Gå til innhold

kckerzx

Bruker
  • Innholdsteller

    196
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kckerzx

  • Bursdag 06/25/1970

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    nissan, audi

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    nord for trondheim

kckerzx's Achievements

  1. Er da aldri en FORDEL å kjøre wastespark og/eller batch fire kontra sequensielt.
  2. Om det er ved belastning så lukter det tenningsproblem. Coil,plugger evt ledninger Dårlig bensintrykk er og mulig
  3. Eh. Lurer på om du mener at ladetrykket skal presse opp dumpen?
  4. Vel. Det er info jeg har fra Defa selv...
  5. prøv å få kodet fjernkontrollene igjen. Om de var helt to for strøm før du byttet batteri så må de kodes på nytt. Og bytt batteri en gang i året.
  6. Har ikke noe konstruktivt annet enn at du bør kvitte deg med dumpen og sette på er som resirkulerer igjen. Åpen dump er i og for seg en dårlig ide på en bil med massemåler, og en ekstra dårlig ide på imprezaer...
  7. Sålenge den ligger stabilt er den nok i orden. Du skal ikke stole alt for mye på orginale tempmålere i biler da de ikke er spesielt nøyaktige.
  8. er det stortsett på tomgang og lave turtall den fusker? Mens den går på alle fire ved litt høyere turtall og belastning? i såfall mistenker jeg dårlig kompresjon på den sylinderen.
  9. Om du faktisk har strøm så prøv med reservenøkkelen. Ellers er det på verksted å få en diagnose.
  10. om motorlampen blinker så er det startsperren som slår inn.
  11. helt rett i det med monteringene. Blå tjuvkoblinger er å be om bråk, og det er alt for mange som ikke har peiling som monterer. Eller bare tar snarveier. Ang fjernisene.. Om de går HELT tom for strøm MÅ de kodes opp igjen. Det ligger en liten kondensator inne i fjernkontrollen som opprettholder strømmen mens man bytter batteri men om den og er "brukt opp" må det kodes. Har dette fra Defa selv.
  12. nå skal jeg vedde på at de aller fleste "feil" med defa er pga at folk aldri bytter batteri i fjernkontrollen FØR det er helt tomt. Det resulterer i at fjernkontrollen må kodes på nytt. Så folk bytter batteri, får ikke ting til å virke, og forbanner hele defaen...
  13. Jess. Deres 93 tilsvarer vår 98 omtrent. Google "RON vs MON" and thou shall find.
  14. Det stemmer... Lekker det så lekker det. Får bare håpe den nye varer lengere.
  15. aha. Trenger vel egentlig ikke så veldig mye spess verktøy. Vi har 1. som vi har mekket til selv som vi bruker til å holde på plass pumpedrevet når vi har tatt av dieselpumpa slik at vi slipper å rive hele registeret. Er vel i grunnen det mest spessielle verktøyet til jobben. Blir bare en god del mere arbeid uten. Så trenger du ett eller annet til å holde igjen nevnte hjul når mutteren skal av og på. (50 Nm forresten) Ellers trenger du det "vanlige". Momentnøkler og standardverktøy. Får bare spørre etterhvert når det butter...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår