Gå til innhold

RuneH E30

Bruker
  • Innholdsteller

    115
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RuneH E30

  • Bursdag 05/29/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BMW, Motocross,+++
  • Modell (eks S4)
    320 + 345
  • Biltype (eks Audi)
    Bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Elsctrician
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 + 3,5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    320i: Sebring exhaust, Apex 40/40. 345i (under construction): 3,5L Turbo, Coilovers+++///M

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Vinje, Telemark, Norge

RuneH E30's Achievements

  1. Er ikke vanskeligste jobben detta... :-) Har mye deler liggende for denna konverteringa! A-List: Motorfester Korte mellomaksel Korte giroverføring Bytte bremsekraftforsterker/sveise om innsug. Sette på oljekjøler Sette i ny større radiator Sette i elektrisk vifte Koble om elektrisk Har mye deler liggende for denna konverteringa, Viss du er seriøs så kan du ringe meg på 99020052, for spørsmål og evt. kjøp av deler. Holder til i porsgrunn uten internett for tia, så svarer nok ikke her veldig kjapt.
  2. HAr en sperrediff til e30 fra Alpina, utv 2,79S selges for 6000,-/bud Denne er sjelden og er i toppstand! 745 motor tilpasset e30, med motorfester, turbo, intercooler, rør, WG, mellomaksling(korta og balansert), 745 sprut og 535 sprut med tillegsprut+++ Men toppakning er def. selges derfor for 8000,- Dette er bare for delene, motorfester 4000,-, mellomaksel 1500,- giroveføring 500,- omb.arb med rør/innsug, eksos, vann/olje. El vifte kan også følge med. Har også komplett 3" eksos, med ny rustfri bakpotte. 745 sprut og 535 sprut med tillegsprut! Pris kan disk. ved hurtig avgjørelse! Ta kontakt på 99020052
  3. Hmmm... Kan vi ikke legge bilde direkte inn her på forumet?
  4. Hei E30 er en smart bil å bygge på, og en sinnsykt morsom bil å kjøre... Nå skal du vite det at¨å bygge en sånn motor koster nok 150 000kr++ mapping o.s.v. Jeg har selv bygd en e30, kjøpte delebil med grom motor, alt nytt under bilen++ det meste nytt rund baut. Denne bilen har kosta mellom 150-200 000,- 5bolt understell, fullt justerbart....+++ Ca 350hk i min bil, og skal love deg det holder en stund..... Men jeg skal ha mer sesongen 2007/2008 Begynte november 2002, fremdeles ikke på langt nær ferdig men fikk skilter i fjor, 0g banekjøring... I sommer er det 2006 sesongen----- Bilen skal BRUKES, skal uansett lakkeres om til vinteren igjen, og jeg bygger ikke en bil som er for fin til å bli brukt. Bygger bil for å bruke den og ha det GØY! Husk det.... MvH Rune Som har skrudd endel e30 etterhvert.... og mer blir det :-)
  5. Ser du ikke har kjøpt 325 ennå? Før du begynner og trimme o.s.v Så bør du prøve en 325, og lære og kjenne bilen med rundt 200hk, før du begynner og trimme..... Og kjøre med 300+ hester, er ikke noe for en 18åring fersk bak rattet, da går det fort gæ'rnt! Jeg er selv 21år, og har bmw med 300hk+++ Jeg har kjørt veldig MYE bil, men å si at jeg har full kontroll på bilen min, det er bare tull. Du ler ikke når bilen slipper ut av en sving med kontra i 2og 3gir.... Detta var ikke ment som kritikk, men tenk deg litt om! Og det er heller ikke bare å få 300hk, er endel jobb, men er sinnsykt moro, sugemtor fra e36 m3, er mye enklere og kontrollere. En en turbomotor, da du med en turbomotor, får "ketsjup" effekten.... Men som flere sier her, det koster! Hvorfor ikke kjøpe 328? MEr moment, mye billigere å forsikre og den går merkbart bedre enn 325. Her har du også "enkel" trim, Kompressor sett fra ESS, koster ca 50lapper, da får du 300hk. Og det er nok noe av det mest holdbare du kan sette på, uten å åpne opp motoren.
  6. RuneH E30

    V12 i E28?

    Godkjenning hos Tüv koster 1000-1200 Euro, da har du noe å slå i bordet med!
  7. Har du DME på bilen så har du rele som styrer coil/tenning her også.... Og et rele til bensinpumpa, bare å slå på tenninga og kjenne om det klikker i dette relet! Begge disse relene er noe spesielle, vertfall det til tenninga. Du kan også prøve å legge en ledning fra batteriet til + på coilen. se om du får gnist da. Kanogså være følerne på kassa som har tatt kvelden. Bare måle rive sundt sjekke o.s.v, finner som regel ut av det til slutt
  8. Takker for det Espen :-) Kommer bilder og sånn etterhver, har mye og gjøre.... Sliter nå med og få den til å gå... Får en 011 hjerne på fredag! Så jeg får kjørt litt før vintern..... Bilen skal uansett parkeres nå snart, og blir endel oppgradert i vinter.....
  9. Tja, SS performance e30'n er vel grønn det da. (var) vertfall, 3,6liter TwinTurbo... ca 800hk
  10. RuneH E30

    bme E30 turbo

    godkjenninga i tyskland koster 1000-1200euro
  11. Skal vel en 3,6 tt i den, laaangtbaak og laangt ned, bilen er en e30 som er bredda masse, 13cm bak om jeg ikke husker feil! Er vel bilen til tarjei cristiansen tror jeg...
  12. er nok diesel turbo, er ikke akkuratt likt bmw å komme med bensinturbo... Litt i mot bmw's politikk!
  13. De må kappes og limes sammen igjen, sideskjørta passer, er kun det bakerste panelet på bakskjermen som må moddes litt, klips o.s.v passer! Har bilder av det også!
  14. Kommer fra e23 745, denna motor'n. Smidde Stempler o.s.v.... Porta topp, Største filteret til K&N++++ Turbotrykket er nå sperra på 0.7bar. Så tipper ca 300hk, men bilen er helt ribba da.... Skal chippes også for å fjerne sperra samt stille opp tenning, og da skal dysene mine tåle 400hk, men jeg sier da 370, så er jeg sikker, detta på rundt 1bars trykk, med større IC som jeg har liggende. Og ja kommer nok på diverse treff, håper å rekke ACR, i Juni..... Kanskje ikke ferdig lakka men.....
  15. Nå sitter det en 3,5 Liters Turbomaskin i bilen, holder på å montere sammen ledninger og slanger nå om dagen, + div rør. Hadde bilen på prøveskilter September i fjor.... Funka bra.... HJulspinn 1, 2, 3 og 4gir på tørt føre.... = Morro, men har kjøpt bedre dekk nå + justert litt på understellet! Så håper det slurrer litt mindre!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår