Gå til innhold

tOFFY

Bruker
  • Innholdsteller

    1,860
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tOFFY

  • Bursdag 11/23/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler. Hi-Fi. Båt/fiske
  • Modell (eks S4)
    Xantia
  • Biltype (eks Audi)
    Citroën
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Mekanikker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0HDI
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Website URL
    http://privat.bluezone.no/steinsland/
  • Bosted
    Bergen

tOFFY's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Da er det verdt forsøket. I dag har jeg prøvd å sjekke kontakter osv. Og det hjalp betraktlig. Nå er turtallet stort sett helt ok. Bare noen få ganger la turtallet seg ved ca 1 200 O/min i nesten 1 sek, før den havnet på ca 900 O/min. Jeg trur en generelt rens og sjekk av kontakter også kan hjelpe. Slik den er nå er egentlig helt ok.
  2. Jegb har galaxy, og tomgangs turtallet tuller seg litt, jeg får mellom 900 og 2 000 O/min også når motoren er varm, kan den havne på eks 1 500 O/min, og bruke ganske langtid før den detter til 900. Og noen ganger øker den igjen. Jeg mener dette er tomgangsregulatoren, og den koster 2 300,- ca. Noen som vet om det er noe forseg å rense tomgangsregulatoren? eller er det bare å kjøpe ny uansett??
  3. veggazz. Det er nesten 4 årsiden jeg lagde denne tråden. Og for 3år og 10 måneder siden så var det rett link. Att den siden fortsatt var åpen, og med bilder av min gamle Peugeot er meg en gåte, da jeg har avslutta den kontoen for 3 år siden.
  4. Ja, jeg har nok gjort det allerede. Men måtte sjekke likevel. Tenk om dem hadde rett... Jeg havner på 2 700 for 4 felger. og 2 340,- for 4 dekk. Det ser ut til att ett firma, kan levere 4 felger her i Bergen, for 2 400,- Men dem er ikke helt sikre føre litt ut i neste uke.
  5. Vel, er det så smart å kjøpe av Sharif? Sjekka nettopp felger hos dem, og dem sier felgen er: 5X100 ET38. Men bilen skal ha 5X114,3 ET40. Før kjøp hos dem, ville jeg dobbelt sjekka boltsirkel og ET andre steder.
  6. Hvor får en billige felger/felgpakker?? Jeg har kun klart å få tak i felger for ca 2 700,- (4stk) til min bil, uten dekk. Og flere på jobben sier att dette er veldig dyrt, da felgpakker blir solgt for 2490,- (altså felger med dekk) Men jeg greier ikke å finne noe slikt, overhode. Min bil er Hyundai H1 1999, men dem på jobben sier att dette har ingen betydning, da felgpakker kommer til absolutt alle biler. Jeg kunne virklig tenkt meg 4stk alu felger 15" med 4stk C forsterka dekk 205X70X15 for 2 490,- totalt, om jeg så må kjøre 4-5 mil fra Bergen.
  7. Jeg sjekka den siden du linker til. Dem syns jeg var dyre, over 800,- til min bil Hyundai H-1 (114,3-5 boltsirkel og 15" felg) Mens nordendekk.no kan skaffe felger helt ned i 633,- event frakt og toll kommer jo uansett.
  8. Det er rett å måle alt i kontakten, ellers så er det vansklig å oppdage feil. Når du da måler feil på kontakten, så kan du måle + kablene uten å måle jordingen i iso koblingen, da kan du avdekke om det er feil på + kablene, eller jordingskablen. Det går an å måle mer nøye, men det tenker jeg blir komplisert. Du bør kanskje tenke på å bytte jordings kabelen. Bruk en jumper kabel, først, så du slipper å jobbe så mye. Men en god ting på eldre biler, er å hente ny tenningsstrøm, og ny kabel fra betteri, og jording.
  9. Jeg handlet der for en god tid tilbake. (trur han var ganske nystarta den gang) Og det var ikke noe veldig galt med butikken. Selv om det ble forsinkelser. Det viste seg att han hadde registrert inn varer, som ikke hadde kommet til dem enda. Og det tok faktisk 5uker før dem fikk varene som han trudde var på lager. Fikk da etter noen mail, tilbud om penger tilbake, eller vente til varene kom, og fikk da en gratis signalkabel (lengesiden, mulig jeg fikk en dyrere kabel, en hva jeg skulle ha) Eneste, han er litt rett på sak, og kan virke litt kvass. Det er denne typen selgere jeg liker, fordi avgjørelsen kommer, og blir slik det var avgjort.
  10. tOFFY

    Pioneer sub.

    Lenge siden jeg har hengt på dette forumet nå. Og i dag er det nye produkter, så jeg trenger tips. Og som gammel ånd, så har jeg sære løsninger, spessielt for bil suber. Men som før i tiden, så regner jeg med att det er noen her som har fulgt med på de nye subene og samtidig liker sære løsninger. Det som er : jeg har en hjemme sub, selvbygd, hvor den gode gamle Vegan har brent. (grunn: kjærringa satte en blomst oppe suben, og vanna den!!!, og guttungen på 1år lekte med blomsten) Men, ny sub må kjøpes med glede. Ny forsterker er kjøpt inn, leverer 250W nominel (350W RMS) står noe om music power også, men dette er jo bare skryte W. Men W spiller liten rolle, kan godt ha en 600W RMS sub av den grunn. det var jo vegan og det spilte bra, den gamle forsterkeren var lik.(ikke samme merke, men vet att dem er like i styrke) Kasse er ikke tradisjonel vega kasse, men en lukka kasse med akustiskeventiler. Ca 35L (hjemme kasse skulle vært mye større, men akustiskeventiler "retter" opp det) Den ye suben pioneer jeg tenker på: TS-W308D2 30cm 2Ω C-Type Dual Voice Coil Subwoofer (1400W Denne Jeg får kjøpt denne via jobben for noe under 500,- Og jeg mener den er bedre en andre 500,- suber, som jeg ikke får rabatt på. Og denne subben i følge pioneer skal ha lukka kasse på 25 - 50L i bil. Og 35L i akustisk ventilert kasse hjemme burde da bli bra. Noen som har kunnskap til denne suben???
  11. Hei, hadde helt glemt denne tråden. Citroen forumet har jeg prøvd, dem har ikke peiling.... Men jeg fant problemet selv, Det var temp måler og 3 styringsreleer. Releene trolig brent grunn deffekt temp. måler. Dette kosta kun 125,- totalt å fikse, så jeg er glad jeg ikke satte den til diagnose hos Citroen.
  12. Xantia 2.0 HDI trøbbel. Stop lampa lyser, og prikk ved tempraturen, når jeg kjører med AC. Står jeg stille på tomgang, så blinker det når viftene stopper, og slutter å blinke når viftene går. Slår jeg av AC, så stopper blinkingen, helt til jeg kommer i kø, og da blir motoren varm, og blinkingen kommer igjen. Når jeg kjører med AC, så blir ikke motoren varm. Jeg tviler på att det er termostaten, for den er vel ikke kobla opp til feilvarsel systemet? Kan det være en temp, måler, som ikke fungerer (som skal styre viftene)?? Bør jeg sette den til Citroën for diagnose?
  13. Ja. Jeg trur nok mer på det, enn feil på systemet. Og VW er jo mest selgene av biler med slikt utstyr, så derfor er det naturlig å se flest av disse, også når dem driter seg ut ved å ikke komme opp.
  14. Sa jeg det? Jeg sa bare hva jeg ønsker. Og det er ofte en ser VW biler med 4motion merket bak, og enda kommer dem ikke opp bakker osv. Jeg merker lite med problemer i bakker med min bil. Og her i Bergen er det noen. Jeg bor i skansebakken, for dere som vet hvor det er. Og jeg kommer opp. Ikke altid 4motion bilene kommer opp. Nå skal det sies, att jeg er tøff mot bilen.
  15. Stemmer sikkert det du sier, men det er for dårlig, når en ikke kan stole på ett 4x4 system for mer en 6 måneder får problemene kommer. Nei, skal jeg ha 4wd, så blir det Toyota med fast gir system, ikke elektroniske greier og olje systemer osv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår