Det som skjer er at batteriet leverer strøm til anlegget og bilen forøvrig.
Når dynamoen begynner å lade, vil den levere strøm til batteriet, og den vil levere strøm ut til anlegget og bilen forøvrig.
Dersom bilen ikke bruker mer strøm enn dynamoen leverer, så vil strømmen samles i batteriet. Det vil si at den akkumuleres i batteriet. (Batteri = Akkumulator)
Når bilen bruker mer strøm enn dynamoen klarer å levere, så vil all strømmen fra dynamoen gå ut i bilen, samt at bilen vil tappe batteriet for strøm over tid. Bilen tar det den trenger, samme hvor det kommer fra.
Om dette forbruket varer over tid, så vil batteriet tappes ut helt og bli ødelagt. Men om forbruket varer over kortere tid, så vil dynamoen begynne å akkumulere strøm i batteriet igjen.
Det som kan være lurt i dette tilfellet er nok å finne ut hvor mye strøm forsterkeren trenger, og få tak i en dynamo som leverer tilsvarende mer strøm til bilen.