schpaaa
Bruker-
Innholdsteller
93 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om schpaaa
- Bursdag 05/10/1988
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Fitte, gud å mat!
-
Yrke eller sivil status
maskinist lærling
-
Fylke
møre og romsdal
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
volda
schpaaa's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
har forstått dette med dynamoen, gjikk ikkje videre i feilsøkinga, bare bytta diverse følere, olje skifta eg med en gong pluss eg skyllte gjennom motoren en gong:) Kan endel sjøl, bare att g60 motoren var ny for meg, men takker for tipsa gutter;) skal slangen fra hjerna til innsuge vere nøyaktig 100cm(1000mm) lang? og i kva dimensjon?
-
bilen dør bort viss eg napper ut pluggen til blå temp, er original dyser som står på, grå dyser trur eg det er, husker ikkje helt. er på sjøen for øyeblikket så lite skjer heime i garasja, hehe. prøver å skaffe ny dynamo men ser ikkje ut som det er noke hell, for bilen ladder under 12v.
-
der kom mykje bensin akkurat der ja, men viss motoren ikkje klarer å forbrenne all bensinen vill det vell muligens renne ned endel i olja? bensin er jo tynt flytende og kan vell klare og komme seg forbi stempelringene?
-
ingen med noken lure idea?
-
Har skifta en del vacum slanger, venter på ny dynamo, skifta blåtemp, sjekka over jordinger, skifta coil og plugger(original plugger, skal skiftes når bilen går skikkeli) Bilen fikk så mykje bensin att det rant nedi bunnpanna, gjikk fra halv tank til kvart tank på 5km. målte ledningene til lamba kun med på tenning, og da fikk eg 5,6 volt på 2 av dei, og 0,5 mellom 2 andre. øker spenninga der når bilen går? eller må eg til og trekke nye ledninga fra hjerne til lambda? Lednings nettet ser urør ut, gummislangen som er på leddningene er ikkje kutta opp.
-
Var ute og starta den, først hørtes det ut som den gjikk på tre sylindere, tokka som ei snekke. så stoppa eg den igjen, starta den, lot den stå litt, hørtes fortsatt ut som ei snekke, men etter 2-3 minutt med gange løsna eg på plugghettene ei etter ei for og sjå om det var en sylinder den ikkje gjikk på, og etter eg hadde gjort det drog eg den litt på turtall, å den gjikk heilt fint, men den går på 1200-1500rpm, å ladespenninga er lav, så skal prøve å få opp ladespenninga og sjå om det kommer seg, viss ikkje er det noken plass eg kan stille for å få den ned på turtall? sjekka også børstene, der var mykje igjen av dei da, men kan vere defekt fordi, skal bestille nye å prøve først. korleis er det med å sette dump ventil på desse motorane? er ikkje det best å få ut litt av lade trykket? tenker ikkje på å ha høgast lyd, men ka som er best for motoren. og må eg chippe bilen på nytt viss eg setter på grenrør?
-
Fant ett problem nå, lade spenningen fra dynamoen låg på ca 10,5 volt, reingjorde dioden også, og på lokket til den sto der 14v, så trur ikkje den er for liten. Batteriet låg på akkurat samme, så må nokk til med ny dynamo først før eg hiver meg laus på andre ting. Forige eiger kobla sensoren fra meca, skal sjekke den etter att ladespenningen har gått opp, problemet med å låne deler ifra kompisser er att vill påstå her er 3 eller mindre g60 motorer her i bygda, inkludert min. Noken som har en bra dynamo til overs som eg kan kjøpe? Kan bruke dynamo fra vanli golf gti?
-
Co-pot er justert til 500ohm, lambdaen er kjøpt på en plass som heiter meca, målte ledningen inn til blåtemp, å der var spenning på 5volt, hvor sitter da tomgang/fullgass bryter? er det samma som tomgangsregulatoren? Skal sjekke ladespenniga i morgo, skal vell ligge på 13v? målte batteriet, fikk 12,3v, burde ikkje det ligge på 14v? kjøpe den med en kar som heiter bigton, det er denne her:
-
batteriet er ganske nytt, og var nyladda idag, så det virker fint, men skal måle på dynamoen og se der, og kan sjekke over jordingspunktene.
-
det er ikkje eg sikker på, skal høre med forige eiger. bilen går på 1200rpm på tomgang å hoster og sliter med bensinmengda, men over 2000rpm virker den helt fin, går flott opp på turtall og holder seg der. kan det vere choken som henger? er ikkje sikker på plassering av choken på denne motoren, så har ikkje sjekka den. og tempratur lyset i dashbordet blinker, der sitter en svart føler ca 3cm frå blåtempen, skal skifte den og se om bilen kommer seg. har liten mistanke om att ecu`en ikkje får signal om att bilen er varm å choken kan koble ut. og når der er mindre reimhjul og chip, skal der vere andre dyser og bensinregulator da? Er det mulig og sette på veivhusventilasjon filter, isteden for å ha det gjenbrukings systemt som er nå uten å skape problemer? Kan det muligens vere dysene som har begynt å ta kveld?
-
Kjøpte meg en golf 2 g60 idag, men der er litt motor problem, det virker som den får for mykje bensin, forige eiger prøvde/ skifta desse tinga: Ny Lamda Blå Temp Plugger Pluggledninger Rotor Fordelerlokk Justert co pot meter til 500 ohm Prøvd annen ECU Vakuumslanger er byttet sjekka for falsk luft Tomgangsregulator er renset/bytta, uten resultat. Noken som har tips eller erfaring?
-
http://img.photobucket.com/albums/v478/schpaaa/2.jpg?t=1185263420 noken som veit kva desse felgane heiter? eller link til side der dei selgast? kunne vert kjekt og visst kva dei heite, å dei er også tilsalgs, send pm ved interesse, breide 18";)
-
har ikkje testa selv, men har veldi lyst på noen fk coilovers, men må selfølgeli oppi 10.000 klassen da..
-
har h&r fjører på konidempere, er ikkje til meir nytte enn å senke å stive opp litte grann, kan hende fjørene fungere bedre med h&r dempere, men selv ville eg heller spart og kjøpt coilovers.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.