A.K
Bruker-
Innholdsteller
745 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om A.K
- Bursdag 07/03/1973
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Astra Sports Tourer
-
Biltype (eks Audi)
Toyota
-
Årsmodell (eks 1995)
2011
-
Fylke
Akershus
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Ski, Norge
A.K's Achievements
Kaptein (6/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Ser ikke alt for galt ut, ikke helt min smak mht design, men det har ingenting å si i denne sammenhengen. Bilen vil beholde det aller meste av komfort med de hjulene der, regner med at det er like viktig som hvordan det ser ut, mht at det er bilen til far din det er snakk om =) Jeg må bare får spikke noen fliser her ;P Rav4, og en god del andre biler i samme størrelse, sorterer ikke inn under betegnelsen SUV, til det er de for små/lave. SUV'er har markfrigang som er fra 20cm eller mer, mens de som befinner seg under dette, betegnes som crossover. De er med andre ord hverken SUV eller vanlig personbil, men noe midt i mellom ;o)
-
Sistnevnte, mht veistandard, kan jeg ha god forståelse for, men dekkleverandør tar helt feil mht dekkbredde og plassen du har i buene på din Astra. Du har uten problemer plass til 8.5x18 med 225/35-18. Jeg legger ved link til en bil jeg hadde tidligere, på disse bildene er den utstyrt med 8x18 og dekk i 225/35-18. Jeg hadde 40-senk rundt om, og det var fremdeles god plass i buene både foran og bak, selv ved fullt utslag på rattet. Jeg kjørte også en tid med 12mm tykke spacere bak, uten at det tok i buene. 8.5x18 får du lett på foran, bak kan du nok også til 9.5x18, muligens 10x18, men da må du måle nøye mht innpresset, slik at du får "skreddersydd" . Velger du 17", går 10x17 som en lek å få på bak =) Men bevares, bilen er flott som den er også =) Link: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/207240-03mod-astra-stv-solgt.html
-
Design er naturligvis avgjørende, ikke alle typer felger passer alle typer biler, så her gjør man rett i å være kresen. Selv er jeg mest glad i at slike biler ser ut som hva de er, 4x4, og dermed tilsvarende dekk, normale gatedekk har - i min verden - ingenting å gjøre på slike biler. Men folk har forskjellige meninger om dette naturligvis. Se gjerne bildene i min tråd for å se hva jeg mener. Felgene er 7,5x16 med 235/70-16 dekk. Bilen er solgt, men likevel ;o) Uansett, 18" blir en fin match mellom funksjonalitet og komfort på en Rav, og dekkstørrelsen du nevner bør også gå greit. Lykke til videre =)
-
Pent prosjekt, men har du vurdert noen andre felger, gjerne en del bredere samme størrelse, eller 1" større?
-
Grattis med fin bil, dette var noe helt annet enn jeg så deg ratte rundt i på Rudskogen i helga ;p Hentet nylig vår Astra J vi også, et helt annet liv enn vi hadde før, kjøremessig =)
-
Denne havnet vi på, skikkelig bil det, har kjørt en del forskjellige biler, men ingen har vært så komfortabel som denne =) http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/281867-hentet-ny-bil-forrige-uke-astra-sports-tourer-sport-opc-line-1-7-cdti.html
-
Takker og bukker, gøy med noe nytt =) Mange ting å dra frem ved kjøp av helt ny bil, men er vel noen ting som trer litt ekstra frem: 1) Å vite at bilen er bygget er nettopp dine EGNE ønsker, er helt fantastisk, ingenting mangler. 2) Det er du selv som står for den første historikken på bilen, ingen andre har hatt den før deg. 3) Lukten av ny bil, lukten nytt og ubrukt skinninteriør (i vårt tilfelle), den responsive og faste styringen og giringen. Mmmmm, anbefales =)
-
I førsten av året skjedde det store med vår forrige bil, en Toyota Rav4, nemlig at svinghjulet løsnet. Velkjent problem med dieselmotorene fra 200-2006, og jeg fant ut litt av hvert om hvordan Toyota driver gesjeften sin, blant annet at de med vitende og vilje har holdt veldig godt kjeft om dette problemet ovenfor kundene sine, i påvente av at garantitid og/eller garantikilometer skulle gå ut, for så å skyve reparasjonskostnadene over på kundene sine. Kjempeflott mentalitet fra verdens største bilprodusent. Nok sagt om det, og vi ønsket følgelig ikke å fortsette med Toyota, ALDRI mer =) Vi har fra tidligere bare gode erfaringer med Opel, så vi tenkte fort i de banene igjen. Vi sjekket litt priser og bestemte oss for å prøvekjøre en Astra Sports Tourer. Slik gikk det, og vi fikk prøve en relativt greit utstyrt Cosmo-utgave. Vi falt PLADASK! =) Deretter bar det videre til prøvekjøring av Vectra C stc OPC-line 150hk, en stor og fin familiebil med massevis av plass og kraft, men den nådde aldri helt opp. Til tross for flott skinninteriør osv, så kunne den aldri helt måle seg med følelsen vi fikk av Sports Tourer. På dette tidspunktet hadde vi ennå ikke fått fikset bilen vår helt ferdig, så vi avventet litt til den var klar. Vi fikk tilbake bilen på en mandag, og allerede dagen etter satt vi på kontoret til den lokale forhandleren og skrev under bestillingskontrakt. Vi hadde på forhånd snakket om hva vi ønsket å ha på bilen, og for å si det slik, det er ikke så mye vi IKKE har på bilen av ekstrautstyr =) Fargevalg var mer vaklende