Gå til innhold

rotaryrocket

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rotaryrocket

  • Bursdag 06/18/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Drammen

rotaryrocket's Achievements

  1. Sitter på Gardermoen nå... det er veldig grått, var greit når vi kom.. har regnet litt..
  2. Hvor kan man finne informasjon om dette? Er det om ei uke? lørdag 19. juni? Da er det jo en dag på stripen på gardermoen. passer dårlig for min del (ikke er bilen klar heller). -- frode
  3. Røyk aldri noe kasse. Først røyk mellomaksel frem til fordiffen. Denne fikk vi fiksa på et lokalt verksted. Kjørte et drag uten problem (tidtakning funka ikke, men tror vi havna på rundt 11). På den andre repa blei mellomaksel til bakdiffen rivd i to. Røret blei altså vridd i filler. Lagde et pent hull i tunnellen og reiv av en bremseslange i samme slengen. Denne endte på 11.4 tror jeg, og 191km/t over mål. Er ikke helt sikker. Får få laget noe bedre til neste gang.. -- frode
  4. Tenkte på imsa tidlig på 80-tallet. Veit at audi kjørte med turbo i imsabilene sine. "Turbo" Karlsen hadde en finger med i spillet der. -- frode
  5. Satt på i bilen da det skjedde. Brant i motorrommet, så flammene i hullet til giroverføringa. Gjengene til fuelrailen hadde ryki, o-ringen som tetter dysa mot fuelrailen til sylinder nr 5 blei trykt ut slikt at det lakk bensin ut i motorrommet (les: rett i fordeleren). I samme slengen så blei det vel litt panikk og bomgiring med tilhørende overrus (ledningen til girindikatoren til girkassa brant jo opp) slik at en ventilskims på den ene eksosventilen spratt av på sylinder nr 1. Vi fikk reparert ledningsmatta, gjenga opp festet i innsuget og start på bilen igjen utpå kvelden. På søndag så løsna det noen bolter på mellomakselen til bakdiffen. Denne var det bare å skru på igjen etter litt leiting etter bolter som passa. Gikk over det meste av bolter i samma slengen. Kjørte noen runder seinere på dagen og blei svartflagga pga støy. -- frode
  6. Imsa var NA, derfor lav oktanverdi. Med turbo så ville det vel funka dårlig..
  7. Så du kjørte. Så ikke ut som noe rakett akkurat, er det 195hk utgaven? -- frode
  8. Jeg for min del mente jo ikke å si at en wankel SKULLE ha så lav oktanverdi som mulig. Men det er tilfelle at de kjørte med 78 oktan eller noe i den duren under IMSA i USA.
  9. Det er vel ofte pga tenningbank man monterer vanninnsprut. Har ikke nødvendighvis med høy effekt å gjøre. Våre motorer er jo som kjent veldig ømfintlige for slikt så da er det vel egentlig billig forsikring å sprute inn litt vann :) -- frode
  10. Det med 78 oktan gjelder kun på biler med sugemotor. Husker ikke nøyaktig grunnen, men det har noe å gjøre med hvor fort bensinen antenner tror jeg. Har fått med meg at de kjørte med lav oktanverdi i IMSA seriene i USA ihvertfall. Centerforce skal være bare saker etter det jeg har hørt. Så lenge det er ei dyse som skal monteres før gass-spjellet, og det ikke er noe spesielle greier for otto-motorer så skal det ikke være noe problem. Aquamist skal være bra saker og det har vært kjørt på rotasjonsmotorer før (har tanker om å anskaffe dette selv) -- frode
  11. Jeg har kjøpt et komplett overhalings sett fra http://www.rotaryaviation.com Det har vært meldt om noen problemer med apex sealene som følger med i settet. Hadde problemer med en corner seal, sendte mail til de, og 4-5 dager etter hadde jeg en ny corner seal og et helt sett med nye "reviderte" apex sealer (uten at jeg ba om det) i postkassa. Tror settet kom på ca 7000 inkl frakt når jeg handlet. Edit: Mazda i Norge har for min del lite samarbeidsvillige. Spurte de om corner sealen over, og den kunne de kanskje få fra Belgia. Kom på ca 500 kr (!).. -- Frode
  12. rotaryrocket

    20b i rx7?

    Mye jobb og mye penger, men klart det hadde vært kult. Veit ikke hvor medhjelpelige mazda er med tanke på ombygging. Noen som har fått godkjent 1ste generasjon med turbo i Norge? Godkjent ombygd altså, ikke eu-godkjent :) -- frode
  13. er det ikke like greit å kjøpe ei ny pumpe? KRB Trading har 160l bosch-pumper til en grei pris.
  14. ja, har tenkt på det og. blir nok en kombinasjon. -- frode
  15. klart det er gromt. Jeg kjøpte et slikt ebay-manifold. Det var til FD og turbinhuset på turboen kolliderer med nedre del av innsugsmanifoldet. Prata med KRB om dette, han holder til ca 10 min unna. Han sa vel noe sånt som at "når det ikke har kosta mer enn 1800 kr så hadde jeg driti i det og fått lagd til en spacer". Tror resultatet skal bli bra!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår