Gå til innhold

Turboed1

Bruker
  • Innholdsteller

    3,106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turboed1

  • Bursdag 01/05/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorbygging på full tid...
  • Yrke eller sivil status
    Motorbygging,trimming og sånt..

Contact Methods

  • Website URL
    http://swr-performance.com
  • Bosted
    Lillestrøm

Turboed1's Achievements

  1. IE og Edge. Rart det skal være så vanskelig å få det til å funke på alle leserene.. ihvertfall etter så mange år siden første gang jeg klaga til Marius.. Vi har testa 95 også, der er Shell sin såkalte FuelSave definitivt verst. Helt standard Mondeo tenningsbanket seg nesten til døde og brukte 1.3 liter per mil, fylte "Miles 95" fra Statoil og gikk på 0.78... Men når vi testa 99'en var den bedre enn Esso, Statoil og Hy/tex sin... kanskje vi bare fikk en god batch? :) Jeg har ihvertfall fortsatt å bruke den 98'en, og kan ikke si at hverken bil eller sykkel går dårligere på den enn på andre fabrikater.. :)
  2. E85 er (R+M)/2-oktan på 96.85. Pga fordampningstemperaturforskjellen mellom sprit og bensin oppfører den seg dog som noe med bankefasthet rundt 112 oktan racebensin..
  3. Enkelt sagt: Den største du får plass til funker best. Men er det ikke noen 700-hk sak så er det ikke store kjøleren som skal til for at det hjelper. Dog er det viktig å ha nok rørdimensjon og fløde igjennom kjernen. Ellers blir det ketchup... :)
  4. Rart...når vi dynotestet bensin her, så kom Shell sin - den gang - 99 oktan klart ut som best, tålte mer tenning enn noen annen handelssuppe. (Brukervennligheten på Bilforumet suger så jævlig på visse nettlesere, kan ikke sitere innlegg eller kopiere tekst eller noe som helst. Prøvd forgjeves å sitere Einar oppi her. Vært sånn i årevis nå... :( )
  5. Stålnettingsfiltre er fine til å holde pukk og småfugler ute. Alt annet går rett inn...
  6. Enkelte ganger finner en mer fløde ved å senke ventilen litt i setet... :)
  7. Gammelt, men.. stort dieselforbruk, vasker vekk smørefilm i sylinder... lekk eller dårlig luftfilter... hvis den har gått helt uten oljetrykk burde jo lagrene dine vært toast. :)
  8. Eldgammel.. men kontaktpapir på rull fra Staples funker faktisk helt fint. Sitter bedre enn de der ferdiggreiene også.. :)
  9. Eldgammel tråd... men grunnen til at du bruker Argon på alu er så enkel som at du prøver å hindre kontakt med oksygen, som lager ei feit hinne av aluminiumsoksid på utsiden av sveisen. Den gjør det nesten umulig å få til en fin start uten å slipe vekk hinna først. Da funker det dårlig med CO2 som dekkgass... O2 er jo et hint. :)
  10. Hvorfor skal du ha rund tupp? Trenger du bredere sømmer..? Oftest - ihvertfall på apparater med "Square wave"-frekvensinnstillinger - sliper en den til en spiss. Da tenner den mer fokusert. Og hvis du tar i litt blir den rund uansett, av varmen... :)
  11. ..og jeg vil fremdeles gjerne kommentere her inne, men sitere, nei se det... :(
  12. ..og atter engang.. kan dere titte på "siter"-knappen for IE-brukere? Det er ikke engang marginelt interessant å svare på tråder her uten å kunne sitere på normalt vis uten bøttevis med cut n paste..
  13. ...og jeg kan stadig sitere meg blå uten at jeg får med sitatet når jeg skal svare på noe i forumet, noe som gjør postinga ganske så håpløs. Jeg kan da ikke være eneste som sliter på forumet med Win7 med siste IE her..?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår