-
Innholdsteller
317 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om turbotrondsen
- Bursdag 01/28/1989
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
406
-
Biltype (eks Audi)
Peugeot
-
Årsmodell (eks 1995)
2000
-
Yrke eller sivil status
NOV
-
Motor (eks 1.6)
2.0 HDI
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Eibach fjærer, 18" Zito ++
-
Fylke
Vest-agder
Contact Methods
-
MSN
benjamintrondsen@hotmail.com
-
Website URL
http://
-
Skype
turboxs1
-
Bosted
Kr.sand
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
turbotrondsen's Achievements
Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei. Kjører en 95mod S6 2.2TQ. Hver gang jeg starter bilen, lyser det røde utropstegnet i computeren. Ingen piping som jeg forstår mange opplever. ABS-lampa lyser IKKE. Men forrige eier byttet en abs-sensor og slettet feilkoder ifb eukontroll for et par mnd`er siden. Jeg opplever at jeg kan få full lås på alle hjul, altså ingen abs som kobler inn. Lampa slutter aldri og lyse. Opplever ingen andre tendenser, verken pulsering i pedal, hard pedal/myk pedal. Eller, den rister litt ved bremsing i høye hastigheter, men det er trolig litt skeive skiver... Noen som har vært borti dette problemet før? Har jo hørt litt om denne bomba, accumulatoren. Men skal den ha noe konkret med abs og gjøre? Jeg kan vel lese ut feilkoden med VagCom?
-
Hei. Jeg har hatt lignende problemer med min. Ladetrykket kom og gikk litt som det ville. Tilnærma livsfarlig i kryss hvor rask akselerasjon var nødvendig. For og sjekke litt gjør du følgende: Magnetventilen/ladetrykksventilen som sitter på torpedoveggen, der kobler du av begge vakuumslangene og kobler de sammen. Ta deg en kjøretur og se hvordan bilen oppleves nå. Du burde få masse turbotrykk og kanskje en motorlampe pga for høyt trykk. Jeg fikk det på min, men så er den chippet i tillegg... Nå vet ikke helt jeg hva som var feilen for min del, men jeg avdekket bla diesel i ledningsnettet da det ene stikket på dieseltemperatursensoren lakk.. Jeg tok ut gasspotensiometeret (det stikket nærmerst "hjulet" gassvaieren legger seg rundt i motorrommet). Gjorde dette rent, dynka det i 5-56 og satt det sammen. Gjorde samtidig rent luftmassemåleren med no skikkelig bremserens. Fysøren så mye bæsj det kom ut. Etter dette funka alt som bare juling, ikke vært et problem i ettertid. Lykke til! Gi meg gjerne et hyl om det gikk seg til! :-)
-
Jeg har selv en 406 HDI, 110hk`en. Facelift. Veldig fornøyd med min hvertfall. Peugeot har jo et rykte på seg for å produsere mye crap, men jeg vil påstå at de få svakhetene de har er småtteri i forhold til for.eks Passatene, da primært 3B karosseriet. Vil kanskje si den er litt slapp for mitt vedkommende, men det hjalp betraktelig med en liten boks under panseret. Forbruket er under halvliteren på blanda kjøring. Om du bestemmer deg for en slik, kan du jo kikke etter et par gjengangere: - Rust i fals under panseret, i området rundt panserlås. Fikk mitt nytt på rustgaranti. - Spissestagene bak pleier å ryke titt og ofte på disse. Kjøpte nettopp nye til min på Ebay. 200,- for begge inkl frakt.. - Airbaglampa blinker stort sett på de fleste, dette fikser du ved å lodde kablene forbi den oransje kontakten under setene. Utover dette har ikke jeg merket til no mer med min. Kjempefornøyd, god kjørekomfort og en driftsikker bil. Denne så ut til å være et greit kjøp, om du kan bytte et partikkelfilter sjøl. https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36915128
-
Enklere å bare ta vekk gulvteppet så vil du finne en ledig gjennomgang der styreakslingen går gjennom torpedoveggen. Bare ta ut gummiproppen og lage passende hull til kabelen. Vips, ferdig.
-
Gjennkjenning av biltype basert på bilete av glasskår
emne svarte i turbotrondsen sin Vegard74 i Annet bilrelatert
Kan minne litt om Ford Mondeo 07 --> stasjonsvogn. -
Opel Omega, Bmw 7-serie, finnes så mangt. Hva mer ser du etter i førstebilen da?
-
Såklart. Fordi om bilen ikke blir solgt ny lenger, vil jo ikke det si at det ikke finnes noen av dem på veien.. Du får jo kjøpt deler til for eks Peugeot 306? De blir heller ikke produsert lenger, men allikevel produserer det deler til de.
-
Javel? Hvor har du det ifra? Og det er jo ikke engang spesifisert hvilken motor han har, og attpåtil sier du motoren må overhales etter 200k?
-
Rister i gjennom hele bilen ved hard aks fra 0-40!
emne svarte i turbotrondsen sin JonnAdrian i Teknisk
Eller opplagringa til mellomakselen. Banker godt i bilen av det. Men det ser du om du tar ned akslingen. -
Jeg kjøpte en Peugeot 406 for noen måneder siden. Stasjonsvogn med en 2.0HDI motor og topp utstyr, til 40.000,- Gått 200k Er veldig fornøyd med bilen sålangt. Det er zinkgalvanisert karosseri på de, så rust er ikke et problem. Bilen går på 0,45 på blanda kjøring. God plass foran og bak, pluss et ganske så enormt bagasjerom. Fordeler med de er at det generelt sett er lite feil, motorene er evighetsmaskiner. God komfort, og lite støy i kupèen. Ulemper er at par svakheter de har; - Noe rust under falsen på panseret (der du tar inn hånda når du skal løfte det opp) Jeg fikk mitt nytt på rustgarantien. Bilen må ikke være eldre enn 12 år. Min var 11år og 11mnd da jeg fikk nytt! :-) - Sleperingen i rattet har en tendens til å tulle, da i resultat av ABS lampe som blinker periodisk. Ellers kan også ABS-ringene på stikkakslingen ryke. Ikke noen dyr affære igrunn. - Spissestag i bakstilling kan være en del som ryker litt fortere enn andre stag på bilen. - Håndbrekket kan bli litt slapt avogtil, men det er ikke et stort problem egentlig. Utover dette tror jeg ikke de sliter no særlig med svakheter annet enn disse. Alt i alt mye bil for pengene. Prøv å få tak på en HDI med 110hk med mest utstyr. Du ser det når det er el.stoler, kjørecomputer, regnsensor ++ Slenger med et par linker :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36893787 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35817152 - Prut denne ned til 55.000,- inkl reg så har du billig bil :-)
-
Selges: 94mod Omega B 2.0i 16v 7000,- inkl årsavg.
emne svarte i turbotrondsen sin turbotrondsen i Biler til salgs
Ser ut som bilen nå er solgt :-) -
Hei! Tenker å bli kvitt kjerra nå. Den begynner å bli skral, og i går var det nok. Fjærtårnet h.s bak er så rusta at demperen kom opp gjennom tårnet. Går helt greit an å kjøre med det, bare veldig irriterende å høre på. Ellers er det skilter på bilen, eu ok til okt.12. Bilen er en CD utgave som har gått 230000. Mørkerød, med alufelger på sommer og vinter. Nettopp skiftet ny org kamsensor. Er endel småplukk her og der, men for de som vil ha en billig bil frem til hvertfall desember før det er begjæring, er denne grei. Dette med demperen vil jeg anse som noe farlig å kjøre med mht kjøre-egenskapene i bilen, men det får ny eier evt ta ansvar for selv. Bilen starter hver morgen og er i daglig bruk. Det er også diffbrems på bilen. Rustflekker her og der, men absolutt en bil som sikkert holder 20000km til ;-) Kontakt meg enten på: 99453939 benjamin.trondsen@nov.com Biler kan sendes på mail og tlf. PS: Har en link i signaturen min. Nå er det org grill og frontlykter på den. Ellers veldig lik. Holder til på Mosby, 1mil nord for Kristiansand.
-
Hei. Det er vel luftmassemåleren, men hvorfor skal den plutselig komme mens jeg kjører? Stopper bilen i fart og starter den igjen så ble den fint og motorlampa forsvant. Bilen ble litt treg også idet lampa begynte å lyse. Ikke noe mer lys etter jeg stoppa og starta den. Noen som har vært borti det samme?
-
Hei. Har slitt en god stund med at kjerra fusker på lave turtall, den lugger rett og slett ved akselerasjon mellom 1000-2200omd. Når det er skikkelig galt kommer det "nykk" i hytt og pine på tomgang også. På kald motor er den helt fin, men så fort tempen kommer, kommer også lugginga. Bytta plugger et par ganger, det går noen dager så blir det like jævlig igjen. Fargen på pluggene er like og er en blanding av den riktige brunfargen og en anelse grå.. Har hørt at pluggledningene har en lei tendens til å ryke på disse? Har også sjekket for olje rundt pluggene, tørt og fint der. Noen som har vært borti det samme? Kan jo nevne at dette begynte i samme slengen med at jeg måtte bytte kamsensor. Og det har vært litt frem og tilbake med denne sensoren. Har nå skiftet til en original svindyr jævel, og alt er helt hundre på den fronten. Nå er det kun den irriterende fuskingen.
-
Som sagt, skal av med akslingen. Jeg kan ikke se noen bolter inne ved differensialen.. Kan jeg bare dra den rett ut eller?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.