Gå til innhold

salms

Bruker
  • Innholdsteller

    341
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om salms

  • Bursdag 12/31/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Industrimekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0tdi
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Ringsaker

salms's Achievements

  1. Søren og.. Kjenner ikke noen i området som gjør slikt på hobbybasis heller? Det som er dritten med å være emigrert, kontaktnettet mitt rundt her er minimalt enda.. :/
  2. Åh, få lånt deg en løftebukk da.. :D Altså, rette og gærne sia har jeg ikke noe forhold til, da jeg er eksiltrønder som flytte hit pga skjøgen i mitt liv :)
  3. Skjønner, du bor ikke nær Hamar og har lyst å prøve? :D
  4. Hei. Som topic er inne på så sliter konebilen med et slitent utløserlager. Er dette noe hokus-pokus å bytte? Eller er det noen rundt Mjøsa her som tar på seg jobben mot noen kroner? Det er en 2004 modell med 1.6l motor.
  5. Den gule er for airbag, rød er for diverse justeringer på setet inkludert korsryggstøtten, grønn er for varme i setene og den sorte er for setebeltevarsler.. Mener det var sånn vertfall!! :D
  6. Nå er det vel ikke meningen at jeg skal reklamere så mye for klubben, men på Meca i Trondheim så er det feks 23% på alt av slitedeler og 44% på olje og filter. Mekonomen husker jeg ikke, men det er mer enn 10% så lenge du viser medlemskort(noe de er blitt ivrige på å sjekke rundt omkring). Jeg bladde akkurat gjennom listen over firma som klubben har avtaler med, og den er lang!! Alt fra veng, hellanor, meca, mekonomen, møller, torshov til mer nisjefirmaer som KRB, GKN driveline, carparts, bildiagnose, gytis autek++++ Så det faktum at jeg sparer penger på avtalene, har det sosialt på treff og møter, pluss at det er tilgjengelig så god hjelp som det er på forumet.. 500,- er piss i havet i denne sammenhengen, og selv om bilforumet også har mange flinke folk så er det ikke noe å diskutere at det finnes flere vag-guruer på vacn-forumet enn på bilforumet, og en trenger ikke ha den nyeste og blankeste bilen eller den kjappeste for å få hjelp, og det er noe av det jeg liker godt med klubben.
  7. Min erfaring er at klubben er blitt bedre de siste åra. Om den er verdt 500,-? Mitt svar er JA! Er ikke mye deler du skal handle på mekonomen, meca, møller eller andre steder før du har tjent inn de få kronene. Og til de som leser autofil så er det jo en bonus for de, jeg åpner aldri autofil men leser medlemsbladet fra perm til perm da det er mer relevant og morsomt for meg. Derimot så er 500,- lett verdt bare forumtilgangen! Forumet er ikke like nazi-styrt lenger, styret kommer med god info og det er en fin tone på forumet. Det er lett å få hjelp og det er moro å hjelpe andre medlemmer om du selv kan bidra med noe. Jeg selv kjørte i går til Hamar for å møte et annet medlem fra Elverum for å lese feilkoder og slette disse med vag-com, tok selvfølgelig ikke noe for dette da jeg sikkert trenger hjelp en gang i framtia sjøl også. Dessuten har jeg allerede fått hjelp mange ganger av forskjellige medlemmer der inne, både med skruing, polering og annet snafs, pluss at spesielt rundt Mjøsa så er lokallaget ganske så aktivt med lokallagstreff og møter. Lokallagsmøtene er mest aktive om vintern, og på sommerhalvåret arrangeres lokale treff også, deriblant et treff jeg har trua blir knallbra nå til helga ved Hunderfossen. Ta turen og sjekk hvilke biler og folk det er snakk om! :) At "stance politiet" er kjapt ute får nå så være, er ikke det litt moro da? De er jo så ensformige og selvmotsigende på mye at det er ingen problemer å montere på de et hjerteinfarkt om det skulle være på sin plass. Uten litt temperatur så blir jo forumet kjedelig, og den store forskjellen nå mot da jeg skrev i denne tråden for 4 år siden er at nå får vi faktisk lov å være litt uenige og slenge litt med leppa uten at vi blir nazimoderert i hue og ræva. Folk skjønner da selv stort sett når de skal gi seg i en diskusjon, og tåler man ikke å få passet påskrevet så får man la være å stikke frem huet sitt på negative måter selv. What goes around comes around.. :) Så til dere som lurer på om kontigenten er verdt det? Jeg svarte vel på det ista, men igjen så mener jeg ja. Og at det er takhøyde for non-vag prosjekter der inne er vel bare bra? De må jo poste under "off topic" i såfall, noe som passer godt. Der samles jo all annen søppel så.. ;)
  8. Det er jo lov å ringe de så de skjønner at de vil bli innhenta og da kanskje leverer tilbake bilen. En trenger ikke alltid å rive drøveln av folk for å komme i mål. Gutten som telefonene er registrert på er 19år gammel, det kan være folk som har registrert mobilene i navnet hans uten at han vet det også, så å stikke å klemme inn strupehodet på knotten trenger ikke være så veldig hensiktsmessig. Men en telefon til politiet med den infoen internet gir burde gjøre så de oppsøker han og stiller noen spørsmål vertfall.
  9. Jeg regner med du har sjekka gulesider.no med det nummeret og funnet ut at det er registrert sammen med andre mobilnummer på en kar i Moss? Det er jo uansett et sted å begynne, de tre nummerne som er registrert på han kan jo ringes..
  10. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19710830 Annonsen på Finn.no : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19710830 Pris: 60.000,- Klassisk toppmodell fra tidlig 90-tall fra Audi. Dette er en glimrende bil som i sin tid var flaggskipet til Audi. Med masse motorkraft fra en 3.6l V8 (250hk/340Nm) og firehjulstrekk (quattro) så kommer du frem over alt så lenge bakkeklaringen ikke setter en stopper for det, både sommer og vinter. Bilen har aldri hatt montert hengerfeste, så den har gått lett hele tiden. Til å være en så gammel bil så holder den seg i god form, det er ingen kjente problem med motor og drivverk bortsett fra at mellomakselfôringen bør skiftes. Det er byttet en del slitedeler de siste årene, blant annet alle hjullager, bærebruene foran, endeledd, noen stag i bakhjulsstillinga og byttet til nye bremser foran(Denne er originalt levert med de stygge UFO-bremsene(følger også med om ønskelig) men har fått seg fancy bremser som både ser bedre ut og virker bedre). Bomba(bremsetrykksakumulatoren) må byttes og airconditionen må fylles med gass da rørene til denne har vært demontert. Til info så er det i vognkortet på denne bilen bemerket at den har vært ombygd, og chassisnummeret på bilen tilhører en 1983 Audi 100 forhjulsdrift, så om drøye 3 år er den registrert som veteranbil(ikke noe minus akkurat?). Skiltene er dessuten innlevert for makulering da planen opprinnelig var å la bilen stå i et år eller noe før jeg begynte å pusle med den selv, men nå ville den evt. blitt stående i mange fler år, og det vil rett og slett ikke være rett å utsette denne bilen for. Derfor selges den til noen som kan ta den i bruk igjen og pusle med den som den fortjener. Det er en kosmetisk skade på venstre bakdør og skjerm, den er ikke all verden men må selvfølgelig fikses, bilde av skaden ligger vedlagt i annonsen. Noen bilder:
  11. Vasking og stryking neste..! ;) Det er nok ikke samme drivverk på en 1.8quattro og en 4.2quattro, så der må det nok inn noe annet drivverk også. :)
  12. Min Audi V8 har gått 180.000km :) Og jeg syns dette er en superduper tråd! Om den plager noen, så kan de vel bare gi F i å lese den, og enda bedre gi B i å skrive noe i den?
  13. Guruer spiser ikke i det heletatt de.. De blir holdt kunstig i live ved hjelp av intravenøs næring.. :) Men jeg har en mistanke om at du er unntaket som bekrefter regelen, så du får sikkert spise det du måtte ønske ser det ut til! Lucky you!
  14. Feil, feil og FEIL! For å ta det siste først, det er fullt mulig å få kjøpt XP fremdeles, microsoft ga beng i å nekte det solgt, men det er få som selger det. Det som stemmer er at MS ikke lenger utbedrer eventuelle feil som ikke er rettet frem til nå. Meeen, hvorfor kjøpe XP? Da kommer vi til feil to.. XP, Vista og Win7 er blitt testa og kjørt samtidig på identisk hardware, blitt testa rett etter installasjon og testet hardt med diverse program og diverse bruk. Og testen viser at Vista(!!!!!!!) er kjappere enn XP, og Win7(som da ble testa i Release Candidate-versjon) var tregest av de. Det ble tatt forbehold om at det nok kommer bedre drivere til win7 etter hvert, pluss at det var en RC-versjon og ikke den endelige som ble testet. Og feil tre.. Hmmm, nå husker jeg ikke feil tre, men to av tre er da ikke verst det!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår