Gå til innhold

mortens

Bruker
  • Innholdsteller

    136
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mortens

  • Bursdag 11/26/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    bryne

mortens's Achievements

  1. nå er ikke kassa noe problem for denne bilen det er snakk om her siden det var en manuell.. uansett er disse bilene godt sammenskrudd og motorene er så godt som skuddsikre med "vanlig" vedlikehold. det som ødelegger for veldig mange S'er er at dem er ihjelkjørt av "drittunger" (unnskyld uttrykket). førsteinntrykket forteller vel mest om bilen egentlig, det som kan være greitt med en slik bil er jo å sjekke servicehistorikk, sjekke bremser, registerreim, oljeskift/filterskift, knirk/lyder fra bærearmer/foringer osv osv som sagt: er disse bilene bevart på en normal måte, holder dem lenge... edit: jeg betaler forresten 6200,- i året på min
  2. jeg har kjøpt meg en S6, og skal da selge min A6 2.5 tdi me 140hk, 6 gir, klima og sort skinn recaro interiør. bilen har grei historikk, og både registerreim og pumpereim er byttet på bilen har forøvrig sendt deg en PM
  3. jeg gikk fra en 2004 touran med 2.0 tdi dsg til en 96 a6 2,5 tdi...må si at jeg er imponert av både komfort og kjøreegenskaper til den gamle audien....når det gjelder motorstøy er den helt fraværende på audien (i motsetning til touranen....selv om den var 9 år nyere)
  4. du kjøper en isolatorblokk til det andre batteriet....snakk med din lokale bilstereosjappe
  5. jeg har kjøpt orginale oljefilter til 80 spenn (riktig nok ikke til A6) med regner med at det samme filteret......ser ikke noe poeng i å spare noen få kroner på en såpass viktig bestandel
  6. får jo chippa 140hk til 170hk eller.no.....bare en tankte :D
  7. dem går ikke om hverandre.....C4 har mcphaerson oppheng, 4b har multiknirk
  8. den har andre dyser, annen ecu og annen turbo....ikke annet innsprøytningssystem
  9. mortens

    stylig

    får frysninger på ryggen når noen vil jåle til en så pen bil chicken
  10. før du spør slike spørsmål burde du kanskje sette deg inn hvordan er turbomotor fungerer, det saken mye lettere for deg... og for å avløse de andre seriøse svarene du har fått på tråden din: så har wastegate og by-pass (i visse tilfeller kalt dump-valve/BOV) helt forskjellige egenskaper/funksjoner og kan ikke kombineres. din bil har en stk wastegate på turboen, og en stk by-pass ventil lokalisert rett etter turboen... wastegate har til funksjon å regulere ladetrykket (som navnet sier slipper du ut eksos som er til overs etter at ønsket ladetrykk er oppnådd) by-pass eller dump har til funksjon å slippe ut overtrykk som "står" igjen mellom turbo og gass-spjeld, dette for å skåne turbo og hindre "back-spin" og en vil på den måten få raskere spool-up på turbo etter girskift
  11. mortens

    Kjørelys

    jeg har ikke heller lys i konsoll på min, selv om den er norsk....må slå på lysbryteren
  12. mortens

    Kjørelys

    joda, det går fint det.... en fikser det rett innforbi selve lysbryteren be din lokale VAG forhandler vise deg hvordan det gjøres (det gjorde dem for meg når jeg hadde passelaten)
  13. barn og vinkelsliper altså ;) mvh morten som har KW høydejusterbart og slipper å kappe
  14. det går ikke opp mot mfd nei, har ikke sjekket mulighetene om evt bytte dette, men i utgangspunktet driter jeg i den funksjonen mp3 er ikke noe problem for meg da jeg har cd-skifter i midtarmlene
  15. skal du ha pioneeren må du kjøpe deg ombygningssett som går fra org. dobbeldin til enkel din jeg skal kjøpe navi på ebay til 6k på sikt
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår