kodvaag
Bruker-
Innholdsteller
179 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om kodvaag
- Bursdag 11/28/1975
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Suburban + 626
-
Biltype (eks Audi)
Chevrolet + Mazda
-
Årsmodell (eks 1995)
1996
-
Motor (eks 1.6)
5,7 + 2,0
-
Fylke
Vest Agder
Contact Methods
-
MSN
kodvaag@hotmail.com
-
Bosted
Kristiansand
kodvaag's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Noen som vet hvor resistoren til kupevifta sitter? Den virker kun på hastighet 1--3-4.
-
Samboeren har en kjempefin 1996 Mazda 626 GLe sedan 2.0i 116 hk med automatgear, klima, glassoltak, skinntrukket ratt og gearspak, rattbetjent cruicekontroll og 4 el vinduer. Bilen er bare er kjørt 78000km. (En tysk eier født 1916 fra 1996 til 2009) GLe tror jeg tilsvarer GLX plus mtp utstyrsnivå, men setetrekkene er ikke myk velur, heller litt grovere i stoffet. Automatgearet er 4 gear pluss lock-up. Når man kjører jevnt i 60 kmt så går den av og til inn og ut av lockup, og når man aksellererer svært mykt (forsiktig og jevnt) så gearer den litt opp og ned. Dersom man holder ca 70 kmt og oppover så er den fast inne i lockup'en ved jevn kjøring. Kickdown fungerer fint. Det kommer ikke kraftig rykk i bilen ved innlegging av D eller R. Det har aldri vært skiftet gearolje og filter på den. Kan det være det som skal til for å få den til å oppføre seg litt penere? Hvilken oljetype er det som skal til på denne kassa? Må det byttes pakning og filtersil også ved service? Er det best å la Mazda verkstedet gjøre service på kassa, har de utstyr til å flushe den med ny gearolje? (Det er vel noen automatkasser som ikke har tappeskrue på konverteren, ref erfaring med noen Mercedeser) Alle tips mottaes med takk!
-
Shell Helix AB 5W-30 helsyntetisk olje selges billig Jeg har 6 stk 1 literskanner med Shell Helix Ultra AB 5W-30 helsyntetisk motorolje til salgs. Står følgende på kannene: BMW LONGLIFE 01 MB 229.5 Alle kannene er uåpnet/nye. Jeg har nå bil som ikke skal ha denne typen olje, så jeg selger kannene billig. 500 kr for alle 6. Shell Helix i "Ultra" utgaven er den dyreste oljetypen fra verdens største oljeprodusent. Tror ikke det er lov å sende med posten, så oljen må hentes i Kristiansand.
-
Shell Helix 5W-40 helsyntetisk olje selges billig Jeg har 5 stk 4 literskanner med Shell Helix Ultra 5W-40 helsyntetisk motorolje til salgs. Alle kannene er uåpnet/nye. Jeg har nå bil som ikke skal ha denne typen olje, så jeg selger kannene billig. 300 kr pr kanne, eller 1100 kr for alle 5. Shell Helix i "Ultra" utgaven er den dyreste oljetypen fra verdens største oljeprodusent. Tror ikke det er lov å sende med posten, så oljen må hentes i Kristiansand.
-
Heisann! Pappa har denne Citroen Jumper bobilen: Den har cruicecontrol: Cruicecontrollen funker ikke som den skal, tror jeg. Når du kjører med cruicecontrollen innkoblet i 80 km/t og ruller ned en bakke og kommer opp i 85 km/t så fortsetter den i 80 km/t på neste slette. Dersom utforbakken er så lang/bratt at du kommer opp i 90 km/t så går cruicecontrollen av. For å få bilen til å gå på cruicecontroll igjen må du enten trykke på set eller resume. Sånn skal det jo ikke være? Har cruicecontrol både på Mazda Miata og VW Transporter og der opprettholder cruicontrollen farta på neste slette. Her er noen flere bilder av bilen, bobilenes svar på sportsbil. Lakkerte fangere og ekstra skjørter, rails og originale aluminiumsfelger. Skinn/alacantara seter, ac, 6 gear osv. Pappa syntes ok fart på autobahn var 140km/t, den forrige bobilen likte han ikke å kjøre over 85km/t med. (ikke pga motor men pga stabilitet ved litt sidevind)
-
Titt tei, her er jeg!
-
Hmm... finn datostemplinga på bilbatteriet.. er det noen år gammelt, prøv med et annet batteri.
-
Du glemte en "e" bakerst i navnet til jobben min... En annen dust som har sladda inn i ene hjørnet på bygningen vår der oppe. Kjør pent, i hvert fall nære bygget... :thanks Pass opp for raske varebiler der oppe :hailvw
-
PS trådstarter: Siden du nå kjører firesylindret japsestasjonsvogn med automatgear og minste motoralternativ, må jeg få be om at du fjerner både VR6 og VW logoen fra avateren din. :)
-
Dette er feil. En bil med tyske/utenlandske prøveskilter er ikke lovlig å kjøre for en nordmann i Norge! Gjør du dette, og blir tatt av Tollvesenet, forfaller engangsavgiften til betaling. Dersom du importerer en bil, med tyske prøveskilter, så får du tillatelse til å kjøre bilen dit den skal lagres inntil registrering finner sted. En tysk bil med prøveskilter er for det norske avgiftssysteme ikke noe forskjellig fra en hvilken som helst utenlandskregistrert bil, blir den kjørt av en nordmann i Norge er det unndragelse av engangsavgift. Det som gjelder tyske prøveskilter spesielt: Har de rød stripe er de lovlige utenfor tyskland (men ikke for nordmenn i Norge, dansker i Danmark osv) Har tyske prøveskilter gule striper er de ikke gyldige utenfor Tyskland uansett. (begrenset forsikringsdekning, billigere skilter)
-
Rød MAZDA mx5 med hvite striper stjålet natt til idag. 25.11
emne svarte i kodvaag sin el`satanical i Opplysningen
Holder utkikk i Kristiansand. -
Avgiftsmessig bør man, i Norge, kjøpe en bil på grønne skilter, som har mulighet til å sette inn baksete etter noen år. På denne måten får du staten til å ta en del av verditapet for deg, i og med at du betaler bakseteavgift først når du trenger det. Denne avgiften reduseres med 10% for hvert år du kjører på grønne skilter. Det er dumt å kjøpe en bil med grønne skilter, som ikke har mulighet til å sette inn baksete. Så, på tross av utseende, så hadde jeg, i din situasjon kjøpt en 4 dørs pickup, som har plass til ordentlig baksete.
-
Nybilavgift: De skal jo ha inn så og så mange penger alikevel... Syntes de burde fjerne avgift på vekt og ytelse, og øke avgiften på utslipp. Da vil kvalitetsbiler med supergode motorer, f.eks. nye bmw dieselbiler bli billigere, og drittbiler med høye co2 utslipp bli dyrere.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.