tema. Vi hadde først sett oss ut Technical Grey, en nydelig farge som kler bilen veldig godt. Det store problemet med denne fargen, er at det er altfor mange biler å se på veien med nettopp en farge som likner altfor mye på nettopp denne fargen. Altså ville bilen bli ganske anonym. Deretter tenkte vi på hvit, knallstilig med OPC-pakken osv. Men det var noe som skurret, og hvit er ikke så bra farge om vinteren, med all møkka på veiene. Bilen ville vært mer i vaskehallen enn i bruk. Så vi havnet på Silver Lake. Lys og fin, ser litt sølvaktig ut, men mer grå og med et veldig svakt grønnskjær som ikke alltid kommer frem, kommer litt an på hvordan lyset treffer. Så kom dagen vi skulle hente bilen, fredag 19. august. Ventetiden hadde gått greit, men siste uken blei veeeldig lang. Vi ankom butikken like etter avtalt tid, og pumpa slo litt ekstra idet vi svingte inn på parkeringen utenfor. Vi gikk mot to åpne dører og fikk raskt øye på det nye gullet som stod der og ventet. Begge selgerne som jobber der var skjønt enige om at dette nok var den fineste Sports Tourer de hadde solgt, et hyggelig kompliment til de valgene vi hadde gjort. Synes vi =) Så etter en drøy halvtime i samtale kunne vi endelig sette oss inn i vår sprell nye bil og nyte det suverene opprinnelige utstyrsnivået, men også i tillegg til dette: PH4Q - Premiumpakke med Premium Lyspakke (AFL), el.vinduer bak, innfelling av speil, parkeringssensor foran og bak UPH - Mobiltelefonportal med Bluetooth TADC - Skinnseter i perforert skinn, med baksetepakke PH4S - OPC Performance Pakke med 8x18, OPC-styling, og senket sportchassis SRY - Egonomiske sportsseter for førersete og høyre sete foran, med 4-veis el.justering av korsrygg for begge, sitteputeforlenger for begge, 6-veis justering av begge seter. AKO - Mørktonede ruter KTA - USB-kontakt F45 - Flex-Ride chassis VQ9 - Avtagbart hengerfeste UVD - Skinntrukket ratt med varme UQA - Infinity Premium lydsystem 17" alufelger med piggfri vinterdekk. Beklager litt laber kvalitet på mobilbilder:
-
Lenge siden jeg har sjekket inn nå, her har jeg lagt ut litt om den nye bilen, som nå har kommet: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/281867-hentet-ny-bil-forrige-uke-astra-sports-tourer-sport-opc-line-1-7-cdti.html
-
Hei du :) Kjørte forbi deg akkurat da du svingte av E18 mellom Horten og Tønsberg i dag. Ser pen ut den familietralla di :) Selv har jeg bestilt ny bil nå, så nå blir det 8 lange uker å vente før den finner veien fra Tyskland og til forhandleren i Ski :)
-
Jeg må ha gjort noen reparasjoner på bilen, og trenger tilgang til en garasje eller hall med søylebukk. Alt er av interesse, enten det er bensinstasjoner som leier ut eller hos privatpersoner. Reparasjonene tar 1-2 dager, avhengig av hvor mye man rekker på en dag med start antakelig tidlig på formiddagen. Mvh A.K
-
Ikke det jeg vet, har ikke gjort noe søk på det selv, men det lar seg sikkert google. Jeg tipper de har fått såpass tilbakemeldinger over årenes løp at de har fikset problemet på nyere modeller.
-
Ja, det stemmer, det er først og fremst på biler med dieselmotor dette er et problem, har ennå ikke hørt om noen som har hatt samme problemet med bensin. Svigers hadde aldri noe slikt problem med sin bensinutgave, selvom de hadde den i ganske mange år. De har diesel nå, ett år nyere enn vår, og er smånervøse nå etter at vi fikk dette problemet på vår. De kan fikse problemet på garanti ja, men det betinger at bilen er mindre enn 5 år og har gått mindre enn 100tkm, hva enn som inntreffer først. Men de har ikke gått ut med dette i en pressemelding til kundene sine, for de vil ikke at problemet skal bli allment kjent. De gjør dette med hensikt, i påvente av at garantitiden skal går ut, det er jo rimelig innlysende.
-
Nei, det er sant, det er flere andre, blant annet VW Touran og Mitsubishi. Uansett mener jeg det er for dårlig at slikt skal skje allerede godt under 100tkm, og det blir spesielt dårlig når Toyota ikke har ryggrad nok til å ta ansvar for produktene sine. VW på sin side har sagt "greit, dette er en helt klar produktfeil og vi skal rette opp i dette for kunden uten økonomisk belastning". Dette har de alt å tjene på, mens Toyota velger å spytte kundene rett i fleisen og stikker hodet i sanden etterpå. Kvailtet hele veien......joa..
-
Er ikke helt avgjort hva det blir, men Toyota blir det ikke i hvertfall, dersom vi går for å bytte. Regner med at vi gjør det. Jeg har vært og prøvekjørt siste skrik fra Opel, en Astra Sport Tourer i Sport-versjon, fantastisk god bil. Nydelig interiør, fin å kjøre, bra utstyrt, nydelig eksteriør, hva mer kan man ønske seg. Blir litt mer i billån, men det skremmer meg ikke. Har alltid hatt Opel før, og aldri hatt problemer med de, til tross for at det var mindre attraktive modeller enn den jeg har prøvd nå. Her er et bilde fra fordums dager med Opel, tok en rekke premier med denne bilen, blant annet Peoples Choice. Moro =) Men har ingen slike planer lenger da, selvom om jeg har sett meg ut en Sport-versjon med OPC-pakke i utstyrslisten =)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.