Gå til innhold

ALJ_GSi

Bruker
  • Innholdsteller

    2,004
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ALJ_GSi

  • Bursdag 02/15/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil og bilstereo
  • Modell (eks S4)
    Astra J ST
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    2011
  • Yrke eller sivil status
    ICA
  • Motor (eks 1.6)
    1,4T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Kommer litt etter litt
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.atbstyling.tk
  • Bosted
    Lillestrøm

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ALJ_GSi's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Standard feil på denne motoren, ligger flere tråder om det her, blandt annet Milla sin.
  2. Prisen jeg fikk fra Opel verksted var i hvertfall det halve, men ja, du kan kjøpe brukt eller du kan sende den du har til rep. Kontakt http://invotec.no/ det er det enkleste. Hvis du skal kjøpe brukt er det best å kjøpe styreenhet, startsperre modul og nøkkel fra samme bil. Grunnen til dette er at det er sikkerhetskoder på alt sammen. Hvis du ikke får kjøpt alt det må styreenheten nullstilles før den taes ut av delebilen. Dette må gjøres med en tech2.
  3. 1,9 er absolutt det beste valget. God og sterk motor. Sjekk at det er skiftet egr ventil. Det er ett problem at disse blir småkjørt og derfor sotet igjen. Er du flink til å dra på litt en gang i blandt og gi den en langtur så kommer du aldri til å få problemer selv. Ellers er det ikke mye jeg vet om som skal være feil på disse bilene.
  4. Du kan åpne trekket på baksiden av sete. Er ett stag som går ned til en arm bak det hjulet som du justerer vinkelen på seteryggen
  5. At bilen ikke klarer å holde oppe turtall er ett tegn på motorstyreenheten ja. Lyser TC (traction controll) lampa di når motoren kvæler seg? Min kunne fint kvæle seg mens jeg kjørte også. Jeg fikk feilkode på ABS når jeg koblet til diagnose apparat, den sa noe om at motor mister dreimoment. Styreenheten er dessverre en svakhet på x18xe1 motorene, men det må ikke bli dyrt å bytte. Det billigste er hvis du kjenner en opelmekanikker som har tilgang til Tech2, da kan du kjøpe en brukt. Det nest billigste er å sende den du har til http://invotec.no/ De åpner den og reparerer. Da trenger du ikke å bruke Tech2. Det er ganske lett å demontere delene du må sende inn til invotec selv. Rep av hjerne koster 5.250,-
  6. Dette er ikke typiske feil med motorstyreenheten nei, da hadde bilen din fusket og stoppet opp
  7. Hmm det var da veldig mye elektriske feilm på en gang. Kanskje du har mus i dasjen som spiser ledninger:) Litt jobb er det, men er ikke så vanskelig ta ut hele midtkonsollen og sjekke ledninger bak der i hvertfall
  8. Standard Astra G feil. Det er varmtvannskrana som har røket.
  9. den er til venstre for sigarett tenneren i midtkonsollen
  10. ettermontere kan du glemme. Men sjekk om hun har usb tilkobling i bilen, er standard på en del biler som blir hentet inn. Da kan du styre alt fra rattet.
  11. Nei, du vil jo ikke ha dritten inn i motoren mens den går. Jeg brukte filler til å tørke ut all soten.
  12. Har du dyttet pinnene langt nok inn da så låsen som holder spillern åpner? Trenger forsåvidt ikke pinner engang, jeg brukte tynne umbraco
  13. Det får du nok ikke fordi du må ha ut spillern for å få løs skruene til midtkonsollen som spilleren sitter i
  14. ALJ_GSi

    Xenon kit

    ja, har montert på både FK lykter og ett annet sett med uorginale lykter. Anbefaler ikke å gjøre det på orginal lyktene da de sprer for mye.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår