Gå til innhold

deluxe1300

Bruker
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1970

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

deluxe1300's Achievements

  1. temp måleren kommer ikke innpå "normal" selv ved køkjøring i 25 grader, så da er vel senderen gåen. Utfra det finnes det vel ikke grunnlag for å si noe om termostaten, men siden den koster bare drøyt en femtilapp på biltema, og krever omtrent tilleggsmekkinga (tappe kjølevann og svinge tilsides "resonatoren") som senderen
  2. finnes det noen måte å teste om det er termostaten eller giveren som har gitt seg?
  3. Tempmåleren ligger konstant på kald uansett hvor varm motoren (zetec 1.8) blir. I haynes står det at man bør sjekke sikringa først. Hvilken sikring er temperaturmåleren på? Har sjekka at mekonomen har tempsender til 209,- er den like bra som en original? Noen som veit hva en original en koster?
  4. https://www.burtonpower.com/technical/tt_essex.html
  5. fordi du syns den lager grommere lyd og derfor gir mer gass
  6. hva slags elendig felgselger var det som trodde det ikke går an å bytte ut hjulboltene?
  7. 1120 kr pr side, ikke tusenvis likevel
  8. har du demontert caliperne og pussa bort rusta? (spray crc og bruk kompressor for å presse ut stemplene, evt press dem ut med trykk fra bremsesystemet etter du har dradd den av skiva og fjerna klossene) Repset med nye gummideler får du på biltema for småpenger Beregn ca en ettermiddag for å fikse begge sidene, eller kjøp "nye"(overhalte) calipere til tusenvis pr stykk (selv om du leverer inn de gamle)
  9. Ny lakk på en bil som er gravrustet under er jo verdt en hel del
  10. Det er jo eksemplarisk å påstå at man ikke visste om rust som han fikk vite om i en naftest før han solgte, og nekte å heve kjøpet på grunn av en mangel han ikke opplyste om. Det trenger man ikke være verken jurist eller st.peter for å skjønne!
  11. deluxe1300

    Rs fanger

    plastik http://www.smithanddeakin.co.uk/ stål http://www.steelpanels.co.uk/
  12. http://www.spannerfodder.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1629 hva med en 302 når du først er igang
  13. mulig jeg er gammal og sær, men jeg hadde satt pris på om du ENTEN fann en som var mest mulig original og beholdt den original ELLER styla en som allerede var skamfert. Mange nok mk1ere som har blitt "styla" etter min mening Er forresten en firedørs mk1 på kelkoo.no, har mareritt om at noen bygger den om til todørs og setter på skjermbreddere og bur
  14. såg et svensk rallyløp på tv i sommer der en luring kjørte 940. Tviler på det går an å ligge like bredt i en escort som er to meter kortere og halvparten så tung. Husker jeg riktig fra fysikken så er kraften som trengs for å få en gjenstand til å forandre hastighet eller retning proporsjonal med massen (vekten). Så en volvo som er dobbel stå tung som en escort trenger dobbelt så mye dreiemoment for å akslerere og dobbelt så godt grep i sideretning for å kunne ha samme hastighet i svingene
  15. spørs om 100kW kommer av en avgiftsgrense som gjelder på stor del av markedet for bilen slik at dette tallet føres opp på vognkortet for å konkurrere på pris. Resten av hestene gjør at den tåler å sammenlignes med passater og vectraer som også har tøysa med den oppgitte effekten for å komme under samme avgiftsgrensa. Rolls Royce fra trettiåra har for eksempel 20/25 skattehester og 80 svinghjulshester
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår