Gå til innhold

JensL

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JensL

  • Bursdag 06/15/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Prelude
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    2.2 VTEC

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus

JensL's Achievements

  1. Nja, det er vel 4x108 boltsirkel på Escort Cosworth?
  2. Da er det på tide å selge go'hjula. OZ Superleggera trenger vel egentlig ikke noen introduksjon. Dette er virkelig flotte felger til gate- og banebruk. http://www.wheelweights.net mener at disse veier 15,2 pund per felg, som blir ca.6,9 kg. Det er ikke verst til å være en 17x7 felg. De nye Ultraleggera er faktisk tyngre (16 pund). Felgene er i svært bra stand, men noen små hakk og riper er det blitt. Ingen stygge kantkjøringsmerker, dog. Du må rimelig nært innpå for å se merkene. Se bilder for mer info. Si i fra om du vil ha fler og bedre bilder. Innpresset er ET45. Dekkene som sitter på, er Bridgestone Potenza S-03 i dimensjon 215/40. Jeg tviler sterkt på at det finnes vanlige gatedekk med noe særlig bedre grep enn disse. Du må antakeligvis over på R-dekk for å få noe bedre. De er bare inne i sin andre sesong, og har vært på bane 2 ganger. Siden jeg kjører som ei tante, er det mye mønster igjen. :-) Dette er dekk som tåler mye, så de burde ihvertfall holde et par sesonger med hard kjøring. Se bilder. Prisen er satt til SOLGT for 4 felger og 4 dekk. Jeg holder til rett utenfor Lillestrøm, og kan godt bringe i Oslo/Akershus området. Vil helst ikke sende felgene, men vi kan sikkert finne på noe. Bare si i fra om du lurer på noe. Her er forresten en fin oversikt over boltesirkler: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75912 Bilder:
  3. Jeg har ikke brukt akkurat den der typen, men på banekjøring med normal bil anbefales det sterkt å bruke oktanboost. Da blir motoren utsatt for mye hardere bruk, og den minste banking eller tikking er svært ugunstig. Jeg synes også at Honda'en min ble merkbart kvikkere med oktanboost på tanken. Det er ikke natt og dag forskjell, men merkbart, mest på resonsen. Det kommer nok veldig an på motoren. Tror ikke det er noe vits å putte i en sånn flaske hver gang du fyller, men skal du på bane, er det ikke noe å tvile på.
  4. Jepp, helt sikker at det trengs presse. Sjekket bruksanvisningene som fulgte med til foringene mine, og der står både gammel gummi og "shell" skal trekkes ut. Den gamle hylsa skal ikke brukes om igjen. Det står t.o.m. "Hydraulic press will be needed", eller no sånt. Dette gjelder alle foringene jeg sjekket papirene på. Som sagt, det kan jo være at det er forskjellig på min bil, men delenumrene er like på de fleste foringene til både 4. og 5.generasjons Prelude. Smøring trengs definitivt, og det følger med en del guffe i settet. Merk at det finnes både røde og svarte Energy Suspension foringer. Der de svarte inneholder grafitt for ekstra smøring. Skruestikke gidder jeg ikke prøve engang. Stadig ingen som har et lite verksted til utlån? :-)
  5. Jeg har brukt Jacobs Auto-Supply på mesteparten, og http://www.suspension.com på de litt mer sære foringene.
  6. Det er meeeget kjekt med en bukk for å heise opp bilen. Og jo, du trenger pressa. Jeg har fått satt på 3 foringer i bakstillingen allerede, og har sett litt nærmere på de foran. Og her skal man trekke ut hylsa som er rundt foringene. Det greier du ikke uten ei god presse, for de sitter steike godt fast. KANSKJE man kan greie seg med ei god skruestikke, men da skal du ha mye tid, og enda mer tålmodighet. For å trykke foringene inn, går det stort sett greit med ei vanlig skruestikke. Merk at dette er på 5.generasjon Prelude, men tror ikke det er så annerledes på din 4.gen.
  7. Jeg har bestemt meg for å bytte alle de gamle foringene med nye Energy Suspension poly-foringer. Men det er ingen liten jobb, gitt. Og jeg er ikke mekaniker, og mangler verktøy (spesielt den hydrauliske pressa). Er det noen som kan hjelpe meg å få satt på dette på kveldstid eller i helgene? Helst sånn nogenlunde i Oslo-området. Det er ikke aktuelt å få gjort dette på et vanlig verksted, da det er tidkrevende, altså svinedyrt. Bilen er en Honda Prelude 1997. Noen som kan hjelpe, eller kjenner noen som kan?
  8. Joda, motoren har gått som en klokke hele tida. Hva er egentlig storyen bak denne motoren? Er det samme som har vært brukt i senere Opel'er, bare med innsprøytning? Den likner fælt, ihvertfall.
  9. Takk for tipset angående bilde! Det funket meget bra. Manta'n er ikke registrert, men det er vel ikke allverdens i omregistreringsavgift? Rundt tusenlappen, eller?
  10. Hei! Det ser ut som jeg må kvitte meg med min gode gamle Manta. :-( Kan noen av dere hjelpe meg litt med å finne ut hva den er verdt nå? Jeg har eid den siden 1991, da var den gått ca.66.000 KM. Den har stått lagret de siste 2 årene. Dette er bilen: - Opel Manta B 1.8S GT (90 HK) 1987 modell - KM-stand: ca. 140.000 km (garantert) - Farge: Hvit - 4 trinns manuell girkasse - Original takluke - 2 sett hjul, vinterdekkene er Michelin Maxi-Ice som er kjørt svært lite. - Lite rust - Full service, med bytte av registerreim, for 2 år siden. Ingen spesielle anmerkninger. - Originale tåkelys Den er beholdt original, bortsett fra følgende: - Runde frontlykter - 15 tommers Speedline sommerfelger (med 205/50 dekk) - 2 tommers eksosanlegg - Sachs dempere, bare gått noen få 100 mil. - Moderat senkesett, 3-4 cm. - Byttet høyttalere bak. Rust: Til å være en 18 år gammel Opel, er det ikke så ille. Det er litt overflaterust bak hjulene, og helt nederst. Ellers er det noe rust ved bakre jekkfeste som antakeligvis burde sveises. Absolutt ingen stor jobb. Som sagt, så har jeg hatt den de siste 14 årene, og har tatt godt vare på den. Det er blitt svært lite vinterkjøring. Jeg tror den er i sjeldent god stand til å være en Manta. Hva tror dere jeg burde ta for denne? Mvh J
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår