Satt på i bilen da det skjedde.
Brant i motorrommet, så flammene i hullet til giroverføringa. Gjengene til fuelrailen hadde ryki, o-ringen som tetter dysa mot fuelrailen til sylinder nr 5 blei trykt ut slikt at det lakk bensin ut i motorrommet (les: rett i fordeleren). I samme slengen så blei det vel litt panikk og bomgiring med tilhørende overrus (ledningen til girindikatoren til girkassa brant jo opp) slik at en ventilskims på den ene eksosventilen spratt av på sylinder nr 1. Vi fikk reparert ledningsmatta, gjenga opp festet i innsuget og start på bilen igjen utpå kvelden.
På søndag så løsna det noen bolter på mellomakselen til bakdiffen. Denne var det bare å skru på igjen etter litt leiting etter bolter som passa. Gikk over det meste av bolter i samma slengen. Kjørte noen runder seinere på dagen og blei svartflagga pga støy.
--
frode