-
Innholdsteller
145 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om robhaugen
- Bursdag 12/30/1975
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
300E
-
Biltype (eks Audi)
Mersje
-
Årsmodell (eks 1995)
1986
-
Motor (eks 1.6)
3.0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
nei
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Tromsø
robhaugen's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Autotransport.no kosta 5100 fra drammen til tromsø for 3 uker siden.
-
Norwegian Performance 2005 OsenWorks siste.
emne svarte i robhaugen sin Mark1 i Bilder og videoer av biler
Fikk filmen min i dag. Veldig fornøyd. En ting som kunne vært annerledes og det er to ting. Den kunne godt vært myye lenger. Det var to ting. Jeg er såklart ekstra fornøyd med filmen siden jeg fikk meg en tur med Bossan? sin Escort på september treffet så stor takk til deg Ronny og takk til meg som vant ;-) -
værsågod. godt å komme til nytte :) :thumb
-
Siden jeg er en nerd lagret jeg alle de bildene (tror det var alle ihvertfall) og har alle de.. Så derfor la jeg ut en zip med 30 bilder og 1,4 megs til nedlasting HER (høyre-klikk, lagre som osv)
-
bra. mission accomplished da. :peace:
-
Grei forklaring? hvor grei skal jeg være? ;) Coilover har demper og fjær i ett. dvs at fjæra er montert over demperen og er derfor "ett". Coilovers har ofte justering på høyde og hardhet og noen ganger mere enn det, men da koster de gjerne en god bruktbil hver.. Coilovers er oftest stivere og mer ukomfortable til daglig bruk og er beregnet på race/rally osv. Det går an å få fjær med forskjellig "hardhet" slik at man får alt mellom en ukomfortabel bil og en skikkelig ukomfortabel bil.. :D det brukes forskjellige fjærer i forhold til underlaget.. grus, asfalt osv.. Hva som er bra med de forskjellige er det vanskelig å svare på siden det er en heeel del forskjellige merker på markedet. Har hatt AVO selv og det er billig coilovers.. brukbare men ikke mer. GAZ er også et relativt billig merke og de skal være et par hakk bedre enn AVO. men AVO har visstnok bygd om sine siden jeg kjøpte.. Det fins andre merker som LEDA, Bilstein, FK, Tein, Øhlins osv men det kommer an på hvilken bil du skal ha det på og hvilken prisklasse..
-
FSR Drift Day - Mandag 5. september kl. 1600
emne svarte i robhaugen sin Shakotan i Biltreff/aktiviteter
Ikke at jeg har så mye med det å gjøre men det at FSR må/skal refundere penger for folk som ikke får kjørt av diverse grunner må da være helt unødvendig?... Hvis bilen bryter sammen eller lignende er det vel ikke arrangørs feil? Jeg har vært og kjørt på 2 treff og på det siste fikk jeg kjørt 3 runder før problemer tvang meg å bryte. Jeg hadde ikke under noen omstendigheter tenkt å kreve arrangør for de pengene jeg måtte betale for å få kjøre den dagen. Var jo mitt eget ansvar at bilen ikke holdt.. Sier ikke at f.eks han med girkassen krever penger tilbake men det er jo tydeligvis endel som gjør det.. Så til neste gang, IKKE gi tilbake penger såfremt det ikke er arrangørs feil at noen ikke får kjøre.. Det er jo nemlig et sjansespill å arrangere et sånt treff og da syns jeg de som gidder å gjøre det skal ha litt igjen for arbeidet. -
jeg mente at du er inne på noe... :) jeg har lyst å ødelegge de f... boksene hver gang jeg kjører forbi de.. og har tenkt ut ganske detaljerte måter å ødelegge de på..:)
-
Facts om E30 M3? Here we go.... Motor: 4-syl rekkemotor med støpt blokk og alutopp, 5 rammelager. Boring x slaglengde: 93,4 x 84 mm Sylindervolum: 2302 cc Komp. forhold: 10,5:1 Ventilsystem: Doble overliggende kamaksler Ant. vent pr syl: 4 Kamakseldrivning: Kjede Tenningsystem: Elektronisk Innsprutsystem: Bosch Motronic Effekt: 195 hk DIN v 6750 rpm. Max NM: 230 Nm v 4750 rpm Kraftoverføring Type: 5 trinn manuell Utveksling: 1 gir. 3,72 2 gir. 2,40 3 gir. 1,77 4 gir. 1,26 5 gir. 1,0 revers. 4,23 bakaksel: 3,25 clutch: Enkel tørrlamell Hjuloppheng Foran: MacPherson med krengingshemmer, "antinigningssystem" Bak: Skrått bakover vinklede lenker med spiralfjær, krengingshemmer, "antisettingsystem" Styring Type: Tannstang Ikke-progressiv servo 3,6 omdreininger fra start til stopp på ratt 15 tommers lærratt Bremser Ventilerte skiver foran, solide bak. ABS 280/282 mm dia på skiver Felger og dekk Smidd lettmetallfelg 8 x 16" BBS Dekkdim. 225/45-16 Mål og vekt Lengde. 4365 mm Bredde. 1680 mm Høyde. 1370 mm Hjulbase. 2565 mm Sporvidde. 1412 mm foran, 1424 mm bak Vektfordeling. 51,4 foran, 48,6 bak Akselrasjon 0 - 50 km/t: 2,9 sek 0 - 80 km/t: 5,6 sek 0 - 100 km/t: 6,8 sek 0 - 160 km/t: 19,2 sek Toppfart: 230 km/t Gjennomsnitt 1,2 liter pr mil. Var det nok fakta?;) Dette gjelder BMW E30 M3 fra 1988
-
:cool: til det han sa....
-
De sa på Pedersens at buret ikke passer pga takluke men det går jo an å modde det.. men det er jo litt unødvendig dyrt å kjøpe et sånt bur for så å bygge det totalt om.. :) fant en billig rørbøyer så det er egentlig det jeg vil mest, lage eget bur altså.. sveisekunnskapene er også relativt bra, men det er mer det praktiske med plass og sånt jeg lurer på.. finner vel på noe lurt til slutt.. :)
-
Det var det jeg også tenkte på.. ta et selvbyggerbur og så bare legge til det man vil og tror man trenger.. helt genialt :) bortsett fra at Pedersen bare hadde bur til 3drs Sierra uten soltak.. og da tenkte jeg at jeg likegodt kunne bøye meg et bur selv.. men det er jo greit å vite sånn ca hvordan det er med plass osv.. så hvis du har litt bilder av buret hadde det vært kjekt.. tenker på hvor store klaringer osv det er..
-
jeg skjønte hva du mente.. :) men jeg tenker hvordan det blir når man skal montere et multipunkt sveisebur.. dvs et bur med mange punkt som skal sveises inn i bilen..
-
Er det noen som vet hvordan man skal gjøre det når man monterer evt bygger et multipunkt sveis inn bur? Det jeg tenker på er hvordan det blir med sveisepunktene på "baksiden" av buret. hvor mye klaring er det/bør det være på sånne bur for at man i det hele tatt skal få plass til å sveise de sammen?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.