Ser ut som det er flere problemer på en gang her...
TPS og temperatursensor er nå byttet. Tror faktisk at ny TPS hjalp litt med tanke på IAC. Den opererer tilsynelatende normalt, men det er noe muffins ennå.
Har byttet alle tennplugger, de var blitt ganske svarte.
Motor går fint på høye turtall men ujevnt under 1500 rpm. Har koblet fra 02-sensor og bankesensor, som også er ny, mistenker at lekk i eksosen laget falsk bankesignal. Turtallet drev og jagde opp og ned selv ved rolig kjøring, men det ga seg uten bankesensor og 02-sensor.
Ellers har jeg koblet ut IAC slik at turtall ved varm motor ligger på rundt 1300 rpm, halvjevn gange, ved tomgang.
Men det er noe rart som skjer. Når jeg legger inn giret, går rpm ned til rundt 1000 rpm-veldig ujevnt, og deretter gradvis ned til motor stopper etter ca. 10 sek. Dette er jo ikke spesielt normalt. Jeg skjønner liksom ikke helt hva det kan komme av? MAP sensor? Vakuumlekk?
O2 sensor er koblet fra så den skulle ikke få lov til å gi noen falske signaler. Ei heller bankesensor.
Det bør jo være bra med bensintrykk i og med at bilen går som en kule ved fullt pådrag.
Ingen feilkoder blir lagret.
Noen tanker om dette?? Jeg begynner å *litt* lei av å feilsøke. angry2
Har desverre ikke mulighet til å koble til scanner, mangler ALDL-terminal.