Gå til innhold

Go-like-hell

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Go-like-hell

  • Bursdag 02/01/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    På 2og 4

Go-like-hell's Achievements

  1. Jeg har byttet sikringene, men det har likevell ikke hjulpet noe... Har bare bare blitt mer forvirret av alt jeg har prøvd... Leverte den inn på et vanlig verksted, men de kunne ikke fikse det heller. Noen grunn fikk jeg ikke utenom printkort og ledninger, men anbefalte merkeverkstedet, så der skal jeg i morgen... Slapp da å betale noe, slev om de gikk i gjennom pærer og ledninger... :) Ja, jeg mener nok det. (+ til -)
  2. Sikringene røk, men ikke før skaden var gjort... :( Ja, det har vært folk nedi der før pga det 3 bremselyset oppe i ruten er tyvkoblet inn på det venstre og det er ikke et standard lys... Bilextra el. kanskje jeg på en eller annen måte har klart å koble pluss til pluss? Det er da jævlig med strøm i et bilbatteri... Husker bare en gang det lå et batteri i nøkkelskålen hjemme... Slikt som du har i røykvarsleren. Det hadde på en eller annen måte komt bort i en nøkkel, slik at strømmen gikk fra pol til pol, skulle kjent hvor hvarmt det var. Fikk nesten brannsår og det var svimerke nedi treskålen... Det var et vanlig røykvarsler batteri, hvordan tror du da et bilbatteri er i forhold?
  3. Ja, det var de jeg mente... Men, jeg fant igjen den testen. Det viste seg at det ikke var philips som var best, men GB EuroBlue... Philips sine kom på 3 plass... Slik er rankingen i testen: 1 plass. GE SuperBlue 2 plass Osram CoolBlue 3 Plass Philips BlueVision Her er utdraget fra en artikkel fra dinside om Philips sine blå pærer... "Uansett, det tok ikke lang tid før lyspæreprodusentene fant ut at xenon-lyktene skapte et marked for halogenpærer som gir et xenon-lignende lys. Blant annet lanserte Philips sine såkalte Blue Vision-pærer allerede i 1998. Disse pærene har en farvetemperatur på 3.400 Kelvin, noe som gir en xenonlignende, blåhvit lyskjegle. Andre generasjon Nå er andre generasjon Blue Vision på markedet. De nye pærene har en farvetemperatur på 4.000 Kelvin, noe som gir et enda hvitere lys. Dette skal ifølge Philips gi svært god sikt og mindre belastning på førerens øyne. Selv om de nye Blue Vision-pærene ikke gir et like godt lys som xenonlykter, gir de et bedre og mer naturtro lys enn ordinære halogenpærer. Og i tillegg kan du jo innbille naboen at du faktisk har anskaffet deg xenonlykter. "
  4. Jeg snakker om printkortene som sitter på baksiden av lyktene på bilen min... ledningen er brent enkelte steder, ja. Har ikke sjekket hvor mye som er brent, men litt er det. eneste som fungerer er blink, rygge og 1 kjørelys. Alle 3 bremselys og det ene kjørelyset har tatt kvelden. Prinkortet er smeltet enkelte steder... Da jeg holdt på med å monter inrettningen, holdt det på å ta fyr bak i der...
  5. Slik som lynene oppå panseret på denne bimmeren?
  6. He, he... Ja, jeg vet at blå glass på lysene og slike lyspærer er to forskjellige ting... Det jeg lurer på er punkt 1. Går det an å få tak i lyspærer av typen xenon-look, som faktisk ser ut som xenonlys? Har prøvd biltma sine e-merkede H4 60/55W, men ble ikke imponert. Punkt 2. Lurer på å kjøpe ekstralys (1000 metere). Lurer på hvis jeg kjøper noen med blått glass, om de ligner på xenon...
  7. Lurte på dett med xenon-look lyspærer. Har selv prøvd et par slike fra Biltema, men ble ikke så imponert over effekten. Lyset ble hvitere, men det så ikke ut som xenon akkurat... De pæren jeg kjøpte var H4 & 60/55W, ville jeg fått bedre effekt ved å kjøpe de som ikke var e-merket, eks. 100/90W? Eller er det andre produsenter som lager bedre xenonlook pærer? Har hørt at Philips sine skal være de beste, men gidder ikke å spander masse på ting jeg ikke vet om fungerer... Noen som har erfaring med dette? Lurer også på å montere noen 1000-metere bak grillen. Lurer på å legge inn en enkel bryter, gidder ikke å stresse med å koble til fjernlys, selv om jeg vet det ikke er lovlig på den måten... Lurte på noen med blått glass, hvordan blir lyset med de? Blir det nesten som xenon?
  8. Jeg har vært så flink å klare å kortslutte baklysene mine da jeg skulle leke hobby elektrikker. For å si det slik, ikke kjøp tailpipe med lys! Prøvde å fikse det selv, men det ble bare verre... Nå må jeg bytte begge printkortene og flere ledninger. Vil ikke røre lysen bak mer, så nå levere jeg den inn til verkstedet. Noen som vet hva et vil koste å trekke nye ledninger? Printkortene er ikke noe problem, de kan jeg skifte selv og få netsen "gratis" hos høggeren....
  9. Har alltid lurt på dette med eksospotter. Er det noen som kan gi en god forklaring på hvorfor biler har flere potter, og hvilken ulemper og fordeler det vil gi ved å fjerne eller endre dim på pottene? Vet at i prinsippet så trenger ikke en 4-takter eksosanlegg. F.eks. på en dragster, der er det bare noen raka rør ut i friluft. En 2-takter er det en hel "vitenskap" med... Alt kommer an på motstanden i potta, lengden, diameteren osv.. Ei 2-takts-potte bør helst ikke byttes til noe selvlagd..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår