ved deres showroom, uten resultat! Denne saken gjelder kun et xenonkit og er ikke verdens største garanti-sak. Det går mer på prinsipp for min del, da jeg gjerne kunne kjøpt et nytt xenonkit av en annen leverandør til en billig penge. Men rett skal være rett! Ser at de senest i går la ut en hel haug med annonser på finn.no, og at det bare er å ringe eller sende mail. Har også prøvd å ringe innehaver direkte på sin private mobil (med opplysninger fra Brønnøysundregisteret), men han svarer ikke. Jeg gir meg ikke, uansett hvor liten denne saken er! Vurderer også å ta meg fri en dag fra jobb, og bare sitte utenfor showrommet deres og vente. Vil bare ha denne saken ut av verden. Andre med samme problemer? Hva skal man finne på for å få kontakt med dem?
  14. Nei, for all del, ikke kjøp uoriginal chip! Bruk Toyota sin originale chip, så har du fortsatt motorgarantien i behold. Stikk en tur på Toyota, og snakk direkte med noen av verkstedgutta, og hør om de er int i å skaffe en sånn billig.... Slik at du unngår HK-avgift og alt det der, da Toyota Norge er pliktig til å melde i fra til myndighetene om event chiptrimming... Sjekk ut http://www.tte.de For mer info om chippen...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår