Gå til innhold

Fastlane

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    S8
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    selvst.
  • Motor (eks 1.6)
    4,2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    orginal 360hk

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

Fastlane's Achievements

  1. Er jo klart det blir stille når man tar en BMW og tukler på en komressor el. Turbo....... Er jo bare og se på http://www.da-motsport.com og se på hva de gjør med en M3... Morsom video:)
  2. Hala balla, Er litt usikker.. Har jo kjøpt hus, og det suger penger:( Er jo BMW-mann, men akkurat nå er det RS4 som frister.. Hører at det trekker bra, og jeg undersøker i disse dager vedr. trimming etc . Er jo morro på norske veier... Må jo bare vente til neste M5 eller evnt M6 (dyrt) Kjenner noen med RS4? Fornøyd med 525? Den ser strøken ut!
  3. elisen byr på morsomme kjøreopplevelser på banen!
  4. RS-Audiene har jo sinnsykt bra skyv de også, men diskusjonen hadde sitt utspring i en bil uten juksemidler... Selv vi testa M5èn mot RS2 (Dahlback steg 2), og RS2èn falt overraskende igjennom på alle områder. 0-100, 0-250, 40-150 osv, nedbremsing, oppoverbakker og nedoverbakker.
  5. Bilene har bare EN ting til felles, stor motor i diskrè innpakning. Bilene, vil jeg si er ellers bygget etter forskjellig konsepter. M5 er en mye mer sportslig bil, bygget etter gamle prinsipper, mht kjøredynamik, sportslighet, vektblanse,bremser og ikke minst motor. Her stemmer liksom allt, uansett om du tar en tur på banen (litt tung selfølgelig) eller cruiser til Stockholm. Den er langt roligere enn E34, men langt kjappere. (Synes E39 M5`en er blitt litt FOR rolig kontra E34, som jo var den siste "ekte M). S8 er også en sportslig bil. Men en kjenner raskt at Audi ikke bygger sine S-modeller etter samme tradisjon som M-fabrikken. Utgangspunktet er jo en A8, med større motor og stivere oppsett etc. Bilen blir en slede sammenlignet med M5, og M5 kjører i sirkler rundt en hver S8 på en (tørr) bane. Bremser du hardt med en S8 kneler hele fremvognen, slik alle Audier gjør, og du er aldri sikker på hvor du "har bilen". Vinterføre er derimot S8`ens rette element. Ellers kan du laste en M5 med folk og fè, og fortsatt kunne oppleve gode rundetider. Med S8 går ikke dette, den vil ikke "dra" og ugunstig vektbalanse blir forsterket. Men det holder med å starte en M5 for så å starte en S8. Du kjenner forskjellen med en gang! Når det gjelder byggekalitet er begge bilene særdeles bra skrudd sammen. M-modellene til BMW er bydg for å KJØRES, og det gjør det aller fleste.. Det merkes selvfølgelig etter en rundt 100.000 km. Da er bilen sliten. Sånn er det bare. Audi derimot, oppmuntrer ikke hele tiden til svinekjøring, da den jo har litt "stumpete" sportsligheter, altså har jeg inntrykk at S-bilene tåler mer km. Jeg selger en M5 da den passerer 70-100.000 km. Mens en kan trygt kjøpe en S8 på samme km stand. (S8`en jeg har nå har passert 100.000, og den føles nesten ny.)
  6. Jeg har videosnutter av alle bilene (ikke VR6`en) Planlegger å legge dette ut i disse dager, inkl en litt morsom film av alle bilene.. info følger..:)
  7. Ble ikke optimalt 0-100.. Vi fikk en del hjulspinn i starten. Under andre video opptak kan en enkelt time 0-100 på rundt 4,7 Ved en anleding brukte vi måleutsyr (med eksternt hjul), da målte vi 0-100 på 4,8;)
  8. Gentlemen! Er jo alltid litt morro med diskusjoner, men dette ble jo litt dumt. Jeg skjønner at det for en japsegutt er svært surt å se en bayer rase avgårde i 310... Fra min side har jeg aldri kommet med personlig angrep på noen... Må si at han raskesølvet tok ting svært underlig.... Men, men. Jeg må også få sagt at det står stor respekt av biler som NSX og S-2000, såvel som Supra. Japanerne skulle ha fortsatt å rendyrke slike biler i større skala! Er jo lov å være litt breial etter en slik video:) Det kommer mer!
  9. Endelig noen som forstod hva jeg i utgangspunket skrev..:)
  10. For oss ekte kjørefantaster, handler det jo ikke bare om fart. Men om også om nye, orginale biler. Da er BMW et godt eksempel. At bilen faktisk gjør 310 uten nevneverdig trimming, rigging, miksing og oppsett som til syvende sist går i stykker, er jo bare et pluss. At noen kaller ting for "ræv" er jo kanskje en beskrivelse for hvordan en synes ting er i forhold til sitt eget. Det skjønner jeg òg. Men det er jo høyst en personlig oppfattning. Hørte jeg NORSK dokumentasjon?
  11. Retting: Jeg har ikke M5`en lengere, og jeg er ikke verdensmester. Jeg er bare den som faktisk her i Norge som kan dokumentere at M5 går fortere enn alle andre japse biler.. Enn så lenge så klart. Etterlengter en nordman som filmer SIN japse som går over 310.. Alle skryter om hver sitt. DOKUMENTASJON er tingen..
  12. Hehe. Er jo morsomt med sånne plastmaskiner også! For all del! Men tar du en original Supradupra eller hva du har, så har du ei blikkboks som gjør hva.. 0-100 på rundt 5,8 sek? 0-200? Gjør`n 200 orginalt?
  13. Nei det er jo så. BMW er jo først og fremst et avansert leketøy, kanskje ikke passende for alle. Selv har jeg sittet på en sånn Mazda Turbo. Det kunne nok ikke jeg tenkt å eie.... Smaken er jo forskjellig. Men enda mer forskjellig er lommeboken.....:cool:
  14. M5 er det mest brutale kjøretøy uten turbo/komressor juksing som finnes. Draget fra 180 til over 300 er sinnsykt. Bilen drar godt i gang på 4.gir fra 40 km/t og en må ikke 5.gir før 245 km/t!!Av orginale biler jeg har kjørt er det bare Viper V10 som kan måle seg..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår