Gå til innhold

B1ack_Mi16

Bruker
  • Innholdsteller

    115
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    405 & 205 Mi16
  • Biltype (eks Audi)
    Peugeot
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    1,9

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

B1ack_Mi16's Achievements

  1. Kan være det er noe forsterkningsgreier bare, samt det som stikker ned der er noe gjengehull og feste til varmeskjold.
  2. Du ønsker gjerne minst mulig volum i rørene før de entrer turboen for å få tidligere spool-up. 42mm ytterdiameter med rundt 1.5mm veggtykkelse er nok grei diameter på rørene. viktig å holde gasshastigheten oppe for å få kraftige pulser.
  3. Kan forøvrig legge til at jeg betalte ca. 700,- for pakningen min fra Cometic. Det kan lønne seg å handle flere samtidig dersom noen andre skal ha også, for frakta kan blir noen hundre...
  4. Side 31 i denne katalogen: http://www.cometic.com/catalogs/AutoCat04.pdf Der får du 3 lags stålpakning i alle tykkelser fra 0.7mm til 3.0mm. Burde duge.
  5. Altså.. den 1k lakken man kjøper på spraybokser er jo samme 1k lakk som man bruker når man lakkerer med sprøyte (så fremt vi snakker metallic her). Jeg har brukt sølv-metallig biltema lakk på sprayboks, og la på 2komponent DuPont klarlakk på toppen, fikk ikke noe reaksjon da, og klarlakken gjorde at resultetet ble meget blankt, fint og slitesterkt. Lakkerte bare noe smådeler med dette, men det så altså ut til å fungere finfint.
  6. På en turbobil så ønsker man da i alle fall at eksosen skal beholde temperaturen sin frem til den når turboen, så en varmeisolerende pakning mellom topp og eksosmanifold høre bare helt teit ut. Ikke at det vil ha noe å si uansett, for eksosen varmer opp både ventil, port/topp og grenøret _mye_, og en slik pakning vil nok ha mer som 0% virkning. Er også enig i at det blir bare tull å bruke på innsuget også, da er det bedre å få inn kaldere luft i utgangspunktet. Lufta blir også sugd såpass fort gjennom motoren (forutsatt brukbart gasspådrag) at den knapt nok rekker å forandre temperaturen på vei fra luftfilteret og inn forbi innsugventilen.
  7. Har du telt over og sjekket at det er korrekt antall splines? Jeg fikk en knute med en spline for lite engang, det funka heller dårlig :) Var til puggen dette da men..
  8. Jeg kunne nok vært flinkere til å drenere kompressoren ja, det skal jeg innrømme :) Får vel kanskje ta en runde med drenering og utskifting av luftfiltre nå snart. Vannavskilleren skal monteres stående/vertikalt, så samler vannet seg på bunnen og man kan trykke inn en liten slik pinne så vannet renner ut.
  9. Har i dag en slik skikkelig billig og bedriten vann/olje-avskiller fra Biltema som sikkert kosta noe slikt som 40 kroner. Vannspruten står jo regelrett ut av kompressoren når man blåser på med renblåsingspistolen. Hvor kan man skaffe vannavskillere som er hakket bedre enn denne biltemasaken, men som allikevel ikke koster noe særlig mer enn kr. 1000,- ? Har leita litt rundt på nett, men ikke funnet noe, og alle de jeg har funnet feks. på eBay er samme møkka som det Biltema selger :( Tips mottas med takk!
  10. Joda, det var 405'en min den. Men den er degradert til vanlig innsug og innsprut igjen pga. sinnsykt lydnivå og ressonans av innsuget. Bygger 205 gti fra grunnen av, med relativt heftig bur, stoler, belter +++ Motoren er også bygd opp fra grunnen av, men driver fortsatt å jobber med denne. Ventilklaring og kamjustering som står på programmet, for å få kontrollert at jeg har store nok ventillommer i stempel...
  11. Jeg ville personlig aldri montert bøttestoler og 4-punktbelter i en bil som ikke har bur. Du kan jo bare forestille deg en taking, der man sitter fastspent i stolene og ikke klarer å slenge seg ned. Taket kollapser og man får seg en sinnsykt kraftig smekk. Med vanlige belter kan man jo klare å kaste seg framover og til siden, slik at man kommer fra det relativt greit... Bare noe å tenke på...
  12. Jeg brukte Foliatech sin caliperlakk. Denne er 2komponent og blir veldig hard og blank. Brukte kompressord og sprøyte. SLik ble det:
  13. Jaså, vet ikke helt om jeg kjenner deg, men er jo noen som vet om den bilen jeg hadde tidligere ja.
  14. Det spørs vel helt om man er ute etter go eller show. For min del var det mest go og lite show som ble prioritert. Skal ikke senke dem for mye, da blir frostillingsgeometrien feil, og man ender opp med at man får mindre negativ camber under sving enn når man kjører rett frem. Man vil jo ha mer negativ camber ved sving, derfor viktig å ikke senke for mye.
  15. Det går nok med 17" også, men dekkene blir da veldig tynne. Her er bilde av min gamle med 195/45/16 dekk...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår