
GMC 2500
Bruker-
Innholdsteller
57 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om GMC 2500
- Bursdag 02/17/1950
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Cars
-
Modell (eks S4)
C 2500
-
Biltype (eks Audi)
GMC
-
Årsmodell (eks 1995)
1988
-
Yrke eller sivil status
Diesel Lassaron
-
Motor (eks 1.6)
6,2 Diesel
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Overhalt dieselpumpe + 8%. Ny timing, turbo potte for bedre utblåsing. Forbruk ned mot 0,96
Contact Methods
-
Website URL
http://www.v8dieseltech.net
-
Bosted
Oppland
GMC 2500's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei folkens.... Driver � rydder etter vinteren sn� og s�rpe. Her dukker det fram div. 460 deler. St�tfanger front m/ utsparing for spredere. (1992 ? ) Bakfanger. ( 1994 ) Kofertlokk m/ spoiler, noe rust rundt l�sen ( 1992 ) 3 stk. Hovedlykter To firkanta ( 1992 ) og en med bue (1994 ) Et sett med baklykter ( 1994 ) Mener jeg har en gearkasse til 94 mod. liggende her en plass. Ganske ny starter. Dynamo Servopumpe 4 stk. alufelg 14" Alt g�r SUPER BILLIG Alt hentes p� Gran, Hadeland Jeg sender ikke noe. Send meg en PM eller eMail s� sender jeg mitt mobil nr.
-
Tilbake til trådens innhold. Det var tidligere snakket om at std. smog topper ikke holdt mål. Njaaa, muligens det stemmer. De fleste mener det MÅ være 350 om det skal bli godt resultat. Nå har jeg lekt litt med Dyno´en ( på PC´n ) Først så brukte jeg 305 og std. topper, med lett porting. Cam skal være levert av Comp Cam. Er det noen som kan bekrefte det?? På neste bilde har jeg bare byttet til 350 block. Hva pokkers er det som hender?? Jeg mister HK men får bedre TQ 350 skulle jo være bedre? OK. så tar jeg en 305 og hiver på andre topper. Ja, her ble det forandring. Så var det siste test, for å få litt sammenligning. 350 med L31 Vortec Hva pokkers er det som hender?? 1 fattig HK Er det alt jeg tjener på en 350 block?? 350 blocka skulle jo være så mye bedre. Nå har jeg brukt samme comp og cam, for å få litt sammenligning på div oppsett. Ja.... hva sier ekspertene nå??? Det skal finnes et program for utregning av HK v TQ. Er det noen der ute som har det, eller en link til hvor det kan lastes ned. Skulle vært morro å testet om dette som her kommer fram, er riktig når det gjelder HK v TQ
-
Leste kvikt igennom tråden. He - he her var det mye frustrasjon og store ide´er. Så for å gjøre kaoset komplett, så kommer jeg inn med litt annen synsvinkel. Dette er IKKE fra en dyno benk. Det er bare Win Dyno 2000 Et program jeg bruker for å se dif. på div cam oppsett. Ikke ta dette helt for god fisk. -men..... det gir en meget god pekepinne på hva som vil bli resultatet. Dere ser sikkert forandringene som er gjort ang cam oppsett
-
Føde pumpen som er i ramma, styres av oljetrykks brytere. Sjekk olje tryks bryteren bakenfor venstre topp. Den skal ha tre kontakter. Trykkbryteren gir strøm til relet, som igjen gir strøm til fødepumpen.
-
Når det gjelder filter, så er det bare en vei å gå. Hiv det gamle boks filteret så langt du kan. Legg det opp sli som her. http://www.v8dieseltech.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=278 Da sparer du pumpe og dyser for mye slitasje.
-
Her var det mye rart. Det er bare en framgangsmåte ved bytte av dieselfilter på 6,2L D Fjern det gamle filteret. Ta av den tykke rød / rosa ledningen oppe på dieselpumpen. Sett i nytt filter. Åpne lufteskruen. Ta av kontakten til gløde relé. Kjør motoren på starteren til det kommer diesel ut av lufteskruen.Steng krana På med ledningen på dieselpumpen. På med kontakten til gløde relé. Glød og start opp.
-
Send meg en PM eller eMail. Ditt navn og full adr. Så finner vi ut hvordan.
-
Hvor mye?? Ja. vil du ofre på porto, så skal du få dem. Er for galt og kaste nye filter. Dem har vært på tur i søpla flere ganger. Kan noen ha nytte av dem, så værsågod.
-
Rust.. jo,takk. Kjenner til det på dem. Kjørte en 80 mod. med 2.8L på dynga for to år siden. Men, om det er noen der ute som har en 2.8L som er i live, så har jeg noe deler her. Starter. 2 stk. nye luft filter. Fordeler lokk m/ coil og rotor (brukt i 5 timer ) Muligen noe mer, om jeg leter. Om noen har en 151cid. 2.5L så gi beskjed.
-
Det skulle vel ikke være noe problem. Begge bilene er av typen X-body Men.. Er du sikker på at det er en 2.0L? Mener at dem bare var levert med 151 cid. 2.5L og 173 cid. 2.8L Du MÅ ha alle braketter som var på 2.5 L motoren. 2.8L er en V6 og har helt andre braketter. Er på jakt etter en 151 cid. 2.5L om du har en til overs.
-
Hvilken automatolje på Ford FMX-kasse?
emne svarte i GMC 2500 sin Finepix i Amcar - amerikanske bilmerker
Her skal det brukes Automat olje merket med "Mercon" Mercon er Ford´s spesifikasjon. Kjør bilen en liten tur på ca. 5 minutter. Slik at kassa blir litt varm. Ikke vanlig driftsvarm. La motoren gå på tomgang. Så kan du peile og etterfylle. Automat oljer i dag, har spesifikasjon både for Ford og GM -
I 1982 da dem kom, så hadde dem et stort rundt grov filter og et lite rundt fin filter. Det var det beste systemet. Så i 83 på Van, kom dem ut med det store grov filteret og et lite boks som fin filter. I 84 kom den store boksen. Det som alle kjenner som dieselfilter og som etter min mening er en stor skam. Røykutvikling? Hvor mye har den rulla? Har du tatt lekarsjetest på pumpa?
-
Hva er det som indikerer slitte løftere? Når de løfterne tar kvelden, da høres det godt. Det banker noe vederstyggelig. Den tikkingen og rasslingen du hører, når du ruser motoren, er sannsynligvis fordi at motoren går ekstremt mager. Mange tror det er cam-kjeden som rasler. Nå har jeg aldrig målt presset på stengt ventil. Vil tippe det ligger ved ca. 10 - 15 kg Åpen ventil ved 35,5 mm fjærhøyde har ca 130 kg press. Måler opp alle ventil fjærer til samme åpningstrykk. Altså alle fjærer måler likt ved 35,5 mm
-
Du har vel samme typen filter som alle 6.2 motorer mellom 1984 til dem slutta å levere dem. Har den samme gamle boksen i vår 91 G20 Van. Der skal det inn ny pumpe, dyser og et ekstra filter.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.